• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Anilo
    Seaflower skrev 2016-08-05 20:44:19 följande:
    Åh va jobbigt att få reda på att något är galet. Jag försöker tänka att om det nu ska vara något så är det ju väldigt bra om det går att åtgärda, tex gomspalt eller liknande.

Tack alla för era lugnande ord förresten om att inte känna något än! Känner mig lite lugnare nu

Hur många här är det som inte har gjort rul än?

Jag har tisdag 9/8.

Olw24311 har 11/8 (?)
    Ja jag var helt lugn inför rulet. Kub såg bra ut och jag känner sparkar utanpå, så allt kändes lugnt. Det blev verkligen en chock att något inte var som det ska. Mm tydligen är det en av de vanligaste missbildningar med 1-2/1000.
  • olw24311
    Seaflower skrev 2016-08-05 20:44:19 följande:

Åh va jobbigt att få reda på att något är galet. Jag försöker tänka att om det nu ska vara något så är det ju väldigt bra om det går att åtgärda, tex gomspalt eller liknande.

Tack alla för era lugnande ord förresten om att inte känna något än! Känner mig lite lugnare nu

Hur många här är det som inte har gjort rul än?

Jag har tisdag 9/8.

Olw24311 har 11/8 (?)

Ja jag har den 11e. Fick först tid den 1a men är på semester uppe i Ångermanland så va tvungen att flyttra den så långt som möjligt för att inte sabba semestern för resten av familjen :) Känns rätt jobbigt just nu.
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

Jag kände typ ingenting i v 18,19 ringde oroligt till Mvc för att få komma och lyssna på bebisens hjärta och det visade att det slog så fint även på rul såg allt bra ut.
    Nu har det gått några veckor är i v 22 och först nu tycker jag att jag känner tydliga rörelser/sparkar ibland skakar det till därinne som en liten jordbävning :).
    Detta är ändå 3:e barnet och jag har moderkakan i bakvägg. Ibland tar det lite tid ni kommer säkert att känna rörelser snart oxå.
  • Redoförnytt

Jag har också moderkakan i framvägg. Har börjat känna lite buffar denna veckan. Är i v20 och gjorde även RUL i veckan där lillen fick tummen upp.

Har dock börjat få ont i övre ryggen, typ solaplexi-höjd fast på ryggen då. Jättejobbigt. Fattar inte vad det är!!?? Trots att jag inte fått nån kula än. Grabben ligger tydligen långt in och långt ned.

Har ni tagit utökade gravidförsäkringar?? Vilket bolag och varför?

• Marialia

Jag har börjat få ont i svanken och vid de bakre fogarna. Försöker träna ryggen men har svårt att hitta bra övningar, funderar på att gå till en sjukgymnast.

Jag har tecknat den utökade gravidförsäkringen hos Trygg-Hansa då vi redan har alla försäkringar där. Min kompis fick ut ganska mycket pengar på den då hon behövde ligga inne några nätter innan förlossningen.

• olw24311

[quote=76859033][quote-nick]Redoförnytt skrev 2016-08-06 09:40:49

Har ni tagit utökade gravidförsäkringar?? Vilket bolag och varför?[/quote]

Jag har utökad hos Folksam. Folksam för att jag har alla andra försäkringar där och utökad för att jag blev skadad av första barnet och hade inte utökad då. Stor risk att nästa barn kommer bli större och vill ha en chans och få ersättning för ev. Läkarbesök och så

• Mariro

Hjälp! Okej innan jag freakar ur helt fullständigt - jag gick på toa nyss och kisset var rosa! En stund innan det åt jag rätt mycket jordgubbar, snälla säg att jordgubbar kan färga kiss rosa.....!?

• Ledilnaan
    Mariro skrev 2016-08-06 14:18:48 följande:

Hjälp! Okej innan jag freakar ur helt fullständigt - jag gick på toa nyss och kisset var rosa! En stund innan det åt jag rätt mycket jordgubbar, snälla säg att jordgubbar kan färga kiss rosa.....!?

Har aldrig hört att man kan få rosa kiss av jordgubbar, tycker du ska ringa till 1177 och fråga.
    Marialia skrev 2016-08-06 12:05:27 följande:

Jag har börjat få ont i svanken och vid de bakre fogarna. Försöker träna ryggen men har svårt att hitta bra övningar, funderar på att gå till en sjukgymnast.

Jag har tecknat den utökade gravidförsäkringen hos Trygg-Hansa då vi redan har alla försäkringar där. Min kompis fick ut ganska mycket pengar på den då hon behövde ligga inne några nätter innan förlossningen.

Jag ska teckna utökad hos TryggHansa då jag har alla försäkringar där och hade den med mina andra tre barn. Har aldrig haft några problem med dem.

Var på RUL i veckan, moderkakan i framvägg, vilket förklarar varför jag inte känt så mycket, bara enstaka små puffar ibland.
    Fick det även bekräftat att det är en fjärde liten pojk i magen. Lite fräckt att ha 4 söner, samtidigt som jag är lite ledsen över att jag aldrig kommer få en dotter. Men jag längtar väldigt efter min fjärde son, speciellt efter man fick se honom sparka därinne. Ska tillbaka på tisdag då hon inte fick så bra bild på hjärtat som hon ville, han ligger lite dumt därinne, så förhoppningsvis har han ändrat läge på tisdag.

Direkt efter RULet åkte vi och kollade barnvagnen, och jag kunde såklart inte hålla mig så det blev en Emmaljunga Nitro -15, med blå/lime liggdel och grön sittdel, jättesnygg till kanonpris, bara 4500kr. Hade tänkte köpa vagn begagnat, men kunde inte låta bli när jag såg vagnen och priset.

• LyCKa55
    Ledilnaan skrev 2016-08-06 15:41:21 följande:

Har aldrig hört att man kan få rosa kiss av jordgubbar, tycker du ska ringa till 1177 och fråga.Jag ska teckna utökad hos TryggHansa då jag har alla försäkringar där och hade den med mina andra tre barn. Har aldrig haft några problem med dem.

Var på RUL i veckan, moderkakan i framvägg, vilket förklarar varför jag inte känt så mycket, bara enstaka små puffar ibland.

Fick det även bekräftat att det är en fjärde liten pojk i magen. Lite fräckt att ha 4 söner, samtidigt som jag är lite ledsen över att jag aldrig kommer få en dotter. Men jag längtar väldigt efter min fjärde son, speciellt efter man fick se honom sparka därinne. Ska tillbaka på tisdag då hon inte fick så bra bild på hjärtat som hon ville, han ligger lite dumt därinne, så förhoppningsvis har han ändrat läge på tisdag.

Direkt efter RULet åkte vi och kollade barnvagnen, och jag kunde såklart inte hålla mig så det blev en Emmaljunga Nitro -15, med blå/lime liggdel och grön sittdel, jättesnygg till kanonpris, bara 4500kr. Hade tänkte köpa vagn begagnat, men kunde inte låta bli när jag såg vagnen och priset.

Förstår att man känner sig lätt deppig över att inte få nån dotter. Tycker det räcker med att jag väntar andra sonen. Men självklart är det underbart ändå. Men som sagt kan man inte låta bli att bli något besviken.

Bra val av vagn! Ville ha en Emnaljunga sist men fick inte plats med den i vår bagage o hade nyligen köpt ny bil(bra planering). Nu har vi kvar vår Brio Smile men jag köper en Emnaljunga Nitro/ozone också. Så jag får prova. Blir liksom den chansen man får. Som jag tror o känner nu iaf;)
  • Friedan

Jag har inte kommit till skott och tecknat försäkring än, men kommer ta Trygg Hansas utökade. Har alla våra försäkringar där och det har alltid fungerat smidigt de gånger vi behövt använda dessa. 

Svar på tråden BF December 2016