Cossi skrev 2016-08-17 17:21:03 följande:
Många pratar om sjukskrivning och ibland kan det vara enda möjligheten beroende på vilka sjukdomar/besvär man har. Men jag tycker generellt att de flesta arbetsgivare borde vara bättre på att anpassa arbetet när man är gravid, man kan inte förväntas att prestera på 100 % med allt som händer i kroppen, det är naturligt att bli tröttare, få mindre ork och diverse krämpor. Det borde vara i deras intresse att man jobbar kvar även om man inte kan göra allt som innan. Men arbetsmarknaden idag är tuff, inte bara för gravida men även andra som av olika anledningar inte alltid presterar på topp. Synd tycker jag!
Kan bara hålla med! Har man dessutom ett fusiskt ansträngande arbete så är vecka 32 då man får havandeskap rätt sent...
Jobbar som dekoratör, måste säga att min arbetsgivare inte gör mkt för att kunna anpassa arb uppg fram tills dess. (Arbetsbördan blir iof tyngre för mina kollegor)...
Vilket resulterat i 50% sjukskrivning pga foglossning och mkt sammandragningar så fort man kryper runt på golv eller tak eller bär tungt...
Men hade hellre jobbat än att vara hemma halvtid!