• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mocha8676
    Miaairam skrev 2016-09-10 09:14:44 följande:

När jag väntade första barnet var jag helt inställd på att föda vaginalt, så förväntansfull och pepp inför vad min kropp skulle prestera. Tyvärr fick jag inte uppleva en enda värk - sonen föddes med urakut ks med narkos innan förlossningen ens hade startat pga minskade rörelser och påverkade hjärtljud. Jag var såååå besviken och kände mig sviken av kroppen, och det tog tid att bearbeta. Nu har jag insett att det faktiskt var min kropp som räddade honom - hade jag inte insisterat på att bli undersökt när jag kände på mig att något var fel så hade han inte klarat sig. Men en konsekvens blev att jag inte vågat peppa och se fram mot denna förlossning, knappt tänkt på den alls, då jag så gärna vill prova vaginalt, men var rädd att det skulle vara kört. Nu har jag varit på förlossningsplanering hos spec-mvc och vi är överens om att jag kommer bli igångsatt när jag är fullgången (om han ligger rätt och inget händer innan förstås) och om jag inte svarar på det blir det ks under mer ordnade former. Känns skönt att veta att det finns en plan, att de tar min oro på allvar och att det med stor sannolikhet blir en helt annan upplevelse än förra gången.

Så skönt att du stod på dig och kollade!

Skönt också att ni har en plan inför nästa förlossning.

Jag skulle bli besviken om det skulle bli akut snitt för mig, det vet jag eftersom jag är rädd för en opertion och så gärna vill föda vaginalt. Men jag skulle ha full förståelse om man skulle bli snittad. De vet bäst och att rädda mitt barn i en akut situation skulle helt klart vara viktigast!! <3
  • Y o L o

Hjälp, jag blir galen av kliande på kroppen. Nu tycker min bm att jag ska komma o lämna leverprov. Någon annan som har mycket kliande på tex brösten o mage, även handflatorna.

Orkar inte fasta o åka in o lämna urin o blodprov, samtidigt kanske man ska ta det på allvar och bara göra det?

Någon som upplevt detta med kliandet?

Suck

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-10 18:19:43 följande:
    Hjälp, jag blir galen av kliande på kroppen. Nu tycker min bm att jag ska komma o lämna leverprov. Någon annan som har mycket kliande på tex brösten o mage, även handflatorna.
    Orkar inte fasta o åka in o lämna urin o blodprov, samtidigt kanske man ska ta det på allvar och bara göra det?
    Suck
    Jo det är viktigt att se om klådan beror på levern. Varför måste du vara fastande?
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Y o L o

Vet inte? Usch va jobbigt det känns, försöker inbilla mig att det inte alls kliar nånstans. Och hur ska jag ta med morgonurin, ingen PET-flaska eller :)

HJ0812 skrev 2016-09-10 19:07:34 följande:

Jo det är viktigt att se om klådan beror på levern. Varför måste du vara fastande?

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-10 20:40:47 följande:
    Vet inte? Usch va jobbigt det känns, försöker inbilla mig att det inte alls kliar nånstans. Och hur ska jag ta med morgonurin, ingen PET-flaska eller :)
    Har du någon liten glasburk med lock? Det viktiga är bara att behållaren går att få helt ren. I annat fall får du skippa morgonurinet och försöka hålla dig så länge det går.

Jag skulle lämna i veckan och kom på när jag kissat att det ändå bara stått två timmar i blåsan eftersom jag kissat under tidig morgon. Det är inte helt lätt att få ihop ett korrekt utfört urinprov som gravid :)
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Y o L o

Haha precis. Måste nästan alltid kissa nångång under natten, typ vid 3-4 tiden.

Får väl ta en gammal syltburk eller nått om jag bestämmer mig för att göra det.

HJ0812 skrev 2016-09-10 21:05:12 följande:

Har du någon liten glasburk med lock? Det viktiga är bara att behållaren går att få helt ren. I annat fall får du skippa morgonurinet och försöka hålla dig så länge det går.

Jag skulle lämna i veckan och kom på när jag kissat att det ändå bara stått två timmar i blåsan eftersom jag kissat under tidig morgon. Det är inte helt lätt att få ihop ett korrekt utfört urinprov som gravid :)

• Miaairam

Nån mer som dras med ett hemskt humör? Jag känner mig så arg ibland att jag fullkomligt kokar över. Inte kul för sambon som får massa skit utan att förtjäna det...

• olw24311
    Miaairam skrev 2016-09-10 23:44:13 följande:

Nån mer som dras med ett hemskt humör? Jag känner mig så arg ibland att jag fullkomligt kokar över. Inte kul för sambon som får massa skit utan att förtjäna det...

Det känner jag igen. Häromdagen va det så illa att jag ville döda alla som kom i min väg. Behövde intala mig själv att det är inte tillåter att döda folk pga bagateller. All min självbehärskning krävs för att inte explodera på barnen. Mycket blunda och räkna till 10 ????
  • Y o L o

Ja jag med. Känner mig hemsk men kan inte hindra det. Dessutom gråter jag lätt.

• Cossi
    Y o L o skrev 2016-09-10 18:19:43 följande:

Suck

Nästan alltid är klådan ofarlig, men som nämnt måste man kolla levern så det inte är något man måste behandla. Så det är klart att du ska åka dit, var rädd om dig!

Denna helg har gått i grälets tecken... Jag har svårt att hålla inne med sådant jag inte brydde mig om innan, men nu är jag superkänslig och ibland taggig, blir jag arg så märks det, blir jag ledsen gråter jag i floder. Dvs något överreagerande...jobbigt för alla!
Svar på tråden BF December 2016