• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-07 10:52:07 följande:

Men fy vilken klumpig läkare ????... jag hade en upplevelse med en sköterska.. va som så att min son som nu är 10 år inte ville ta bröstet. . Sköterskan sa att ALLA barn vill ha bröstet om bara modern visade lite vilja. Jag kämpade på i 3 dagar.. vi låg inne för han fick gulsot och låg i sån där sol balja. Han skrek å skrek ville inte ha bröstmjölk även om det pumpades ut. Sköterskan sa till mig att det var mitt fel som inte kunde amma och att det är typiskt kvinnor dom är egoistiska. Blev vansinnig och gick ner till apoteket o köpte ersättning. . Då mumsade han i sig ordentligt .

Det måste nog vart något med dom då,för de var på mig något enormt mycket också med att amma,men det funkade ju inte! Då skulle det pumpas å pumpas å pumpas. Men det gick ju inte alls. Det tog ju också på psyke ju! Så ersättning funkade bra tyckte jag :)
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • tuuli
    Ivana1988 skrev 2016-09-07 08:32:07 följande:

20+0
    Börjar bli trångt i alla jackor tyvärr...

Åh vilken snygg mage! 
  • Ivana1988
    tuuli skrev 2016-09-07 11:31:18 följande:
    Åh vilken snygg mage! 
    tack! Den växer nu! Gick inte up något på 16 veckor och nu är det varje dag lite:):)
  • Ivana1988

KLÄDER!! Ni som tanker köpa höst/vinter jacka - har ni kollat efter något? Jag kan inte längre knäppa mina kappor eller sportjackor men vill ju inte köpa på mig så mycket innan det blir större... En vinterjacka fattar man att man måste ha men vad ska man ha på sig innan!! Börjar bli kallt här:)

• Kmora
    Ivana1988 skrev 2016-09-07 11:47:45 följande:

KLÄDER!! Ni som tanker köpa höst/vinter jacka - har ni kollat efter något? Jag kan inte längre knäppa mina kappor eller sportjackor men vill ju inte köpa på mig så mycket innan det blir större... En vinterjacka fattar man att man måste ha men vad ska man ha på sig innan!! Börjar bli kallt här:)

Jag fick mage väldigt tidigt och ser typ 1-1.5månad längre gången än med första barnet ;)

Är nu i v24 (v23+0) och har kört gravidjacka i kanske 3-4v ;) hade ingen jacka med första barnet utan härdade ut (född 30nov) men denna gång har jag köpt tre (!) begagnade jackor :P två vinterjackor och en höstjacka. Så himla värt det eftersom det började bli klurigt att stänga jackan ;)

Annars har H&M en tunn höstjacka för 400kr, den kollade jag på. Men mina tre begagnade jackor kostade bara 350kr ihop, så det var prisvärt.
  • Ivana1988
    Kmora skrev 2016-09-07 12:01:07 följande:
    Jag fick mage väldigt tidigt och ser typ 1-1.5månad längre gången än med första barnet ;)

Är nu i v24 (v23+0) och har kört gravidjacka i kanske 3-4v ;) hade ingen jacka med första barnet utan härdade ut (född 30nov) men denna gång har jag köpt tre (!) begagnade jackor :P två vinterjackor och en höstjacka. Så himla värt det eftersom det började bli klurigt att stänga jackan ;)

Annars har H&M en tunn höstjacka för 400kr, den kollade jag på. Men mina tre begagnade jackor kostade bara 350kr ihop, så det var prisvärt.
    jag hitade en vinter parka men en kostade 1.400 och då tycke jag nääää köper heller gejer till bebisen! Hittade du på blocket eller? Får börja kolla! Känns så onödgt att köpa allt nytt och det finns inte så mycket att välja på man är ju inte gravid I 4 säsonger haha..

jag market inte så mycket innan men nu när det blev kallt så tänkte jag men det är väl bara stänga jackan o gå...jaha... så var det inte:):)
  • Gungis1
    Ivana1988 skrev 2016-09-07 08:32:07 följande:

20+0

Börjar bli trångt i alla jackor tyvärr...

Hej! Jag är med v 20+0 idag! Fin mage!
  • angelikkaj
    Gungis1 skrev 2016-09-07 12:52:14 följande:

Hej! Jag är med v 20+0 idag! Fin mage!

Är ju jag med
  • angelikkaj

Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.

Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.

Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.

Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.

Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..

• Kmora
    Ivana1988 skrev 2016-09-07 12:36:47 följande:

jag hitade en vinter parka men en kostade 1.400 och då tycke jag nääää köper heller gejer till bebisen! Hittade du på blocket eller? Får börja kolla! Känns så onödgt att köpa allt nytt och det finns inte så mycket att välja på man är ju inte gravid I 4 säsonger haha..

jag market inte så mycket innan men nu när det blev kallt så tänkte jag men det är väl bara stänga jackan o gå...jaha... så var det inte:):)

Hua vad dyrt!

Jag köpte alla jackorna från en köp och sälj grupp på Facebook endast för det området jag bor i. Här är det typ 90% barnfamiljer så det är mycket som säljs billigt. Så kolla Facebook efter grupper, annars hade jag nog kört på Blocket eller Tradera.
Svar på tråden BF Januari 2017