mocha8676 skrev 2016-09-14 09:17:30 följande:
Bm kontroll idag v. 25+4! (100 dagar kvar står det i appen, så nu börjar nedräkningen). Hade en ny Bm som enl mig var väldigt virrig. Ska man inte kolla järn via blodprov och ev äggvita i urinen nu? Gjordes inget sånt. Sedan när hon mätte SF kurvan mätte hon annorlunda än min ordinarie Bm som idag var sjuk (hade henne förra graviditeten också). Måttet var 29 och en bra bit över kurvan. Bm sa själv att hon var osäker att hon mätt rätt då alla tydligen mäter olika. Fick en ny till till samma Bm om två veckor igen för att mäta SF kurvan igen..
Jag var hos bm igår, är i samma vecka som dig, och vi kollade inte äggvita i urinen, jag tror att det är först nästa vecka. Däremot så kollade hon alla andra värden, järn, blodtryck och blodsocker.
Sen ville hon att jag skulle väga mig, men jag kände inte för att göra det igen, då jag gjorde det för bara några veckor sedan, när jag var där sist. Förstår faktiskt inte varför vi ska vägas varje gång!?
Jag har bara gått upp 6 kg, så jag behöver inte kollas så mycket, har ju ingen extrem viktuppgång, men jag förstår inte riktigt hysterin att vägas hela tiden.
Imorgon ska jag till mvcläkaren och min bm sa att hon förmodligen vill att jag ska väga mig, varför undrar jag? Nån som vet?