• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Bebis2017

Ja, det är inte alltid man får medhåll från sin man i alla lägen. 
    Kan tänka mig att det är svårt att förstå vad som händer för oss blivande mammor. Så mycket känslor och rädslor som tar över som dom aldrig riktigt känner av. 

Hoppas att allt blir bra för Er också :) 

• Bebis2017
    fernandasmamma skrev 2016-09-12 15:12:15 följande:
    Grattis till bebisen <3
    Jag mådde rätt dåligt för någon månad sen, mycket för jag var orolig för att bebisen inte skulle leva
    Jag hade ett ma förra året, och det var jobbigt speciellt då min sambo inte förstod mig.
    Klart han också var ledsen, men jag tog det nog hårdare..
    Men nu känns det lite bättre efter vi varit på rutinul..
    Kram
  • tuuli
    TyckOmMig skrev 2016-09-14 11:30:06 följande:

Uppdatering från mig-var på SPEC MVC igår och UL visade att moderkakan tillåter att jag nu kan få föda vaginalt dock har jag mkt fostervatten och bebis är hela 3 v större just nu!!!!Återbesök om 4 v om jag inte får besvär sammandragningar innan.Bebis lär komma tidigare i varje fall antagligen!
    Vikt blodtryck urin bra i alla fall.
    Fick se jättetydligt och i 4D så söt!

Förlåt en okunnig, men vad tusan är 4D? De skickar bebisen genom fjärde dimensionen och tar en bild där, eller vadå? :P 

Grattis till bra prover i alla fall! Min SF-kurva ligger hela fem veckor över.. men jag har bestämt mig för att inte bekymra mig för det förrän vi gör ett tillväxtultraljud, vilket lär bli aktuellt om han ska hålla på så här och verka skitstor. På RUL var han dock helt normalstor, så det kan ju vara viss felmarginal på mätningen också. 
  • TyckOmMig

tuuli-4D blir bebis mer som en "lergubbe" ön svart-vit ser mer verklig ut...
    Min bebis vid den här tiden ska väga 680 gr min plutt har redan nått till 980...men tar också en dag i taget glädjs åt att allt så fint ut gjordes ju flödeskontroll mm så känner mig lugn!

• tuuli
    TyckOmMig skrev 2016-09-15 14:15:04 följande:

tuuli-4D blir bebis mer som en "lergubbe" ön svart-vit ser mer verklig ut...
    Min bebis vid den här tiden ska väga 680 gr min plutt har redan nått till 980...men tar också en dag i taget glädjs åt att allt så fint ut gjordes ju flödeskontroll mm så känner mig lugn!

Jo okej, men det måste ju vara 3D? Finns bara tre rumsdimensioner, den fjärde är väl i så fall tiden? 

Mm, jag ska också göra flödeskontroll om ungefär en vecka, så om den går bra så känns det nog lugnt för mig också. 
  • fernandasmamma
    Bebis2017 skrev 2016-09-14 14:34:44 följande:

Ja, det är inte alltid man får medhåll från sin man i alla lägen. 
    Kan tänka mig att det är svårt att förstå vad som händer för oss blivande mammor. Så mycket känslor och rädslor som tar över som dom aldrig riktigt känner av. 

Hoppas att allt blir bra för Er också :) 

Nej verkligen inte..
    Tack så mycket <3
    Men han är ju snäll och förstående, men just då förstod han inte varför jag var så ledsen..
    Jaja det är väl inte riktigt samma sak för killarna, dom har ju inte alla hormoner och sådant heller..
  • trullsa

Hej tjejer... vet inte om någon av er är med i fb gruppen gravida med bf 2017 ? Jag va med där och följde massa av tjejer.. gruppen va toppen tycker jag.

Sen råkade min sambo gå förbi när jag svarar på ett inlägg och sa att jag skulle hälsa krya på osv till tjejen som gjort inlägget. Och då blev jag utesluten från gruppen utan att ens få en chans att berätta vad som hände ???? skit tråkigt då jag verkligen behövde den gruppen. Är det någon av er som är med där? Tänkte skapa en ny grupp så om ni vill så kom gärna in gruppen heter : vi som längtar BF 2017

• miinxs

Hej, vad roligt att jag hittade denna gruppen! Är lite sen med att hoppa in, hoppas det är okej att jag hoppar in nu :)

Är 29 år och bor i Göteborg och väntar mitt första barn den 17 januari. Har haft en jobbig graviditet med illamående som kom i vecka 6 ovh håller i sig än, vilket har lett till att jag tyvärr förlorade mitt jobb som timvik. Men jag kämpar på, försöker hålla humöret uppe och inte tänka på det negativa.

Hur går det för er andra? Kram

• angelikkaj
    miinxs skrev 2016-09-18 20:56:03 följande:

Hej, vad roligt att jag hittade denna gruppen! Är lite sen med att hoppa in, hoppas det är okej att jag hoppar in nu :)

Är 29 år och bor i Göteborg och väntar mitt första barn den 17 januari. Har haft en jobbig graviditet med illamående som kom i vecka 6 ovh håller i sig än, vilket har lett till att jag tyvärr förlorade mitt jobb som timvik. Men jag kämpar på, försöker hålla humöret uppe och inte tänka på det negativa.

Hur går det för er andra? Kram

Grattis å välkommen hit!

Jobbigt med illamående,hade själv det under hela tiden med min första dotter. Men tråkigt att det drabbade ditt timvik!

Men du låter ju grym som försöker vara positiv ändå

Väntar själv mitt 3:e barn, min sambos första, den 24 Januari.

Hade illamående tills för några veckor sedan men det har gett sig nu som tur är. Men har dock fått foglossning så ja har beställt ett bälte från sjukgymnasten så hoppas det skall hjälpa.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    trullsa skrev 2016-09-18 13:28:16 följande:

Hej tjejer... vet inte om någon av er är med i fb gruppen gravida med bf 2017 ? Jag va med där och följde massa av tjejer.. gruppen va toppen tycker jag.

Sen råkade min sambo gå förbi när jag svarar på ett inlägg och sa att jag skulle hälsa krya på osv till tjejen som gjort inlägget. Och då blev jag utesluten från gruppen utan att ens få en chans att berätta vad som hände ???? skit tråkigt då jag verkligen behövde den gruppen. Är det någon av er som är med där? Tänkte skapa en ny grupp så om ni vill så kom gärna in gruppen heter : vi som längtar BF 2017

Nej,jag är inte med.. Tror inte jag lyckades hitta gruppen när jag sökte efter den..
    Tråkigt att du blev utesluten.. :-/
Svar på tråden BF Januari 2017