• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mliiii4
    enilorac81 skrev 2016-05-02 10:51:53 följande:

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

Nu hänger jag inte alls med, skicka PM till mig om fb-gruppen? jag är väl inte involverad i den? Hehe XD
  • Mliiii4
    enilorac81 skrev 2016-05-02 12:27:17 följande:

Mliii4 sorry my bad- måste vara gravidhjärnan!

Hehe, ingen fara! Blev bara lite smått förvirrad! Gravidhjärnan kan verkligen "ställa till de" ibland xD
  • Y o L o

Det jag är sämst på av allt är att vänta. Känner att jag orkar inte vänta 2 veckor på ul. Vill göra NU! Är i vecka 6+1 så det kanske bara är dumt? Ghaaaa blir galen.

• blala
    enilorac81 skrev 2016-05-02 11:52:28 följande:

Blala- gift med en Jimmy?

Ja det är jag :)
  • Emmask
    Y o L o skrev 2016-05-02 13:06:04 följande:

Det jag är sämst på av allt är att vänta. Känner att jag orkar inte vänta 2 veckor på ul. Vill göra NU! Är i vecka 6+1 så det kanske bara är dumt? Ghaaaa blir galen.

Kompromissa och gör det om en vecka?
  • Y o L o

Ja men då måste det bli vul eller? Är det skillnad på vad man ser med vul eller vanligt ul?

Emmask skrev 2016-05-02 14:27:39 följande:

Kompromissa och gör det om en vecka?

• Emmask
    Y o L o skrev 2016-05-02 14:48:51 följande:

Ja men då måste det bli vul eller? Är det skillnad på vad man ser med vul eller vanligt ul?

Hos oss gör de inte ul i v 8 heller. Bara vul. Det är väl bara en fråga om från vilket håll de ser? Jag är ingen expert :) Huvudsaken är väl att se hjärtat, eller vad uppfattar du vara skillnaden?
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-02 14:48:51 följande:

På vul ser man närmare och utan fett och vävnad imellan, på ul måste dom kolla igen fett och vävnad och lite längre ifrån

Vul används innan v.9 här tror jag och sen ul, tror de är för att dom inte ser tillräkligt bra med ul innan för att embryot är så litet så de kan missas
Svar på tråden BF December 2016