• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Nej nej nej vad är det med denna gruppen varför så mycket otur? Fan vad sorgligt för er. Oki om man får missfall i v 8 typ men såhär sent :(. Stackars dig vilken vecka är du i? Hoppas du får ditt efterlängtade barn snart!
    Är du med i någon facebookgrupp?
  • Seaflower
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-08-09 15:14:21 följande:

Nej nej nej vad är det med denna gruppen varför så mycket otur? Fan vad sorgligt för er. Oki om man får missfall i v 8 typ men såhär sent :(. Stackars dig vilken vecka är du i? Hoppas du får ditt efterlängtade barn snart!

Är du med i någon facebookgrupp?

Jag gick in i v 20 i lördags och enligt måtten på fostret så slutade det växa i v 15. Jag har gått igenom allt nu, är det för att jag ätit allergitabletter för pollen, att vi har katt här hemma (toxoplasmos) osv osv..

Jag känner mig väldigt bitter och arg på kroppen som inte tog tag i detta redan v 15!

Och är sjukt nervös inför fredagen när det ska ut. Hur ont kommer det göra och hur kommer det kännas osv..

De kommer ta en bit av moderkakan nu för att kolla kromosomavvikelser eller vad som kan ha orsakat detta men det är inte säkert att det finns ett svar.

Det störiga är att jag kände mig orolig redan i v 17 för att jag inte kände nåt och inte tyckte att magen växte. Men det hade ju inte gjort någon skillnad om jag fått göra UL då. Då hade HELA semestern blivit förstörd, och nu blev det "bara" de 4 sista dagarna.

Men jag ska inte negga ner denna tråden nu! Ni som är kvar får banne mig se till att föda friska och glada barn nu!!

Så fort min kropp är okej så kör vi på igen!! Jag har ju vart gravid innan och fått en fantastisk liten tjej så det ska gå igen!

Är inte med i någon fb-grupp!

Tack för allas omtanke! <3
  • Friedan
    Seaflower skrev 2016-08-09 17:16:19 följande:
    Jag gick in i v 20 i lördags och enligt måtten på fostret så slutade det växa i v 15. Jag har gått igenom allt nu, är det för att jag ätit allergitabletter för pollen, att vi har katt här hemma (toxoplasmos) osv osv..

Jag känner mig väldigt bitter och arg på kroppen som inte tog tag i detta redan v 15!

Och är sjukt nervös inför fredagen när det ska ut. Hur ont kommer det göra och hur kommer det kännas osv..

De kommer ta en bit av moderkakan nu för att kolla kromosomavvikelser eller vad som kan ha orsakat detta men det är inte säkert att det finns ett svar.

Det störiga är att jag kände mig orolig redan i v 17 för att jag inte kände nåt och inte tyckte att magen växte. Men det hade ju inte gjort någon skillnad om jag fått göra UL då. Då hade HELA semestern blivit förstörd, och nu blev det "bara" de 4 sista dagarna.

Men jag ska inte negga ner denna tråden nu! Ni som är kvar får banne mig se till att föda friska och glada barn nu!!

Så fort min kropp är okej så kör vi på igen!! Jag har ju vart gravid innan och fått en fantastisk liten tjej så det ska gå igen!

Åh vad ledsen jag blir för er skull! Förstår att det är deppigt men är glad att du ändå verkar se framåt (lika bra att försöka se det positiva i jävliga situationer om du förstår vad jag menar). 
  • Cossi

Seaflower: Jag blir så ledsen för er skull, man tror ju att man med råge har passerat missfallsrisken när halva graviditeten gått! Det blir nog inte lätt men hoppas att det blir drägligt, att ni får all stöd ni behöver och önskar all lycka inför kommande graviditet.

Tess1990: Så jobbigt för dig. Hoppas du snart får ett positivt besked på proverna så du kan slappna av sen!

• Tvåbarnsmamman79

Ja det är synd att du inte fick kolla upp detta redan då när du kände på dig att något kunde vara fel. Stor kram till dig har tänkt på dig idag!
  • Miaairam
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Så sorgligt! Vilken tragedi! Mina varmaste tankar till dig och hoppas du snart blir gravid på Nurmesniemi en frisk och stark bebis! <3
  • Miaairam
    Miaairam skrev 2016-08-09 23:22:01 följande:
    Så sorgligt! Vilken tragedi! Mina varmaste tankar till dig och hoppas du snart blir gravid på Nurmesniemi en frisk och stark bebis! <3
    Ingen aning om var det konstiga ordet kom ifrån eller vad det betyder... "Snart blir gravid på nytt" skulle det stå!
  • Redoförnytt

Det är INTE du som gjort något fel <3

Ibland orkar dem bara inte leva vidare.

Kroppen din ville uppenbarligen vara gravid. Beklagar verkligen och hoppas igångsättning och allt går bra och att din kropp återhämtar sig snabbt.

Ta hjälp av psykolog/kurator om ni är ledsna. Kan bli "lättare" att gå vidare då.

KRAM<3
  • Y o L o

Hur mår ni som drabbats av foglossning? Kan ni jobba? Hur smärtar det?

Jag har fått så ont senaste dagarna (sen jag började jobba). Det smärtar/bränner i ryggen o ena benet. Kan varken sitta, stå eller gå länge utan att det gör ont.

• Mariro
    Y o L o skrev 2016-08-10 12:31:54 följande:

Hur mår ni som drabbats av foglossning? Kan ni jobba? Hur smärtar det?

Jag har fått så ont senaste dagarna (sen jag började jobba). Det smärtar/bränner i ryggen o ena benet. Kan varken sitta, stå eller gå länge utan att det gör ont.

Jag vet inte riktigt om det är foglossning eller om det är nått annat, men jag känner av en typ av en brinnande träningsvärksaktig känsla i översta delen av skinkorna, speciellt efter att jag har suttit ett tag. Och speciellt nu de första tre dagarna efter semestern. Och det gör ont, men är överkomligt. Får dock ont i höfter och insida lår när jag sover, så får liksom pressa mig fram när jag ska vrida mig från en sida till en annan.

Om du använder dator i jobbet kanske alternativet kan vara att jobba hemifrån där man kan variera ligg/sitt/stå positioner?  

Svar på tråden BF December 2016