Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??
Nej, det har du rätt i, båda sakerna! Men med den smak som jag själv har är de dyrare snyggare än de billiga. Och min kropp klädde nog i fler olika stilar när jag var 25.
Nej, det har du rätt i, båda sakerna! Men med den smak som jag själv har är de dyrare snyggare än de billiga. Och min kropp klädde nog i fler olika stilar när jag var 25.
Jg tycker man kan bära det mesta så länge man kan bära upp det. Undantagen som jag inte tycker man har över en viss ålder (hyfsat ospecificerad, men någon gång runt 35 kanske) är jeansshorts som är så korta att fickorna hänger utanför, magtröja och genomskinlig blus med bara Bh under.
I övrigt så tycker jag absolut att man kan klä sig i typ skinnbyxor och tajt linne om det passar ens stil i övrigt vad gäller saker som hår, smycken pch allmän attityd. Tycker Laila Bagge är ett utmärkt exempel på en person som är skitsnygg i sina ungdomliga kläder och verkligen kan bära upp dem.
Jg tycker man kan bära det mesta så länge man kan bära upp det. Undantagen som jag inte tycker man har över en viss ålder (hyfsat ospecificerad, men någon gång runt 35 kanske) är jeansshorts som är så korta att fickorna hänger utanför, magtröja och genomskinlig blus med bara Bh under.
I övrigt så tycker jag absolut att man kan klä sig i typ skinnbyxor och tajt linne om det passar ens stil i övrigt vad gäller saker som hår, smycken pch allmän attityd. Tycker Laila Bagge är ett utmärkt exempel på en person som är skitsnygg i sina ungdomliga kläder och verkligen kan bära upp dem.
Vid 50 år kan man släppa alla måsten och klä sig som man vill!!!
Underbart skönt att ha fått självkänsla nog att välja kläder som signalerar vem JAG är inte vad någon konvention kräver.
I mitt fall handlar det om att slänga ut alla mörka kavajer och tråkiga kostymbyxor och kjolar. Som jag i hela mitt liv burit för att verka seriös och äldre än jag varit. (Jag har alltid tagits som en ung snärta och fast jag var över 40 fick jag visa leg på bolaget.)
In med färg, naturmaterial i siden och linne. Sköna jeans och snygga tunikor med färgglada koftor och sportskor. En blandning av Gudrun Sjöden och sportbutikerna. :). Naturligt grått hår så ingen tror jag är yngre än jag är. Helt plötsligt får man ett helt annat bemötande från omgivningen när kläderna matchar personligheten.
Jag varierar min klädsel efter humör och årstider, inte efter ålder. Jag köper det jag tycker sitter snyggt på mig. Vanligaste plagget för mig är tajta jeans, någon blus/skjorta eller tröja, kavaj och stövletter/skor.
Men det finns plagg jag aldrig skulle ta på mig, typ minikjol, magtröja, jätteurringade tröjor eller linnen och stövlar med skaft som går över knäna.