• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tjifftjoff
    LyCKa55 skrev 2016-05-02 18:42:49 följande:

Jag ska ha andra o jag tycker det börjar synas. Sambon sa i helgen att man börjar se magen nu:) Sen är det nog delvis fett som puttats längre ut men ändå;) Är i v.9 (8+2)

Kul med mage! :) Min syns tom på morgonen, så kroppen känner nog igen vad som är på g, och gör mer plats för att den vet vad som väntar ;)
  • Tjifftjoff
    lynx vox skrev 2016-05-02 19:01:45 följande:

Jag väntar mitt andra barn men min första fyller 10 år så jag antar att jag räknas som förstföderska???

Hur som så skulle jag prova kläder idag och jag har en riktig liten putmage :/

Antog att det var tarmarna som svullar ut magen?? Eller kommer magen ihåg hur det är och släpper ut magen direkt? *hahaha*

Hihi! :) Vilken vecka är du i?

När jag träffade bm på mvc förra veckan så sa hon att vecka 5 kan kännas som månad 5 för en omföderska! Så kroppen kommer nog ihåg! ;)
  • Y o L o

Japp, får gå med lösa stora tröjor o stretchjeans. Ser ut som jag gjorde runt v 18-20 m första barnet.

Tjifftjoff skrev 2016-05-02 18:18:55 följande:

Går in i vecka 7 nu och fy tusan nu har illamåendet kommit, inte bara på morgonen heller utan hela dagarna :/ Sugen på allt och inget, och magen är som en ballong. Fick veva ner rutan i bilen på väg till jobbet för att motverka känslan av att jag skulle spy :/

Väntar ju andra barnet och magen är riktigt tydlig redan, känner att det är svårt att dölja.. Någon annan som väntar andra barnet och redan fått tydlig mage?

• MP88

Alltså jag är så hungrig, KONSTANT! Men jag är inte så sugen på att äta nått mer än äpple, dock gör min mage uppror efter ett par äpple. Dessutom är jag fortfarande lika hungrig efter ;) Vad ska man göra? Tänkte gå och lägga mig nu, men är fortfarande sjuuukt hungrig!

• Tess1990
    MP88 skrev 2016-05-02 21:38:24 följande:

Alltså jag är så hungrig, KONSTANT! Men jag är inte så sugen på att äta nått mer än äpple, dock gör min mage uppror efter ett par äpple. Dessutom är jag fortfarande lika hungrig efter ;) Vad ska man göra? Tänkte gå och lägga mig nu, men är fortfarande sjuuukt hungrig!

Säg till när du vet!

Jag åt två burkar majskorn med smör till lunch.. 1,5 banan, 1 äpple och 1,5 smörgåsrån till frukost, fick inte i mig nåt annat..

Hungrig hela tiden men inte sugen på nåt typ förutom frukt och grönsaker och mår illa så jag inte kan laga mat och blir mätt på ingenting och får ont i magen :/
  • enilorac81

Ollieday- har skickat pm till dig här. Måste ha ditt namn för att hitta dig på fb, gissar att namnet till mailadressen är ditt namn och det fanns massor med sånt namn på fb

Har ingen mage än, 3:e barnet. Men lite svullen...dock "bara" i vecka 7

• Seaflower

Åh jag nojar mig så hela tiden..

De två första veckorna efter ÄL och även lite efter jag testade mig så hade jag växtvärk/molvärk i livmodern.

Men nu den sista veckan har jag nog inte haft nåt alls... Är det normalt??

Jag är svullen, har ömma bröst, när jag nyser eller ställer mig upp för fort hugger det till/drar precis som på min förra graviditet.

Men om jag inte känner växtvärk, betyder det att det har slutat växa?!

• mocha8676

Åh.. Ni som inte orkar äta.. Ni slipper iaf viktuppgång redan nu. Jag åt inget onyttigt och socker innan graviditeten. Men nu på morgonen på jobbet smällde jag i mig en ostfralla och 100g chokladkaka. Sugen på onyttigheter heeela tiden.

Någon skrev om utebliven växtvärk. Har inte känt det på ca två dagar nu. Men vad jag har förstått känns det mest dom första veckorna. Så var det med min första graviditet.

• Y o L o

Jag känner mindre växtvärk nu med och tur är väl det, tänk om det hela tiden växte i samma takt! Jag tror det är helt normalt att symptom kommer o går. Tex så vill jag spy emellanåt, sen kan det gå flera timmar och jag inte ens tänker på det.

Seaflower skrev 2016-05-03 08:38:27 följande:

Åh jag nojar mig så hela tiden..

De två första veckorna efter ÄL och även lite efter jag testade mig så hade jag växtvärk/molvärk i livmodern.

Men nu den sista veckan har jag nog inte haft nåt alls... Är det normalt??

Jag är svullen, har ömma bröst, när jag nyser eller ställer mig upp för fort hugger det till/drar precis som på min förra graviditet.

Men om jag inte känner växtvärk, betyder det att det har slutat växa?!

• Seaflower

Jag gjorde så att jag googlade, och hittade en bra artikel där det stod att det är lika vanligt att det känns hela tiden, som att det kommer och går varje dag eller att det inte känns alls, så nu känner jag mig lite lugnare

Än så länge är jag inte varken sugen eller äcklad av något speciellt!

Förra graviditeten gick jag t o m ner lite i vikt i början pga illamående, så vi får se hur det blir framöver

Svar på tråden BF December 2016