• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Tack för din lugnande kommentar, har bestämt mig för att åka och lämna prover i morgon. Måste ju tänka på barnet i magen och min dotter, så de båda har en frisk mamma :)

Cossi skrev 2016-09-11 14:39:59 följande:

Nästan alltid är klådan ofarlig, men som nämnt måste man kolla levern så det inte är något man måste behandla. Så det är klart att du ska åka dit, var rädd om dig! Denna helg har gått i grälets tecken... Jag har svårt att hålla inne med sådant jag inte brydde mig om innan, men nu är jag superkänslig och ibland taggig, blir jag arg så märks det, blir jag ledsen gråter jag i floder. Dvs något överreagerande...jobbigt för alla!

• ciz
    Y o L o skrev 2016-09-11 23:22:03 följande:

Tack för din lugnande kommentar, har bestämt mig för att åka och lämna prover i morgon. Måste ju tänka på barnet i magen och min dotter, så de båda har en frisk mamma :)

Hoppas allt är ok!!
    De5pojkarna skrev 2016-09-12 21:37:38 följande:

Dagens besök!

Min bm har inte mätt Sf-måttet ännu?!

Var det så att du väntade en kille? Vi har bestämt att det får bli en överaskning denna gång men kul att leta tecken som t.ex. jämföra hjärtljud????
  • Miaairam

Någon som börjat må illa igen? Jag känner mig illamående ibland, typ att maten inte får plats och så har jag har blivit känsligare för att åka igen, typ jättestark åksjuka. Jag reser mycket i jobbet och idag hände det - plötsligt kom det helt utan förvarning när jag satt på tåget. Tack också lov hann jag rycka till mig en påse och nu har jag varit på toaletten en stund, men fy fan! Har en halvtimme kvar på tåget och ingen här lär ha missat att jag just spytt. Så pinsamt!

• Andan

Fick idag mitt KS bokat, 13/12 (8 dagar innan bf) kommer våran lilla tjej! Så svårt att förstå, inte sååå långt kvar :)

• Tvåbarnsmamman79
    Andan skrev 2016-09-13 15:44:27 följande:

Fick idag mitt KS bokat, 13/12 (8 dagar innan bf) kommer våran lilla tjej! Så svårt att förstå, inte sååå långt kvar :)

Härligt!
  • Cossi
    De5pojkarna skrev 2016-09-12 21:37:38 följande:

Dagens besök!

Fina siffror, hoppas du mår bra också!
    Miaairam skrev 2016-09-13 09:37:07 följande:

Någon som börjat må illa igen? Jag känner mig illamående ibland, typ att maten inte får plats och så har jag har blivit känsligare för att åka igen, typ jättestark åksjuka. Jag reser mycket i jobbet och idag hände det - plötsligt kom det helt utan förvarning när jag satt på tåget. Tack också lov hann jag rycka till mig en påse och nu har jag varit på toaletten en stund, men fy fan! Har en halvtimme kvar på tåget och ingen här lär ha missat att jag just spytt. Så pinsamt!

Stackars, det lät inte roligt! Jag mår inte illa direkt men har mycket halsbränna och magkatarr som ibland ger illamående.
  • mocha8676

Bm kontroll idag v. 25+4! (100 dagar kvar står det i appen, så nu börjar nedräkningen). Hade en ny Bm som enl mig var väldigt virrig. Ska man inte kolla järn via blodprov och ev äggvita i urinen nu? Gjordes inget sånt. Sedan när hon mätte SF kurvan mätte hon annorlunda än min ordinarie Bm som idag var sjuk (hade henne förra graviditeten också). Måttet var 29 och en bra bit över kurvan. Bm sa själv att hon var osäker att hon mätt rätt då alla tydligen mäter olika. Fick en ny till till samma Bm om två veckor igen för att mäta SF kurvan igen..

• Ledilnaan
    mocha8676 skrev 2016-09-14 09:17:30 följande:

Bm kontroll idag v. 25+4! (100 dagar kvar står det i appen, så nu börjar nedräkningen). Hade en ny Bm som enl mig var väldigt virrig. Ska man inte kolla järn via blodprov och ev äggvita i urinen nu? Gjordes inget sånt. Sedan när hon mätte SF kurvan mätte hon annorlunda än min ordinarie Bm som idag var sjuk (hade henne förra graviditeten också). Måttet var 29 och en bra bit över kurvan. Bm sa själv att hon var osäker att hon mätt rätt då alla tydligen mäter olika. Fick en ny till till samma Bm om två veckor igen för att mäta SF kurvan igen..

Jag var hos bm igår, är i samma vecka som dig, och vi kollade inte äggvita i urinen, jag tror att det är först nästa vecka. Däremot så kollade hon alla andra värden, järn, blodtryck och blodsocker.
    Sen ville hon att jag skulle väga mig, men jag kände inte för att göra det igen, då jag gjorde det för bara några veckor sedan, när jag var där sist. Förstår faktiskt inte varför vi ska vägas varje gång!?
    Jag har bara gått upp 6 kg, så jag behöver inte kollas så mycket, har ju ingen extrem viktuppgång, men jag förstår inte riktigt hysterin att vägas hela tiden.
    Imorgon ska jag till mvcläkaren och min bm sa att hon förmodligen vill att jag ska väga mig, varför undrar jag? Nån som vet?
  • Y o L o

Åhh va kul... Men vänta.. På lucia? Högtidligt hehe :)

Bor du i Sthlm? Eller vilket sjukhus ska du till?

Andan skrev 2016-09-13 15:44:27 följande:

Svar på tråden BF December 2016