• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • cocos1

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

• Aurora82

Hej. Hoppar in här. Jag plussade igår. Vet inte säkert hur långt gången jag är då jag Inte haft regelbunden mens sedan ett MA i januari. Men det digitala testet säger jag bara vara u v 4-5. Jag är försiktigt hoppfull, avbröt en grav i v 22 för 9 månader sedan pga av ett allvarligt hjärtfel på sonen den gången. Vågar inte ta ut ngt i förskott men hoppas så innerligt det är min och sambons tur denna gång

• skrotmira

Hej! Jag hoppar in här! Jag plussade igår och har bf 8 Januari :) är i v 5 nu. Har tidigare haft 2 st missfall så rädslan finns där men försöker att koppla bort det och bara njuta. :)

• Emsan91
    skrotmira skrev 2016-05-04 11:36:16 följande:

Hej! Jag hoppar in här! Jag plussade igår och har bf 8 Januari :) är i v 5 nu. Har tidigare haft 2 st missfall så rädslan finns där men försöker att koppla bort det och bara njuta. :)

Grattis till plusset :) jag har också två missfall sedan tidigare. Nu i v.6. Hoppas på denna gång :) har du barn sedan innan?
  • Emsan91
    cocos1 skrev 2016-05-04 11:30:28 följande:

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

Man får boka det själv om det inte finns någon speciell anledning för att göra tidiga ul/vul :) brukar dock kosta en del..

För mig går det helt okej. Kom på mig själv med att äta salami mackor häromdagen bara. Det är nog det svåraste för mig. Salami, parmaskinka, goda ostbrickor. Äter det iallafall två gånger i månaden här hemma. Minst. Älskar det! :D
  • Mliiii4

Var på mvc idag för information som man erbjuds i Halland i vecka 7-8 sedan skrivs man in i v 12 och hon sa idag att om man ska köpa lufttorkad skinka såsom salami så ska man frysa den innan i minst 3 dagar för att döda eventuella bakterier som kan skada barnet. Hade ingen aning om detta förens hon sa de så vill bara tipsa vidare :)

• Emsan91
    Mliiii4 skrev 2016-05-04 14:45:45 följande:

Var på mvc idag för information som man erbjuds i Halland i vecka 7-8 sedan skrivs man in i v 12 och hon sa idag att om man ska köpa lufttorkad skinka såsom salami så ska man frysa den innan i minst 3 dagar för att döda eventuella bakterier som kan skada barnet. Hade ingen aning om detta förens hon sa de så vill bara tipsa vidare :)

Haha ja jag har också hört det så har lagt in i frysen redan :)!
  • franksmatte

Var hos barnmorskan idag för inskrivning skall tillbaka när jag är i vecka 10 i juni någon gång för första ultaljud och provtagning. Fick en bok med mig hem "vänta barn" hette den. Har man något att bläddra i på kvällarna. En annan rolig grej är att jag kände igen barnmorskan så himla väl men kunde inte placera henne sedan kom vi på att hon hade varit min skolsköterska i högstadiet. Själv blir jag 27 år så det är en hög med årsedan vi sågs. Skall även få en remiss till en dietist :)

• Bäbiiiis

Nu var det många nya. Fyll gärna i era BF i listan. Bara att välja citera detta inlägg och sedan sudda allt förutom lista och även ta bort blankrader som uppstår i lista mellan varje rad om man som jag skriver från mobil.

Bim-lista (fyll på själva):

Emsan91 - BF 2 januari

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

Nolltvaett - BF 5 januar

Jossaaan - BF ... januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• Bäbiiiis
    loveyouu skrev 2016-05-04 11:09:55 följande:

Halloj :) Är gärna med här också.

Var på vul igår och verkar som att jag är i vecka 6, 5+1 idag :) 

Läkaren såg en hinnsäck på 9 mm och något som liknade fostret, inget hjärta det var tydligen för tidigt så ska tillbaka om 3 veckor och förhoppningsvis se det då :)

Åh så kul att göra tidigt ultraljud. Jag har inte hunnit tänka på om jag vill göra det ännu. Kostar ju en slant. Jag ska nog försöka vara tålmodig istället tror jag. Annars är första i v 12 eller 13 i samband med kub-test här där jag bor.
Svar på tråden BF januari - 17