• Anonym (Ex str52)

Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??

När jag var 18 hade jag nog str 50.. Efter barn hade jag str 52 Har alltid klätt mig i tält utan tältpinnar. När jag var 49 bestämde jag mig för att banta lite .. 18 månader senare vägde jag 46 kg mindre. Nu är jag 51 och har str 40 .. Hela mitt liv har jag längtat efter små klänningar , lite korta kjolar , höga klackar .. Snälla ni ta inte ifrån mig glädjen att kunna ha det. Jag har långt hår också.

• Anonym (Smakenärsombaken)
    SmalaSara skrev 2016-04-11 17:56:05 följande:

Tyckte du det var snyggt?

Jag har sett henne i mkt och alltid tänkt att hon skulle se mkt bättre ut utan luggen. Kanske klippt lite som Elisabeth Hurley.

Och med en annan jacka. Gärna en liten fodrad blazer med markerad midja ( hennes jacka är så pösigt att man inte ser att det är en kvinna i den); en med lite färg då jeans och vit blus är så neutralt.

Men smaken är som baken ;)

Hon är skitsnygg i lugg men kläderna passar inte alls. De får henne att se ut som om hon är 70. Hellre tight jeans, en snygg skjorta/blus och en jacka som har markerad midja. Eller vad som helst som hon själv brukar bära privat...
  • Anonym (B)

Jag undrar när vi ska få se en tråd som frågar hur man ska klä sig som 47-årig man? 
    Varför ser man aldrig såna tro.
    Kan det vara för att det fortfarande år 2016 finns en norm av att det är kvinnan som ska vara attraktiv och ögongodis för andra. 
    Varför förutsätts det att kvinnor ens vill vara attraktiva? 

• Miss Skywalker

Du SKA klippa en kort tantfrisyr och ha tantiga kläder..

• SmalaSara
    Anonym (B) skrev 2016-04-11 21:31:02 följande:

Jag undrar när vi ska få se en tråd som frågar hur man ska klä sig som 47-årig man? 
    Varför ser man aldrig såna tro.
    Kan det vara för att det fortfarande år 2016 finns en norm av att det är kvinnan som ska vara attraktiv och ögongodis för andra. 
    Varför förutsätts det att kvinnor ens vill vara attraktiva? 

Bra fråga. Men det kanske finns en på Flashback där det hänger lite fler män...?

Idag tycker jag dock att det är rätt mkt fokus på män som ögongodis. Finns ju en hel del filmer t ex där män visar upp bringan i tid och otid.

Förra sommaren noterade jag att det var mode bland unga män att ha t-tröjor med en rejäl urringning så att halva bröstmuskulaturen tittade fram. Och inte så längesen visade var och varannan ung kille kalsongerna i sina nedhasade jeans. Inget av det tycker jag klär män på 40+ dock
  • lövet2

Nu blev jag tvungen till slut att googla fram vad en pennkjol är för något. Verkar vara en svart, snäv, halvlång kjol. Ser opraktiskt ut. Tror jag haft en sådan på begravning någon gång i forntiden.

• SmalaSara
    lövet2 skrev 2016-04-11 22:55:14 följande:

Nu blev jag tvungen till slut att googla fram vad en pennkjol är för något. Verkar vara en svart, snäv, halvlång kjol. Ser opraktiskt ut. Tror jag haft en sådan på begravning någon gång i forntiden.

De finns i alla möjliga färger och material.

http://tablet.hm.com/se/search?q=Pennkjol

Just nu är det modernt med pennkjol, boxig jumper och sneakers. Just sneakers till kjol är inget för mig dock.
  • Anonym (Smakenärsombaken)
    SmalaSara skrev 2016-04-11 23:07:55 följande:

De finns i alla möjliga färger och material.

tablet.hm.com/se/search

Just nu är det modernt med pennkjol, boxig jumper och sneakers. Just sneakers till kjol är inget för mig dock.

Vad fasen är en boxig jumper?
  • lövet2
    SmalaSara skrev 2016-04-11 23:07:55 följande:
    De finns i alla möjliga färger och material. tablet.hm.com/se/search?q=Pennkjol Just nu är det modernt med pennkjol, boxig jumper och sneakers. Just sneakers till kjol är inget för mig dock.
    *suckar lite*
    Modernt? Orka hålla reda på vad som är inne eller ute! Dessutom hålla reda på om det är inne i just den ålder man själv är i. Undrar hur många som förfasar sig över min klädsel? Var det någon som nämnde att man inte kan ha mjukisbyxor offentligt ...?
  • Anonym (J)
    Anonym (Ex str52) skrev 2016-04-11 20:46:31 följande:

När jag var 18 hade jag nog str 50.. Efter barn hade jag str 52 Har alltid klätt mig i tält utan tältpinnar. När jag var 49 bestämde jag mig för att banta lite .. 18 månader senare vägde jag 46 kg mindre. Nu är jag 51 och har str 40 .. Hela mitt liv har jag längtat efter små klänningar , lite korta kjolar , höga klackar .. Snälla ni ta inte ifrån mig glädjen att kunna ha det. Jag har långt hår också.

Kör på! Tycker det är härligt befriande med lite äldre kvinnor som vågar ha på sig vad de vill, oavsett stil. Och grattis till viktnedgången :)
Svar på tråden Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??