• emmsing

Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??

Klä dig i vad du vill och känner dig bekväm i. Spelar ingen roll om du är 15 eller 90! :)

• emmsing

Klä dig i vad du vill och känner dig bekväm i. Spelar ingen roll om du är 15 eller 90! :)

• emmsing

• emmsing

Vet inte varför de skickades 3 gånger. Haha

• SmalaSara
    Anonym (feel free) skrev 2016-04-10 10:34:53 följande:
    Seven Costanza skrev 2016-04-09 20:03:41 följande:Typiskt 40+ och frånskild
    Inte ett rätt av fördomarna ;) Kör totalt osminkat och är gift sen många år. ;) Bara för att man är gift behöver man inte klä sig i tråkkläder.

Maken min kör med snygga t-shirts med tryck och jeans - men det kanske inte heller är rätt enligt stilpolisen? 
    Vilka kläder som är tråkiga kan man ha olika åsikter om. Precis som man kan ha olika åsikter om vad som passar en kvinna runt 50.

Att klä sig vårdat och efter sin figur och ålder måste inte alls vara tråkigt. Det finns många vackra kvinnliga skärningar, material och färgskalor att använda. Bara för att man inte visar halva brösten i en leopardblus behöver det inte vara tråkigt. Enligt mig då.
  • Anonym (J)
    Anonym (feel free) skrev 2016-04-09 19:34:51 följande:

Detta ger mig kvällens gapskratt! Vem är stilpolisen bakom detta korkade inlägg?

Haha förmodligen någon som snöat in sig på tipsen Trinny och Susanna ger... :D
  • SmalaSara
    Anonym (J) skrev 2016-04-10 16:14:50 följande:
    Haha förmodligen någon som snöat in sig på tipsen Trinny och Susanna ger... :D
    Det är jag ja.... Men vad menar du egentligen? Det är ju inte så att jag oombedd säger åt folk irl ( eller här för den delen. TS frågade... Jag svarade...)

Om man har "fel"åsikt i frågan så är man alltså "stilpolis"? Inte så särskilt tolerant av dig eller feel free
  • SmalaSara
    Anonym (Färgsprak) skrev 2016-04-10 10:02:31 följande:

Roligt med kvinnor som vågar tycker jag.

Jag hade skitkul när jag bar lila hatt på vår företagsdag. Bland 600 pers som myllrade omkring i nästan identiska svarta/grå ytterkläder fick jag åtta komplimanger och ett glatt tillrop av en hög chef som hördes över halva stället:        -VILKEN COOL HATT!

Finns en flammande rödhårig chef i en annan del av företaget som inte ger upp sin tunga ögonsminkning eller sina korta kjolar och hon är cool, hon är i fullfärg. Hennes kollegor är trevliga men gör ett väldigt sandbeige intryck i jämförelse.

Så andra får gärna anpassa sig för att matcha tapeterna,det gör bara att jag syns mer och det gynnar mig definitivt. Som pensionär ska jag ha så mycket urringning som jag vill och så mycket färg som jag vill, livet är för kort för att vara trist!

Att klä sig efter figur och ålder är inte nödvändigtvis samma sak som att smälta in i tapeten. Man behöver varken spöka ut sig eller klä sig i kortkort för att synas och se snygg ut.
  • Seven Costanza
    Anonym (feel free) skrev 2016-04-10 10:34:53 följande:

Inte ett rätt av fördomarna ;) Kör totalt osminkat och är gift sen många år. ;) Bara för att man är gift behöver man inte klä sig i tråkkläder.

Maken min kör med snygga t-shirts med tryck och jeans - men det kanske inte heller är rätt enligt stilpolisen? 

Det var inte det som var poängen, utan att du skrev att du skulle dansa på borden - det i kombination med kort kjol och färgglatt får en att _uppfattas_ som 40+ och frånskild. Det spelar ingen roll om det stämmer eller inte. Men folk som klär sig så bryr sig sällan om hur de uppfattas så det gör ju ingen skillnad vad jag tycker

Jag tycker att t-shirt med tryck på en vuxen man är sådär, särskilt om han inte är vältränad utan börjar få en liten gubbmage.
  • Anonym (Färgsprak)
    SmalaSara skrev 2016-04-10 17:18:30 följande:
    Att klä sig efter figur och ålder är inte nödvändigtvis samma sak som att smälta in i tapeten. Man behöver varken spöka ut sig eller klä sig i kortkort för att synas och se snygg ut.
    Alla andra får uttrycka det de tycker sig stå för så uttrycker jag det jag står för.

Bara man har roligt så spelar det ingen roll eller hur?
Svar på tråden Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??