Anonym (Tina) skrev 2016-04-10 20:04:03 följande:
Varför är det viktigaste att klä sej "smickrande ", "efter sin kroppstyp" och framhäva och dölja? Ska vårat mål hela livet vara att se smala ut och täcka allt annat? En bandtshirt är inte gjord för att framhäva kroppen utan att påminna om en bra konsert. Man behöver inte klä sej för att se smal ut, att vara sval, bekväm eller cool är också bra. En skinnjacka över klänningen är för att bäraren, tex jag, gillar kontrasten. Det gjorde jag både före och efter menopaus...jag har kvar min figur och har samma storlek som när jag var 25, men känner inte behov av att visa upp den, det är liksom inte allas mål.
Att en kvinna kallar äldre kvinnor för "klimakterietanter" gör mej beklämd.
Använd inte klimakteriet som skällsord, dit kommer vi alla kvinnor som får leva tillräckligt länge och tantig i betydelsen trist och ängsligt fylld av regler kan man vara långt innan. Tydligen.
Klimalterietant är inte varje kvinna som kommit i klimakteriet utan den kvinna som inte kan acceptera att hon åldrats utan desperat försöker verka yngre.
Man behöver inte klä sig för något alls. Lagen tillåter det mesta; vill folk framhäva sina bilringar i tighta toppar så får de det. vill du ha leopardtights, rosa ballerinakjol och glansig bomberjacka så be my guest.
Tråden är ju bara en diskussion där folk luftar åsikter. Inte lagar och regler.