Cossi skrev 2016-08-17 17:21:03 följande:
Många pratar om sjukskrivning och ibland kan det vara enda möjligheten beroende på vilka sjukdomar/besvär man har. Men jag tycker generellt att de flesta arbetsgivare borde vara bättre på att anpassa arbetet när man är gravid, man kan inte förväntas att prestera på 100 % med allt som händer i kroppen, det är naturligt att bli tröttare, få mindre ork och diverse krämpor. Det borde vara i deras intresse att man jobbar kvar även om man inte kan göra allt som innan. Men arbetsmarknaden idag är tuff, inte bara för gravida men även andra som av olika anledningar inte alltid presterar på topp. Synd tycker jag!
Jag jobbar i hemtjänsten med mycket spring, och delvis tunga lyft, och med min foglossning så blir det riktigt jobbigt. Chefen har försökt hjälpa mig att anpassa lite, jag slipper alla städ med dammsugning och skurning för det kan jag inte göra alls och jag behöver inte gå till rökarna längre. Men jag känner själv att det inte riktigt räcker. Idag hade vi handling på schemat, gå runt i affären med en full kundvagn, ingen hitt.
olw24311 skrev 2016-08-17 16:04:04 följande:
Jag tycker att du ska gå dit ändå nu när du är ledig. Bara för att etablera kontakt. Kanske kan prata med läkaren om att kanske bli sjukskriven så att när du inte klarar mer så behöver du kanske bara ringa. Du hjälper ingen med att plåga dig igenom arbetspass. Kör du slut på dig själv nu finns det ingen kraft kvar till förlossning och första tiden med spädis. Ibland måste man släppa att vara en duktig anställd och bara tänka på sig själv.
Det är lite så jag tänker, hur långt ska jag pressa mig själv, hur illa kommer det bli efteråt och hur länge. Samtidigt är jag "bara" i v22, borde kanske klara några veckor till. Men visst, att gå runt och nästan gråta av smärta är kanske inte det bästa heller, speciellt inte när man är hemma hos brukare och ska vara glad och käck.