• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Ledilnaan
    Ledilnaan skrev 2016-08-13 19:09:37 följande:
    När jag kollade och köpte min Emmaljunga Nitro så kollade jag även på Superviking, på Beginners i Trollhättan, har för mig att de ville ha 4499kr för den, men då var det endast en liggdel till.
    Så för oss blev det en Nitro för samma pris fast med finare färger och med både sitt och liggdel.
    Om det är nån härinne som bor i närheten av Trollhättan så kan jag absolut rekommendera er att åka dit, de har kanonpriser på barnvagnar, mycket billigare än många andra ställen.
    BIX skrev 2016-08-13 18:30:40 följande:
    Babynest är en av de få grejer jag absolut vill köpa. Vi hade inget till dottern och jag har naturligtvis trott det varit anledningen varje gång hon inte velat slappna av och sova :) Det går ju lika bra att rulla handdukar t.ex och lägga runt men jag tyckte aldrig hon fick det så mysigt och ombonat som hon skulle kunna haft det...

När dottern kom bodde vi litet och trångt med en 120 säng utan plats för större. Jag skaffade en sån där bedside crib men den ville hon inte sova i så det var trångt och mysigt vill jag lova!
    Babynest tror jag inte fanns på samma sätt när min yngsta var liten, men denna gången vill jag köpa en eftersom, precis som för dig, de känns så mysiga.

Rättar mig själv, det är den vanliga Viking de har för 4499kr. Superviking säljer de för 6999kr.
  • Y o L o

Babynest var helt ovärdeligt för mig. Dottern sov i det i vår säng första månaderna, sen la jag babynestet i spjälsängen och då sov hon så bra där. La även babynestet i soffan på kvällarna och så låg hon i det när jag inte ammade.

• Ledilnaan
    Friedan skrev 2016-08-13 14:53:26 följande:

Är det någon som köpt babyskydd eller har tankar om vilket ni ska köpa? Jag vill ha ett med isofix-bas men det skiljer ju massor i pris mellan olika märken. Finns för under 2000 kr upp till 5000 kr beroende på märke. Mitt enda krav är att den är säker i en eventuell olycka, jag kommer inte konka runt på skyddet. Om jag förstått det rätt är även tex Axkid och Britax billigaste lika säkra?

Jag har skaffat ett Brio babyskydd, med mina andra barn hade jag Akta Graco. Jag tror att alla babyskydd är lika säkra, bara att vissa är dyrare och andra billigare beroende på märke och inte säkerhet.

Sen kan man ju hyra babyskydd för några hundra också.
  • Y o L o

Ska också köpa brio (brio go carrier) (hade det förra gången också). Mycket skönt när det passar på vagnen så man slipper flytta en sovande bebis om man ska in o handla tex.

Ledilnaan skrev 2016-08-13 20:47:12 följande:

Jag har skaffat ett Brio babyskydd, med mina andra barn hade jag Akta Graco. Jag tror att alla babyskydd är lika säkra, bara att vissa är dyrare och andra billigare beroende på märke och inte säkerhet.

Sen kan man ju hyra babyskydd för några hundra också.

• sillencillasill

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

• mocha8676
    sillencillasill skrev 2016-08-14 08:20:54 följande:

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

Vår dotter hade vi bak. Och båda satt fram. Vi hade en spegel med belysning så vi kunde se henne ordentligt. Om tex mössan ramlade ner eller filten åkte av kunde jag som passagerare rätta till allt framifrån. Men vi var ju som sagt två st.
  • Y o L o

Vi har stolen höger bak. Har funkat bra även då en kör själv. Spegel på nackstödet så en ser har funkat bra.

Jag funderar nu på hur vi ska göra med nr 2. Ska hon sättas fram eller mitten bak eller ska stora tjejen (ca 3 år då) sättas fran nu? Hur har ni gjort som redan har två barn?

• Ledilnaan

Vi har alltid haft den minsta i fram, eftersom han har behövt mest hjälp och tillsyn. Så kommer vi göra även denna gången.

• Fian88
    Y o L o skrev 2016-08-14 08:44:40 följande:

Vi har stolen höger bak. Har funkat bra även då en kör själv. Spegel på nackstödet så en ser har funkat bra.

Jag funderar nu på hur vi ska göra med nr 2. Ska hon sättas fram eller mitten bak eller ska stora tjejen (ca 3 år då) sättas fran nu? Hur har ni gjort som redan har två barn?

Vi kommer sätta 3 åringen fram och bebisen bakom. Jag kör inte ändå och då är det smidigare att ha bebis bak med mig om man behöver panikamma på färden;)
  • Miaairam

Till förra bebisen hade jag babyskydd utan Isofix som fästes enkelt med bältet. När jag körde ensam hade jag honom fram och när vi var två vuxna satt han oftare bak tillsammans med den andre vuxne. Det var smidigt att byta plats med det babyskyddet. Sedan fick han flytta bak på heltid när vi bytte till bilbarnstol, då den skymde för mycket av sikten när den monterades i framsätet. Tror att vi kommer göra likadant nu, men vet ännu inte vilket babyskydd det blir. Kommer inte att ha treåringen fram iaf.
Svar på tråden BF December 2016