Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??
Jag är en 45-årig tant - klär mig säkert som en tant och det är inget fel på det.
Varför skulle mitt enda mål med mina kläder vara att se yngre ut?
Jag trivs mycket bra med att vara 45.
Just nu har jag ett par tajta smala jeans på mig, en ljusbeige kofta och en mörkblå topp och ett par mörkblå ballerinaskor på mig. Det är bekvämt och känns snyggt och passar min kropp.
Jag tillhör de som har samma storlek nu som när jag var yngre, t om som 13-åring hade jag samma mått och vikt som idag haha!
Jag älskar mina gråsprängda lockar och det inre lugn och den glädje jag känner i den här åldern. Skulle inte vilja byta mot att vara 10-20 år yngre någonsin. Det var kul då, men aldrig mer.
Det är också stor skillnad på att vara 40, 60 och 80... Det är ju liksom större åldersspann efter 40 än före, eftersom man inte blir vuxen förrän man är ca 20. Menar man alltså att det endast är de första 20 åren av vuxenliv som man får klä sig som man vill?
Jag har förhoppningsvis minst 40 år kvar av livet och jag tänker fortsätta njuta av kläder, min kropp och mitt liv.
Vår bästa tid är NU!
Idag har jag ljusa jeans, bruna stövletter, gräddvit t-shirt i linnemix och ljusblå Långkofta. Tycker verkligen inte det ser tantigt ut med sådana kläder men har fått lära mig i tråden att då är man tråkig, tantig och saknar självkänsla. För att bevisa att man har en rolig personligen ska man tydligen ha skinnjacka och färgsprakande kläder samt kortkort (?)
Jag ser nog hellre tråkig ut i så fall.