BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.
Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.
Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.
Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.
Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..
Nu har även jag varit på RUL ???? allt såg jätte bra ut.. livlig liten så hon fick jaga den för att få rätt mått haha... blev framflyttad till 30 januari ???? vilken lättnad att få se och höra att bebis mår bra
Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.
Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.
Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.
Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.
Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..
Fy vad tråkigt att bli bemött så! Jag ska till min bm på första kontrollen sen RUL den 21, då kommer jag vara i v25. Väger inte mig så har ingen aning om hur mycket jag har gått upp men är inte heller "smal" men inte "jättetjock" heller från början.. Tycker du att du har gått upp mycket förutom på magen?
Nu har även jag varit på RUL ???? allt såg jätte bra ut.. livlig liten så hon fick jaga den för att få rätt mått haha... blev framflyttad till 30 januari ???? vilken lättnad att få se och höra att bebis mår bra
Ingen annan i den här gruppen som bloggar? Är ju kul att läsa om dom som är i ungefär samma vecka som en själv! :)
min blogg: nouw.com/litenimagen
Träffade mina föräldrar häromdagen, herregud.. jag visste ju att de inte direkt brinner av intresse för det här barnet men det hade varit schysst att ställa NÅN fråga när jag är i vecka 22. Tidigare kan jag fatta att det kanske var lite känsligare med NIPT osv. De pratade i 20 minuter om sopsorteringen i min stad, att den är sååå dålig, och när jag försökte byta ämne till att vi köpt vagn, att jag varit och lyssnat på hjärtat med doppler, att svärföräldrarna kommer ner med bebikläder osv så var deras ansiktsuttryck ungefär som när någon berättar lite väl mycket i detalj om sin katt. Så snart jag avslutat meningen bytte de ämne till vad grannarna håller på med och hur tvättstugan i mammas nya hyreshus ser ut.
Jag ger upp. Jag är fascinerad och avundsjuk på tjejer som vill ha med sin mamma under förlossningen, själv hade jag hellre tagit valfri person i väntrummet på BB. När någon har ont eller behöver stöd så blir min mamma arg och otålig och ger upp direkt, kastar upp händerna i luften, går iväg och vill ha en klapp på axeln för att hon är ett jättebra stöd egentligen, bara det att alla är för otacksamma.
Pappa förutsätter att vi ska ge barnet hans mellannamn, för att fyra generationer i hans släkt heter samma. Han är också oproportionerligt glad att det blir en pojke, vilket är irriterande då detta verkligen inte spelar någon roll för oss. Det är som att han tror att det ska bli HANS barn för att det är en pojke "äntligen". Som att mina brorsdöttrar inte riktigt räknas, och med andra ord räknas inte jag heller lika mycket som min bror. Så nej, barnet kommer inte att heta som pappa eller bror eller farfar eller farfarsfar.
tuuli - Vad i helvete?! Har de alltid varit såhär knepiga?
tuuli - Vad i helvete?! Har de alltid varit såhär knepiga?