• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • frkvilljunu
    Marialia skrev 2016-08-13 13:30:18 följande:

Jag har köpt tyg och ska sy ett babynest!

Åhhh jag är sugen på det med men är rädd att det är för krångligt. jag gillar mest att pyssla utan mallar och mönster. Håller på med ett lapp täcke nu.
  • Friedan
    frkvilljunu skrev 2016-08-13 13:24:04 följande:

längtar efter att bädda vagnen men får vänta med det ett par månader kanske. Har helt snöat in på att kolla efter filtar och täcken nu. Köpt en åkpåse i "sovsäcksmodell" som jag är helt kär i.

Funderar på babynest - någon som ska ha det?

Jag har också köpt tyg och grejs för att sy ett babynest. Nu gillar jag visserligen att sy men det finns enkla beskrivningar på nätet som är lätta att följa även om man inte är så van att sy (tror jag )
  • Friedan

Kul att många köpt vagn! Vi beställde en Urban Jungle från Kidzshop men tyvärr verkar de inte seriösa och vi har fått lov att avboka (kanske lika bra med tanke på kontakten vi haft med dem iofs). 

Vår lokala babybutik har också pangpriser på Emmaljunga just nu, men tyvärr har de ingen modell som tilltalar oss. Antingen beställer vi en ny Urban Jungle eller så blir det en Stokke Trailz eller  en Bugaboo Buffalo istället, vi har börjat vela lite nu när det blev som det blev. En Urban Jungle kommer vi köpa i vilket fall när han blir äldre men kanske blir det en annan bebisvagn  

• Friedan

Är det någon som köpt babyskydd eller har tankar om vilket ni ska köpa? Jag vill ha ett med isofix-bas men det skiljer ju massor i pris mellan olika märken. Finns för under 2000 kr upp till 5000 kr beroende på märke. Mitt enda krav är att den är säker i en eventuell olycka, jag kommer inte konka runt på skyddet. Om jag förstått det rätt är även tex Axkid och Britax billigaste lika säkra?

• Tess1990

längtar efter att bädda vagnen men får vänta med det ett par månader kanske. Har helt snöat in på att kolla efter filtar och täcken nu. Köpt en åkpåse i "sovsäcksmodell" som jag är helt kär i.

Vårat första barn sov nästan bara i babynest första tiden och vi planerar att ha de nu också och skippa spjälsäng helt, har en babykorg om de behövs ett separat ställe visserligen ^^ babynest känns tryggt då vi vill samsova säkert

Sålde den gamla men hittade ett nytt oanvänt på loppis så vi har ett :)

Vi behöver också fler filtar!

Har några sparade från första men han kom ju på våren så har inte så många varma passande för första tiden
  • Anilo
    annaelin90 skrev 2016-08-13 10:20:57 följande:
    Hehe hade kunnat vara jag som skrev detta, då vi i veckan också beställde en emmaljunga superviking i navyblå :) Vi fick den också till ett kampanjpris som inte "gick att säga nej till" :) 
    Vad fick ni för pris och var :)
  • annaelin90
    Anilo skrev 2016-08-13 16:34:04 följande:
    Vad fick ni för pris och var :)
    6999kr för hela paketet. Deras sittdelar som i mörkblå var slut därför fick vi 2017årsmodell i sittdelen till samma pris :) Det var en babyaffär som ligger i Borås . De hade en annons ute på blocket. 
  • BIX

Babynest är en av de få grejer jag absolut vill köpa. Vi hade inget till dottern och jag har naturligtvis trott det varit anledningen varje gång hon inte velat slappna av och sova :) Det går ju lika bra att rulla handdukar t.ex och lägga runt men jag tyckte aldrig hon fick det så mysigt och ombonat som hon skulle kunna haft det...

När dottern kom bodde vi litet och trångt med en 120 säng utan plats för större. Jag skaffade en sån där bedside crib men den ville hon inte sova i så det var trångt och mysigt vill jag lova!
  • Ledilnaan
    annaelin90 skrev 2016-08-13 17:23:50 följande:
    6999kr för hela paketet. Deras sittdelar som i mörkblå var slut därför fick vi 2017årsmodell i sittdelen till samma pris :) Det var en babyaffär som ligger i Borås . De hade en annons ute på blocket. 
    När jag kollade och köpte min Emmaljunga Nitro så kollade jag även på Superviking, på Beginners i Trollhättan, har för mig att de ville ha 4499kr för den, men då var det endast en liggdel till.
    Så för oss blev det en Nitro för samma pris fast med finare färger och med både sitt och liggdel.
    Om det är nån härinne som bor i närheten av Trollhättan så kan jag absolut rekommendera er att åka dit, de har kanonpriser på barnvagnar, mycket billigare än många andra ställen.
    BIX skrev 2016-08-13 18:30:40 följande:
    Babynest är en av de få grejer jag absolut vill köpa. Vi hade inget till dottern och jag har naturligtvis trott det varit anledningen varje gång hon inte velat slappna av och sova :) Det går ju lika bra att rulla handdukar t.ex och lägga runt men jag tyckte aldrig hon fick det så mysigt och ombonat som hon skulle kunna haft det...

När dottern kom bodde vi litet och trångt med en 120 säng utan plats för större. Jag skaffade en sån där bedside crib men den ville hon inte sova i så det var trångt och mysigt vill jag lova!
    Babynest tror jag inte fanns på samma sätt när min yngsta var liten, men denna gången vill jag köpa en eftersom, precis som för dig, de känns så mysiga.

Svar på tråden BF December 2016