• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 17:29:25 följande:

Hej! Är i vecka 5 (4+4) med bf 5/1. Mitt första barn.

Jag har illamående och molvärk, men väldigt milt

Har ni berättat det för någon utom pappan? Om inte - när tänker ni göra det? Min sambo tycker inte att vi ska säga något förrän v 12, men jag håller inte med. Skriver inget på fb förrän efter ul, men de närmsta vill jag ändå dela vår glädje med!

Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna berättade jag så fort jag visste om det för mamma och pappa. Men eftersom båda gångerna slutade i mf så har vi bestämt nu att hålla det för oss själva till v.12 :)
  • Emsan91

Vi har iallafall sagt att vi väntar tills vi ser ett hjärta innan vi berättar för våra närmsta :)

• nolltvaett
    Emsan91 skrev 2016-05-03 17:43:29 följande:
    Jag har varit gravid två gånger och båda gångerna berättade jag så fort jag visste om det för mamma och pappa. Men eftersom båda gångerna slutade i mf så har vi bestämt nu att hålla det för oss själva till v.12 :)
    Jag skulle ändå berätta för mina närmsta om ett ev missfall och jag tror att det är lättare för mig att bara säga "jag fick mf" än "jag var gravid men fick mf". Sen är jag livrädd för att få mf men jag vill inte spendera resterande 8 månader med att vara rädd och jag försöker väl intala mig själv att det ska hjälpa att prata om det. 

Kan tänka mig att man är mycket försiktigare om man haft mf tidigare. Hoppas det går vägen för er den här gången :)
  • Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 19:59:27 följande:

Jag skulle ändå berätta för mina närmsta om ett ev missfall och jag tror att det är lättare för mig att bara säga "jag fick mf" än "jag var gravid men fick mf". Sen är jag livrädd för att få mf men jag vill inte spendera resterande 8 månader med att vara rädd och jag försöker väl intala mig själv att det ska hjälpa att prata om det. 

Kan tänka mig att man är mycket försiktigare om man haft mf tidigare. Hoppas det går vägen för er den här gången :)

Ja jag vet. Så tänkte jag med :) vi får se. Ska på tidigt UL nästa vecka. Ser vi ett hjärta då så kommer vi nog berätta för våra närmsta :)
  • nolltvaett
    Emsan91 skrev 2016-05-03 20:07:59 följande:
    Ja jag vet. Så tänkte jag med :) vi får se. Ska på tidigt UL nästa vecka. Ser vi ett hjärta då så kommer vi nog berätta för våra närmsta :)
    Åh vad spännande! :) 

Vad konstigt det känns att hjärtat börjar slå såhär tidigt. Jag har ju knappt fattat att jag är gravid, haha 
  • Emsan91
    nolltvaett skrev 2016-05-03 20:14:25 följande:

Åh vad spännande! :) 

Vad konstigt det känns att hjärtat börjar slå såhär tidigt. Jag har ju knappt fattat att jag är gravid, haha 

Haha ja jag vet! Helt sjukt :D
  • linsalusen

Har berättat för min mamma men ingen annan :) Förutom sambon då :) Fick missfall i v.7 2012 så man är ju ganska så orolig att det ska ske igen. Har mått illa hela förra veckan men igår började det avta lite och blev lindrigare. Molande mensvärk från och till, ringde mvc och dom sa att det va normalt då det röjs där inne nu liksom :) men så nojig man är, även om man vet att man inte kan hjälpa att det blir ett missfall så är jag rent utsagt skit skrev för att det ska hända igen. Mkt mer symtom denna gången än jag hade då det blev missfall. då hade jag lite illamående och ont i brösten men denna gången har jag illamående, molande mensvärk, huvudvärk, ont i brösten plus att allt luktar dubbelt så mkt än vanligt :) Så hoppas verkligen att det denna gången ska gå vägen :)

• franksmatte
    nolltvaett skrev 2016-05-03 17:29:25 följande:

Hej! Är i vecka 5 (4+4) med bf 5/1. Mitt första barn.

Jag har illamående och molvärk, men väldigt milt

Har ni berättat det för någon utom pappan? Om inte - när tänker ni göra det? Min sambo tycker inte att vi ska säga något förrän v 12, men jag håller inte med. Skriver inget på fb förrän efter ul, men de närmsta vill jag ändå dela vår glädje med!

Hej ja jag har berättat för en hög med människor, familj inklusive mostrar och kusiner ( dom flesta är ju kvinnor och vet vad man går igenom och vad som står på spel och kan hända) mina kunder alltså gubbarna på jobbet, närmsta vänner. Är i vecka 6 vet ju att allt kan hända. Vi har haft kvinnor i familjen vars foster har dött i 8:e månaden:( så jag menar allt kan ju hända.Många säger till mig att inte berätta men jag har gjort valet att göra det ändå för om jag skulle få mf så har ju många att prata med vilket jag kan tycka är lite gött plus att dessa människor är ju nära mig och jag vill att dom skall veta vad som är på gång och varför jag är sen på mornarna. Min sambo ville knappt berätta för sina föräldrar det är precis som att han är inställd på att jag skall få missfall. Man gör som man själv känner för tycker jag ????
  • Bäbiiiis

Bim-lista (fyll på själva):

Emsan91 - BF 2 januari

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

Nolltvaett - BF 5 januar

Jossaaan - BF ... januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

• loveyouu

Halloj :) Är gärna med här också.
    Var på vul igår och verkar som att jag är i vecka 6, 5+1 idag :) 
    Läkaren såg en hinnsäck på 9 mm och något som liknade fostret, inget hjärta det var tydligen för tidigt så ska tillbaka om 3 veckor och förhoppningsvis se det då :)

Svar på tråden BF januari - 17