• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Bäbiiiis
    cocos1 skrev 2016-05-04 11:30:28 följande:

Åh vad spännande att vi redan är så många i gruppen! När är det man kan göra vul, är det efter v.6? Är det något man själv får ta initiativ till eller blir man frågad om det?

Känner mig så okunnig men det är trots allt första graviditeten och har inte många i min närhet med små barn så jag vet inte så mycket som jag hade hoppats att jag skulle veta vid det här laget haha!

Har i alla fall hittills gjort 4 test där alla varit positiva, känns fortfarande så overkligt dock! 

Hur går det för alla att anpassa sig efter graviditeten, exempelvis dra ner på kaffet och sådant? Min huvudvärk pga att jag dragit ner på kaffet är inte nådig kan jag berätta, haha. 

Jag har inte behövt anpassa mig så mycket ännu. Dricker max 2 koppar kaffe per dag så det är ju ändå okej under graviditeten. Men nu får man ju börja vara lite extra uppmärksam på vilken mat man stoppar i sig såklart. Förra graviditeten var det främst mögelost och sushi jag saknade. Fast vet man att sushin är helt färsk får man ju äta det men jag vågade inte.
  • Aurora82

[quote=76595813][quote-nick]Bäbiiiis skrev 2016-05-04 16:12:31 följande:[/quote-nick]

Nu var det många nya. Fyll gärna i era BF i listan. Bara att välja citera detta inlägg och sedan sudda allt förutom lista och även ta bort blankrader som uppstår i lista mellan varje rad om man som jag skriver från mobil.

Bim-lista (fyll på själva):

Emsan91 - BF 2 januari

Franksmatte - BF 3 januari

Linsalusen - BF 3-4 januari

Nolltvaett - BF 5 januar

Jossaaan - BF ... januari

Cocos1 - BF 14 januari

Bäbiiiis - BF 17 januari

Aurora82 - BF ... januari

• Lizzie09

Hej, hoppar gärna in här! Är gravid med första barnet efter måånga försök, har bf 10 januari. Fick ett ma för ganska exakt ett år sedan i vecka 10 så jag har redan bokat in ett tidigt ultraljud den 1/6 för att kolla så det står rätt till. Både längtar och fasar för ultraljudet, är så rädd att det ska bli samma upptäckt som sist..

• Emsan91
    Lizzie09 skrev 2016-05-04 17:02:25 följande:

Hej, hoppar gärna in här! Är gravid med första barnet efter måånga försök, har bf 10 januari. Fick ett ma för ganska exakt ett år sedan i vecka 10 så jag har redan bokat in ett tidigt ultraljud den 1/6 för att kolla så det står rätt till. Både längtar och fasar för ultraljudet, är så rädd att det ska bli samma upptäckt som sist..

Grattis till graviditeten! :) vilken vecka är du i?

Jag känner precis som du. Har bokat tidigt UL nästa fredag men är rädd att det ska bli som sist - då fanns där inget foster. Så lurad man kände sig. Hoppas det går bra! :)
  • Lizzie09
    Emsan91 skrev 2016-05-04 17:09:43 följande:
    Grattis till graviditeten! :) vilken vecka är du i?

Jag känner precis som du. Har bokat tidigt UL nästa fredag men är rädd att det ska bli som sist - då fanns där inget foster. Så lurad man kände sig. Hoppas det går bra! :)
    Tack, detsamma! :) Är i vecka 5, vilken är du i?

Uscha, förstår precis hur du känner. Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig denna gång :) Så spännande!
  • Emsan91
    Lizzie09 skrev 2016-05-04 18:02:25 följande:

Tack, detsamma! :) Är i vecka 5, vilken är du i?

Uscha, förstår precis hur du känner. Men jag tror att det kommer gå jättebra för dig denna gång :) Så spännande!

Vecka 6 nu. Är så nojig. Men försöker känna glädje också :) hoppas verkligen det! Tror det kommer gå bra för dig med!
  • cocos1

Grattis alla nya här! 

Bäbiiiis skrev 2016-05-04 16:18:32 följande:
    Förra graviditeten var det främst mögelost och sushi jag saknade. Fast vet man att sushin är helt färsk får man ju äta det men jag vågade inte.

Åh sushin alltså. Kommer nog helt ärligt inte kunna hålla mig borta från den! Tänker som så att så länge sushin är färsk ska det nog gå bra! Men ska såklart inte äta det för ofta heller. 

Jag är ju v.4 (3+3) nu så är orolig hela tiden att något ska hända, att det inte ska gå bra. Har ju inte ens passerat BIM än! Ringde barnmorskan i veckan som berättade att jag skulle få brev nästa vecka angående inskrivning och så.

Får man fråga var alla bor? Skulle vara intressant! 

Kommer själv i från Eskilstuna i alla fall. :) 
  • Aurora82
    cocos1 skrev 2016-05-04 20:16:31 följande:

Grattis alla nya här! 

Åh sushin alltså. Kommer nog helt ärligt inte kunna hålla mig borta från den! Tänker som så att så länge sushin är färsk ska det nog gå bra! Men ska såklart inte äta det för ofta heller. 

Jag är ju v.4 (3+3) nu så är orolig hela tiden att något ska hända, att det inte ska gå bra. Har ju inte ens passerat BIM än! Ringde barnmorskan i veckan som berättade att jag skulle få brev nästa vecka angående inskrivning och så.

Sushi kan ni äta nästan hur mkt ni vill. Fråga bara om laxen varit frusen i minst 3 dygn. Och köp färsk sushi inte sådan som legat i kyldisken på ICA i 3 dygn.
  • Bäbiiiis
    cocos1 skrev 2016-05-04 20:16:31 följande:

Grattis alla nya här! 

Det är nog ok att äta sushi. Jag var lite nojjig förra graviditeten. Jag har inte ringt barnmorskan ännu och avvaktar nog några veckor. Har för mig att första blodproverna togs v 10 så i god tid innan dess ringer jag i alla fall.
Svar på tråden BF januari - 17