• Virriga Vera

Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??

taquine skrev 2016-04-08 14:41:42 följande:
    Man blir dömd efter vad man har på sig , så är det bara , antingen man gillar det eller ej. Skulle du tex sätta på dig dina håliga favoritjeans och en ful noppig tröja när du ska på arbetsintervju eller gå på finkrog bara för du vill ? 
    Och ja jag tycker det är både patetiskt och desperat när 40+kvinnor så gärna fortfarande vill leka 18 år. Sen att det blir skrattade åt och ses som sk WT är fel men så är det. 
    När jag var 18 hade jag oftast jeans, t-shirt och boots. Idag är jag 58 och har oftast jeans, t-shirt och boots och jag kan garantera att jag inte leker att jag är 18 år. Vill någon kalla mig WT, patetisk och desperat pga detta så tycker jag ärligt att det säger mer om dem än om mig.
    http://virrigavera.wordpress.com/
  • taquine
    Virriga Vera skrev 2016-04-08 17:50:35 följande:
    När jag var 18 hade jag oftast jeans, t-shirt och boots. Idag är jag 58 och har oftast jeans, t-shirt och boots och jag kan garantera att jag inte leker att jag är 18 år. Vill någon kalla mig WT, patetisk och desperat pga detta så tycker jag ärligt att det säger mer om dem än om mig.
    Nu är väl kläderna du beskriver relativt tidlösa antingen de sitter på en tonåring eller en medelålders.Trådstartaren frågade efter vad som var big no och då skrev jag vad jag tyckte, samt att jag tycker alla får klä sig hur de vill, men kommer att bli dömda.
    Och sen behöver det inte vara tantvarning ala polyesterklänningar från Cellbes för man inte längre uppskattar allt man hade som ung. 
    Själv skippar jag minikjolen och det tajta linnet för jag har självinsikt att jag (tyvärr) inte har samma kropp som för 20 år sedan 
    Goodness me
  • Anonym (jorå)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-08 17:31:48 följande:
    Fast helt ärligt klär inte allt en 25 årig kropp heller. Och dyrare kläder behöver inte vara snyggare än billiga.
    Nej, det har du rätt i, båda sakerna! Men med den smak som jag själv har är de dyrare snyggare än de billiga. Och min kropp klädde nog i fler olika stilar när jag var 25.
  • Anonym (E)

Som man vill såklart!!! Du är ju vuxen. Jag är 32 och klär mig som en emo.

• Mrs Green

Jag blir 47 i år och klär mig som när jag gjort sedan jag var 30. Det är väl vanligt att man inte vill fortsätta se ut som en tonåring, men efter 30-årsdagen behåller nog många samma smak resten av livet. För min del betyder det jeans, t-shirt och sneakers, åtminstone på fritiden.

• K grrl

Jag har korta kjolar/klänningar. Är förvisso under 40 men det lär jag fortsätta med. Jag har långa och vältränade ben - de är skitsnygga, varför skulle man inte få visa det?

• Anonym (51 åringen!)

Jag klär mig i jeans. På vintern i svart och andra mörka färger. Älskar läderbyxor. På sommaren i vita jeans och även en del "slappa byxor typ baggy". Köper dyrare jeans,byxor med snygg passform. Min kroppsform är kurvig men smal. Till smala skinnbyxor bär jag en enkel topp/T-shirt och gärna med ett snyggt skärp,eller någon snygg stickad tröja med ett långt halssmycke. Långklänning med en snyggt skuren kort skinnjacka är aldrig fel. Har flera skinnjackor i olika färger och snitt. Gillar även stickade klänningar en bit ovanför knäna med tjockare strumpbyxor och knähöga stövlar till. Får ofta komplimanger och folk inspireras av min klädstil,unga som äldre. Kläder är ett stort intresse och jag vet vad jag passar i.

• Anonym (60 åringen)

Jag blir 60 snart och jag klär mig precis som jag vill. Jag har kläder på mig för min skull inte för andras.

Trivs bäst i jeans och linne eller tröja. Skor har jag som är sköna att gå i.
     På sommaren har jag på mig jeans kortbyxor och linne. Solar i bikini och det kommer jag att fortsätta oavsett ålder.

• elmadumle
    Anonym (47 själv) skrev 2016-04-08 15:12:17 följande:

Som man vill, men anständig, hel och ren. Och helst inte som en tonåring! Vi är inga tonåringar längre. Egentligen tycker jag alla ska klä sig i vad de passar bäst i, men egen smak måste ju ändå få råda. Kort-kort i vår ålder är väl om nåt ett big no-no.

Jag vägrar långa kjolar på sommaren, har lårkorta kjolar och linnen trots att jag är 48, kort och tjock. Folk får helt enkelt blunda om de mår illa. Finns inga no-no:)
  • nevermind
    K grrl skrev 2016-04-08 19:51:31 följande:

Jag har korta kjolar/klänningar. Är förvisso under 40 men det lär jag fortsätta med. Jag har långa och vältränade ben - de är skitsnygga, varför skulle man inte få visa det?

Helt rätt inställning!!
Svar på tråden Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??