Mariro skrev 2016-08-12 13:49:46 följande:
Nu kanske den här frågan har tagits upp tidigare, men jag känner att det är bra att fråga igen:
I veckan var jag hos BM och hon sa att vid nästa besök (v.25) skulle vi bestämma vart vi vill föda. Jag och sambon har tänkt Karolinska Solna för att det ligger bra till där vi bor och sjukhuset har all typ av vård som skulle kunna tänkas behövas. Men ni som är från Stockholmstrakten och har fött barn här, har ni extra bra upplevelser från något sjukhus eller har ni kanske fött på KS, och isåfall vad tyckte ni om det?
Min syster födde på Karolinska Solna, 5 månader innan de var dags för mig
Hon var väldigt nöjd med personalen, rummet och upplevelsen
Jag var inne där på kontroll 2 gånger och älskade personalen, gillar att dom har egen ingång!
Var även på deras spec. Mvc och var väldigt duktig och trevlig personal där
Blev lovad då att få föda på solna men när de väl var dags var de kaos och efter en kontroll och blivit hemskickade en gång så blev vi sen skickade till Eskilstuna med ambulans :(
Så jag känner mig besviken på dom.. nu bor vi lite längre ifrån och har valt Huddinge, skiljer bara 5-10min mellan sjukhusen men litar liksom inte på dom längre.. även om jag logiskt vet att de inte borde bli samma igen!
Är själv född på huddinge och dom har ju direkt samarbete med solna så de känns lite bättre, enligt min bm är de nästan garanterat att jag kommer få plats där nu