• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-09-13 16:00:04 följande:

Funderar på att kanske boka något privat UL för att få veta könet då de inte kunde se på RUL.

Har ni någon att rekommendera i typ Borås/Varberg/Göteborg?

Jag har gjort två privata ul hos Barnmorskehuset..
    Dom är jättebra och fick en bra känsla av dom.
    Men jag kunde inte hitta något på deras hemsida om dom gör könsultraljud..
  • trullsa

Någon av er som har erfarenhet av sms lån? Är i lite akut behov at en liiiten summa (200 men ingen i min närhet har att låna mig just nu.. vet någon om man kan låna via sms lån?

• Enlängtan
    sommarbär skrev 2016-09-12 18:23:31 följande:
    Första barnet är 14 månader nu, så det kommer bli ganska precis 18 månader mellan dem. Hur tätt är/blir det mellan dina? :)

Har än så länge bara känt av domningar och att känseln känns lite rubbad, kommer sent på kvällarna och försvinner inte hur jag än tänker på att hålla armarna/händerna.

Rör på mig ganska mycket, och har inte märkt av att jag skulle ha samlat på mig mer vätska, men det kanske kan vara sådant som inte syns?
    Okej :) lite tätare än för mig, flickan är 2 år och 5 månader nu så blir strax innan hon fyller 3.

Hoppas det stannar vid domning/rubbad känsel så det inte blir mer :)
  • Emmask
    trullsa skrev 2016-09-13 18:02:59 följande:

Någon av er som har erfarenhet av sms lån? Är i lite akut behov at en liiiten summa (200 men ingen i min närhet har att låna mig just nu.. vet någon om man kan låna via sms lån?

Min enda erfarenhet är från lyxfällan. Jag skulle undvika det in i det sista.
  • Enlängtan

Säger samma, ända erfarenheten är det man sett i Lyxfällan. Är ju höga räntor så du får betala tillbak så mycket mer än det du lånar.

Du har inget du kan sälja för att få ihop pengarna? Skor? Prydnad? Lampa? Böcker eller ja vad som helst? :)
  • angelikkaj
    TrippleM skrev 2016-09-13 16:10:37 följande:

www.barnmorskehuset.se/

Gjorde privat ultraljud där. Underbar personal!

fernandasmamma skrev 2016-09-13 16:14:29 följande:

Jag har gjort två privata ul hos Barnmorskehuset..

Dom är jättebra och fick en bra känsla av dom.

Men jag kunde inte hitta något på deras hemsida om dom gör könsultraljud..

Tack så mycket! Skall kolla upp dom
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

Försök å sälja något istället eller pantsätta. Ett sms lån blir jäkligt dyrt å med mycket dolt information i finstilt
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma

Nej, jag har aldrig tagit smslån..
    Men det är nog bra att undvika då räntorna är skyhöga
  • TyckOmMig

Uppdatering från mig-var på SPEC MVC igår och UL visade att moderkakan tillåter att jag nu kan få föda vaginalt dock har jag mkt fostervatten och bebis är hela 3 v större just nu!!!!Återbesök om 4 v om jag inte får besvär sammandragningar innan.Bebis lär komma tidigare i varje fall antagligen!
    Vikt blodtryck urin bra i alla fall.
    Fick se jättetydligt och i 4D så söt!

• fernandasmamma
    TyckOmMig skrev 2016-09-14 11:30:06 följande:

Uppdatering från mig-var på SPEC MVC igår och UL visade att moderkakan tillåter att jag nu kan få föda vaginalt dock har jag mkt fostervatten och bebis är hela 3 v större just nu!!!!Återbesök om 4 v om jag inte får besvär sammandragningar innan.Bebis lär komma tidigare i varje fall antagligen!
    Vikt blodtryck urin bra i alla fall.
    Fick se jättetydligt och i 4D så söt!

Skönt att allt såg bra ut med blodtryck etc..
    Och kul att ni fick se bebisen så tydligt
    Så du är 3 veckor längre gången än du trodde?
Svar på tråden BF Januari 2017