• GladaVirre

EnköpingsTråden Del4!!!

Hej!

Då kör vi igång igen!

*Nästa gång tråden stängs ner så ligger den på min sida, så slipper man kopiera ut den till alla. Blir enklats så.

*Påminner igen om det NYA familjeliv för den som inte testat det ännu. "beta.familjeliv.se"

Kram alla!!

• Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!
  • Nika och Noel

Hej!

En liten varning bara, man ska nog inte nämna namn här på personer eller läkare som inte vet om att de nämns. Vet att det är emot FL's regler så ni inte blir bannade....prata över msn istället.

• Michanna

Och nu är vi hemma igen från husläkarakuten.....
    Med andra ord hamnade vi där...
    Ringde som sagt var till husläkarna där nere på lasarettet. ( där tydligen thomas tillhör. ) dom ville inte heller ha dit oss utan jag skulle bli uppringd.. vart uppringd av ebbes..
    Och ååå.. förlåt att vi inte tog in er idag. Men nu har vi inga akutider kvar..... pröva att ringa sjukvårdsupplysningen i stället...
    sagt som gjort.. och dom skaffade fram en tid på husläkarakuten på mindre än 5 minuter....

Diagnosen hos läkaren.. Riktigt rosslig och slemig.. Ingen medicin.. Vila ( hm hur får man en 9 månaders att ta det lungt ??) högläge i sängen. ( ännu värre.. Hur får man dom att ligga stilla i sängen så det är lönt att höja ena huvudändan ? ???) Riktligt med vätska.. Gärna vatten. ( okej.. han kanske dricker vatten men han känner sig lurad då han anser att vätska = mat = välling...)

Nåja.. Jag ska sätta mig någon dag och försöka byta husläkare för nu vägrar jag att ha något med ebbes att göra...( har fortfarande inte ens en husläkare där utan bara tillhör själva mottagningen trots 4-5 år där.. )

Anna som inte är så glad idag..

• Malwa

Michanna - kan tipsa dig om en jättebra olja från Natusan att ha i badvattnet när barnen är slemmiga /rossliga eller bara allmänt förkylda, det är en olja med eukalyptus i. Ångorna hjälper till att lösa slemmet så de andas bättre. tror att jag köpt den på ica eller coop! heter Breath easy bath! den är verkligen bra!!! iallafall för oss

• Michanna

dessie..
    Han är okej bortsett från att han låter jätteilla.. Men enligt läkaren så är han bara förkyld...
    Så vila och mycket vätska.. Han har sovit här på förmiddagen på peters jobb. ( jag har varit duktig och tränat idag... )
    Nä lunch för oss två.. Erik och michaela är på dagis/skola...
    och väntas inte hem förren runt 4 ( JIPPI )

• Michanna

Recept... JA enligt önskemål så... ( men skyll inte på mig om ni går upp i vikt... )

100 gram smör eller margarin
    2 ägg + 2 dl socker
    1 dl vetemjöl
    3/4 dl siktad kakao
    1 tsk vaniljsocker...

ugnen på 175 grader

smält smöret och låt svalna av lite.
    Smöra och bröa en kakform.. ( ca 20 cm i diametern.. Jag använde mig av en på 24 cm.. )
    Vispa ägg och socker pösigt...
    Häll i smöret i smeten och rör om.

Ha en skål med vetemjöl,kakao,vaniljsocker... sikta det över smeten och rör ihop försiktigt...

Häll smeten i formen och ställ i i mitten av ugnen i ca 20 minuter. ( kanske lite kortare tid då jag satt min på 18 min ioch med att formen är lite stor. )
    Stelnar lagom när den svalnar av.. Görs bäst dagen förre..

Ha det så trevligt...

Anna

• Sodaspring

hej hej!

tänkte bara höra om någon här vet hur man får in animeringar och sånt i sin presentation....

• Michanna

NÅ...

Vad ska man hitta på när vädret är så här pest ????
    Ingen som har lust att komma på fika ???

Kom på någon bra ide vad man kan göra

Anna

• Malwa

Är det någon av er som vet hur dags tvillingklubbens loppis börjar på lör? och visst var den väl på westerlundska?

• Michanna

loppisen börjar 9,30 och är på westerlundska..
    Loppis även ute i sparrsätra i helgen.. samt boglösa..
    Den här i stan samt sparrsätra är just barnloppisar...

Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!