• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mariro

Nu har vi bestämt oss för vilket sjukhus vi ska till och det blev Danderyd. Några fler som har valt det?

• ciz
    Friedan skrev 2016-09-09 08:31:41 följande:

Min första kom +5 dagar, andra +10 och tredje +12. (Och fjärde på bf-dagen!)

Och tredje förlossningen var den snabbaste och "enklaste" av dem. Ska bli spännande att se hur det blir den här gången!

Ja får se.. låter bra att tredje var enklaste men snabbare behöver det inte gå!:)
  • mocha8676
    Emmask skrev 2016-09-08 13:32:31 följande:

Jag hade också en drömförlossning och längtar. Har längtat sedan innan jag blev gravid, men känner verkligen igen mig i din känsla. Dock vet jag ingen som haft en fantastisk första och hemsk andra förlossning. Det ska vara att barnet ligger fel eller dylikt, i övrigt känner jag mest tillförsikt och tror att min kropp vet hur den ska göra. Finns inget mysigare än att få vara i sin bubbla på förlossningen. Är glad att föda på vintern igen, i mörkret, som att världen står stilla.

Det har du rätt i, har heller aldrig hört taladom någon som fått en sämre andra förlossning. Blev genast lugn igen :)

Gillar också tanken på en vinterförlossning igen!
  • mocha8676
    ciz skrev 2016-09-07 07:34:13 följande:

Hej!

En till med bf i december:)

Har följt tråden sedan början men inte vågat mig med. Jag var tidigare medlem på familjeliv när jag var gravid med min son 2007 så nu slipper jag inte med längre pga min mailadress redan finns med men ändå inte...

Välkommen till vår grupp! Kul med ett syskon! Har du mått bra hittills genom graviditeten?
  • frkvilljunu

En till som verkligen längtar till förlossningen och precis som någon skrev här över att få gå in i sin lilla bubbla där!

Mina två tidigare har varit nått tid på förlossning på hösten så bilden av hur denna ska bli är väl lite så med...hoppas det kommer stämma.

Orkar mig nog lite för att behöva åka in "falskt alarm" någon gång innan. Så var det min första åkte in med vad jag tyckte var värkar och fick ligga med ctget som inte visade något och kände mig rätt dumförklarad. När det sen drog igång på riktigt sköt jag på det länge för var så rädd att bli bemött likadant vilket slutade med att jag kom in helt öppen till slut i v.35+0

• Fian88

Tycker absolut att alla diskussioner kring förlossning hör hemma här, vi ska ju alla föda på ett eller annat sätt om bara några månader:)

• ciz
    mocha8676 skrev 2016-09-09 19:32:17 följande:

Välkommen till vår grupp! Kul med ett syskon! Har du mått bra hittills genom graviditeten?

Tack!! Har väntat i flera år känns det som då jag velat ha mina utbildningar klara först och nu äntligen. Helt annorlunda denna gång då storasyskonen kan vara med i planeringen o vi får vänta tillsammans.

Hade tänkt mig att jag denna gång skulle må bra o vara aktiv och jobba ända till slutet men tji fick jag när illamåendet slog till tidigt och det inte gick att träna pga det. Sen när det äntligen blev bättre slog foglossningen till och sammandragningarna ökar för varje dag känns det som vilket ju betyder att vikten bara ökar. Ingen påverkan på livmodertappen änsålänge iaf så det var skönt att få uppkollat!
  • mocha8676
    ciz skrev 2016-09-09 22:25:33 följande:

Tack!! Har väntat i flera år känns det som då jag velat ha mina utbildningar klara först och nu äntligen. Helt annorlunda denna gång då storasyskonen kan vara med i planeringen o vi får vänta tillsammans.

Hade tänkt mig att jag denna gång skulle må bra o vara aktiv och jobba ända till slutet men tji fick jag när illamåendet slog till tidigt och det inte gick att träna pga det. Sen när det äntligen blev bättre slog foglossningen till och sammandragningarna ökar för varje dag känns det som vilket ju betyder att vikten bara ökar. Ingen påverkan på livmodertappen änsålänge iaf så det var skönt att få uppkollat!

Typiskt att få allt det där! Jag har haft tur båda graviditeterna. Inget illamående, inga sammandragningar som jag känt av eller foglossning.

Vecka 26 idag.. Längtar som tusan till förlossningen!
  • sillencillasill
    ciz skrev 2016-09-09 22:25:33 följande:

Men JA precis så känner jag med. Hade tänkt att träna som vanligt, jag menar jag är ju ändå instruktör på ett gym. Men efter 20 veckor av illamående och influensaliknande känsla så gav jag nästan upp. Nu mellan 20-26 har jag mått ok men är tjock och har tryck mot blygdbenet och ljumskarna. Men ska iväg nu på gymmet och köra crosstrainern. Oftast får jag sammandragning efter typ 40-45 min... Borde köra massor av övningar men har typ ingen inspiration eller motivation längre.
  • Miaairam

När jag väntade första barnet var jag helt inställd på att föda vaginalt, så förväntansfull och pepp inför vad min kropp skulle prestera. Tyvärr fick jag inte uppleva en enda värk - sonen föddes med urakut ks med narkos innan förlossningen ens hade startat pga minskade rörelser och påverkade hjärtljud. Jag var såååå besviken och kände mig sviken av kroppen, och det tog tid att bearbeta. Nu har jag insett att det faktiskt var min kropp som räddade honom - hade jag inte insisterat på att bli undersökt när jag kände på mig att något var fel så hade han inte klarat sig. Men en konsekvens blev att jag inte vågat peppa och se fram mot denna förlossning, knappt tänkt på den alls, då jag så gärna vill prova vaginalt, men var rädd att det skulle vara kört. Nu har jag varit på förlossningsplanering hos spec-mvc och vi är överens om att jag kommer bli igångsatt när jag är fullgången (om han ligger rätt och inget händer innan förstås) och om jag inte svarar på det blir det ks under mer ordnade former. Känns skönt att veta att det finns en plan, att de tar min oro på allvar och att det med stor sannolikhet blir en helt annan upplevelse än förra gången.

Svar på tråden BF December 2016