• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Ok vet inte vad jag tänkt att skillnaden skulle vara egentligen :) känns väl mer roligt att gå på vanligt ul har jag fått för mig men det har ju endast att göra med att man är längre gången då. Får se om jag orkar vänta eller om jag desperat ringer runt till Stockholms olika gynekologer i morgon och jagar en tid haha.

• BIX
    Y o L o skrev 2016-05-02 18:07:53 följande:

Ok vet inte vad jag tänkt att skillnaden skulle vara egentligen :) känns väl mer roligt att gå på vanligt ul har jag fått för mig men det har ju endast att göra med att man är längre gången då. Får se om jag orkar vänta eller om jag desperat ringer runt till Stockholms olika gynekologer i morgon och jagar en tid haha.

Förstår att det är jobbigt att vänta (tycker jag också) men är det inte bättre att vänta tills de har chans att se hjärtat slå? Annars kan de väl endast konstatera att fostersäck och foster finns där men inte att det faktiskt lever. Och sen blir du ändå kvar med undran. Så tänker i alla fall jag, även om jag också vill veta nu nu nu! :)
  • Tjifftjoff

Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/

Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?

• LyCKa55
    Tjifftjoff skrev 2016-05-02 18:18:55 följande:

Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/

Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?

Jag ska ha andra o jag tycker det börjar synas. Sambon sa i helgen att man börjar se magen nu:) Sen är det nog delvis fett som puttats längre ut men ändå;) Är i v.9 (8+2)
  • ollieday
    enilorac81 skrev 2016-05-02 10:51:53 följande:

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

Jag går gärna med Anna.stenkvist@icloud.com
  • ollieday
    Y o L o skrev 2016-05-01 20:22:24 följande:

Hade MA i dec i v 12, ul om två veckor, evigheter dit. Nu är det våran tur :) jag har bf på julafton enligt min app :)

Skoj med julafton. Har bf veckan mitt emellan sambon o min födelsedag. Definitivt våran tur nu. Har mitt på måndag. Känns som det är 2 år kvar. Haha
  • lynx vox
    Tjifftjoff skrev 2016-05-02 18:18:55 följande:

Jag väntar mitt andra barn men min första fyller 10 år så jag antar att jag räknas som förstföderska???
    Hur som så skulle jag prova kläder idag och jag har en riktig liten putmage :/
    Antog att det var tarmarna som svullar ut magen?? Eller kommer magen ihåg hur det är och släpper ut magen direkt? *hahaha*
  • NooneBird
    Sarah 12 skrev 2016-05-01 18:38:02 följande:

Hej!

Jag har en fråga till er, jag fick pergotime och spruta i februari fick det två månader i rad men utan resultat, hur har ni haft det ni som använt pergotime eller spruta? Vad finns mer för hjälp att få för att bli gravid?

Snälla svara är ni snälla

Med vänlig hälsning,

Sara2

Kolla med din läkare om du kan prova Letrozol! Pergotime funkade aldrig för mig, ingenting växte och slemhinnan blev tunn!

Letrozol gjorde susen för mig, en tjock slemhinna och ett fint ägg växte. Vi blev gravida på första kuren!
  • Freijah
    enilorac81 skrev 2016-05-02 10:51:53 följande:

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

Du har pm :)
  • celavie1

Vi jobbar med en riskanalys på jobbet med avseende på risker associerade med att vara gravid på vår arbetsplats. Allt från kemikalier, buller och ergonomi. Har ni jobb där ni kräver anpassning pga graviditeten? Vad har ni i såfall slutat göra eller gör annorlunda. Då krävs det ju att man berättar från dag 1 typ. Kanske inte helt kul men superviktigt så klart.

Svar på tråden BF December 2016