• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan
    sillencillasill skrev 2016-08-14 08:20:54 följande:

Hur tänker ni med barn fram eller bak i bilen? Jag har en Brio Smile med babyskydd och har en liten BMW Polo. Jag är ensamstående och skulle vilja ha bebis fram så att jag kan hjälpa honom bättre men samtidigt sitter de mer skyddade bak. Hur tänker ni? Om man är två är det smidigt att en sitter bak med bebis men jag kommer oftast att åka själv.

Vi kommer att ha bebisen bak. Har alltid haft barnen i baksätet eftersom jag kan koncentrera mig bättre på körningen då. Plus att jag gillar enkelheten med Isofix.

Mina barn har mest sovit i bilen när de var bebisar men har det varit tjorv och vi åkt två har en satt sig bredvid bak. Som förare kan man ju ändå inte göra mycket om bebisen sitter fram.
  • MP88

Idag var jag hos BM och fick höra bebisen hjärtljud för första gången, fick ett par tårar i ögonen. Det är så sjukt overkligt att där finns en liten bebis i min mage. Börjar dock känna en del sparka nu och i slutet på förra veckan fick sambon också känna och det känns fantastiskt tycker jag. Vill kunna dela så mycket som jag bara kan med mina sambo under graviditeten. 

Allt var iaf toppen hos BM, hjärtat slog perfekt, alla mina värde var super och jag hade bara gått upp 1 kg sen inskrivningen i v 9 och jag är i v 23 nu. Jag har lite att ta av, så det är bara bra om jag kan hålla min inskrivningsvikt och sen gå ner 10 kg till efter graviditeten. Jag känner mig fortfarande stark i kroppen, har inte några krämpor alls och min lilla gravidmage är inte tung än sålänge ;) 

• Cossi
    MP88 skrev 2016-08-15 20:09:16 följande:

Idag var jag hos BM och fick höra bebisen hjärtljud för första gången, fick ett par tårar i ögonen. Det är så sjukt overkligt att där finns en liten bebis i min mage. Börjar dock känna en del sparka nu och i slutet på förra veckan fick sambon också känna och det känns fantastiskt tycker jag. Vill kunna dela så mycket som jag bara kan med mina sambo under graviditeten. 

Allt var iaf toppen hos BM, hjärtat slog perfekt, alla mina värde var super och jag hade bara gått upp 1 kg sen inskrivningen i v 9 och jag är i v 23 nu. Jag har lite att ta av, så det är bara bra om jag kan hålla min inskrivningsvikt och sen gå ner 10 kg till efter graviditeten. Jag känner mig fortfarande stark i kroppen, har inte några krämpor alls och min lilla gravidmage är inte tung än sålänge ;) 

Så mysigt att få mer kontakt med bebisen, och härligt att du mår så bra! Min lilla sparkar massor, det känns som man på något sätt kan lära känna den, vilket humör den är på när den rullar runt, sparkar snabbt eller mer vrider sig långsammare...

Fortsätt att njuta av din graviditet, det ska jag, dock med en del krämpor
  • frkvilljunu

Åh vilkken fin bild!

De5pojkarna skrev 2016-08-16 16:48:10 följande:

Idag träffade vi våran lille gosse för andra gången.. Han mådde bra där inne :)

• Y o L o

Vilken skarp o tydlig bild

De5pojkarna skrev 2016-08-16 16:48:10 följande:

Idag träffade vi våran lille gosse för andra gången.. Han mådde bra där inne :)

• De5pojkarna
    frkvilljunu skrev 2016-08-16 17:03:47 följande:

Åh vilkken fin bild!

Tack! Bad läkaren att ta nya bilder denna gången, för de jag fick på RUL blev så hemska att jag inte ens vill visa dom för någon.. Så dessa blev riktigt fina.. :)
  • De5pojkarna
    Y o L o skrev 2016-08-16 18:28:05 följande:

Vilken skarp o tydlig bild

Ja detta är nog nästan första gången av alla 6 som ja fått en så skarp å fin bild.. De andra har man knappt sett nått på.. :/
  • Y o L o

Var hos läkaren ang foglossningen. Han sa att det var inga problem om jag ville bli sjukskriven. Jag vill jobba på så länge det går, men jäkligt skönt att veta att den dagen jag känner att det inte går mer så sjukskriver han mig. Ska även gå till en fysioterapeut som arbetar mycket med foglossning.

Känns mycket bra detta. Bara att jag nu gått 4 veckor längre än förra gången utan sjukskrivning känns fantastiskt!

• olw24311
    Y o L o skrev 2016-08-16 18:31:19 följande:

Var hos läkaren ang foglossningen. Han sa att det var inga problem om jag ville bli sjukskriven. Jag vill jobba på så länge det går, men jäkligt skönt att veta att den dagen jag känner att det inte går mer så sjukskriver han mig. Ska även gå till en fysioterapeut som arbetar mycket med foglossning.

Känns mycket bra detta. Bara att jag nu gått 4 veckor längre än förra gången utan sjukskrivning känns fantastiskt!

Det är skönt när läkaren tar en på allvar. Själv hoppas jag på 100% sjukskrivning när jag träffar läkaren imorgon. Trött på att allt gör ont och sen vara trevlig mot gäster. Plus att jag är för trött för att jobba natt! :)
Svar på tråden BF December 2016