BIX skrev 2016-09-08 16:50:07 följande:
Jag hade också en bra förlossning, hoppas det går lika bra igen. Fick första värken på kvällen och låg hemma i sängen, slumrade lite och jobbade med värkarna medan sambon småsnarkade bredvid mig. Det var hur mysigt som helst :) Sen åkte vi till förlossningen och då tappade jag fokus lite och började jobba mot värkarna istället för att flyta med. Det var inte lika mysigt, var 8 cm öppen när jag kom in och de två sista cm tog 6 timmar. Så jag skulle nog egentligen gärna föda hemma, men det vågar jag knappt andas om :) Dessutom är jag rationell och inser att det finns fördelar med att ha läkare nära till hands :)
Som smärtlindring hade jag lustgas och kvaddlar, kvaddlarna gjorde sjukt ont men var grymt bra :) Hade två bm som stack samtidigt i varsin skinka haha :) Fel att kalla det smärtLINDRING bara :) För övrigt tankade jag i mig lite mycket lustgas så var ganska hög och kände mig berusad vilket jag hoppas jag kan undvika nästa gång.
Förstår dig helt mht hemmafödsel, hade jag vågat hade det varit det skönaste men jag vågar inte riskera bebisens eller min hälsa om något går snett... Vill vara hemma så länge dom möjligt, tur så har vi bara 5 minuter till sjukhuset. Sist fick min man säga till på skarpen att vi skulle åka, tur för efter 20 minuter på sjukhuset föddes hon. Första gången var jag inne i 12 timmar och upplevde det som jättejobbigt med undersökningar, ctg som skulle kopplas, spring i rummet mm. Hoppas vi kan tamja lika bra denna gången!