• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2016-09-21 09:56:13 följande:

Vad roligt det är att det är så aktivt i forumet :) tycker det är så roligt att läsa hur ni andra har det i era graviditeter :)

Är det någon av er som har tagit/fått reda på könet? Det har vi, vi gjorde fostervattenprov i slutet av juli och fick då reda på kön när jag ringde vår barnmorska. Det var dock inte därför vi gjorde fostervattenprov, utan för att kolla kromosomerna och ifall babyn har en sjukdom som finns på min gubbes sida. Men tack o lov är våran baby frisk!

Vad det är för kön har vi valt att inte gå ut med förutom till familjen, lite spännande att man får hålla något för sig själv :)

Kramar

Ja det är jättekul att det är många aktiva härinne
    När vi var på rul så frågade barnmorskan om vi ville veta könet, men jag ville inte veta så det får bli en överraskning
    Sambon ville veta men dom säger inte könet om bara en av föräldrarna vill veta..
  • angelikkaj
    miinxs skrev 2016-09-21 09:56:13 följande:

Vad roligt det är att det är så aktivt i forumet :) tycker det är så roligt att läsa hur ni andra har det i era graviditeter :)

Är det någon av er som har tagit/fått reda på könet? Det har vi, vi gjorde fostervattenprov i slutet av juli och fick då reda på kön när jag ringde vår barnmorska. Det var dock inte därför vi gjorde fostervattenprov, utan för att kolla kromosomerna och ifall babyn har en sjukdom som finns på min gubbes sida. Men tack o lov är våran baby frisk!

Vad det är för kön har vi valt att inte gå ut med förutom till familjen, lite spännande att man får hålla något för sig själv :)

Kramar

Vi ville veta på RUL men bebisen ville inte visa då,så än vet vi inget
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-20 07:42:02 följande:

Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med.. känns så fantastiskt jag var alltid lite så där Nja men det är väl inget så konstigt att vara gravid och nr jag väl blev det så blev jag mesig tant som bara klappar på sin mage o blir rörd när bebisen hör av sig :):)

men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sitta mer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...

Har någon här gravidkudde? Nu lägger jag en vanlig under magen en den åker iväg på nätterna...

Va härligt med massa bökande i magen! Här känns en del då å då men inte så det jämt känns på utsidan. Bebis verkar sluta när sambon lägger handen på
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-09-21 13:59:47 följande:
    Va härligt med massa bökande i magen! Här känns en del då å då men inte så det jämt känns på utsidan. Bebis verkar sluta när sambon lägger handen på
    ja det tog länge tills min man fick känna... kanske 3-4 veckor efter jag började känna...nu vet jag att när jag ska lägga mig då är det dags...:) men det är första gången igår-idag han håller på hela dagar, antar att det börjar bli trångt där inne... men fattar inte hur han ska gå upp kanske 2,5 kg I vikt och få plats om det är trångt nu:))

• angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-21 15:56:02 följande:

ja det tog länge tills min man fick känna... kanske 3-4 veckor efter jag började känna...nu vet jag att när jag ska lägga mig då är det dags...:) men det är första gången igår-idag han håller på hela dagar, antar att det börjar bli trångt där inne... men fattar inte hur han ska gå upp kanske 2,5 kg I vikt och få plats om det är trångt nu:))

Ja det är ett under egentligen hur de lyckas få plats.
  • angelikkaj

Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.

Någon mer som börjat göra det?

Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..

• TyckOmMig
    angelikkaj skrev 2016-09-22 06:47:29 följande:

Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.

Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..

Har behövt kissa länge vanligt för att vara gravid är i v 26!
    Om du känner dig så pass trött är nog dina järndepåer låga.
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-09-22 06:47:29 följande:

jag kissar på nätterna minnst två gånger... trötthet har försvunnit nu men med tanken på att man snart går in I tredje trimester känns allt lite...tyngre... sjukt att det går så fort nu...
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-09-22 08:50:36 följande:

Har behövt kissa länge vanligt för att vara gravid är i v 26!

Om du känner dig så pass trött är nog dina järndepåer låga.

Min tanke låg också där på mina järndepåer. Kanske dags å ta lite hemofer . Ska ju inte till bm förrens mitten av oktober för provtagning
  • Bibliophile
    Hej, måste säga att det känns väldigt roligt att se att det finns ett så pass aktivt forum. Ångrar nästan nu att jag inte satt mig ner vid datorn tidigare för att kolla efter, men det är nog inte förens nu jag inser hur stort mitt behov egentligen är att få prata med andra blivande föräldrar. 

Jag och min sambo har en liten kille i magen som är beräknad den 31 januari 2017 (men hoppas att han väljer en annan dag då det är min mammas födelsedag). Vi bor i Malmö, jag är 28 och min sambo är 25. 

Är sjukskriven på heltid och har väl varit det den större delen av min graviditet. Vi fick reda på att jag var gravid redan i vecka 4 eller 5 då jag började må väldigt illa och hade influensasymtom, därefter jobbade jag ett par veckor men kräktes konstant så blev sjukskriven till vecka 13. Arbetade därefter men det var för tungt fysiskt då jag redan i vecka 15 började få svårt att röra mig helt (arbetar inom vården) och fick inte särskilt mycket stöd av kollegor eller arbetsgivare så mödravården fick nog och sjukskrev mig på heltid. 

Har försökt att hålla mig någorlunda sysselsatt nu när jag är hemma, men kan känna mig rätt ensam då jag ser många gravida tillsammans på stan eller med barnvagnar. Är en av de första i vårt umgänge som är gravid, så det är väldigt få personer jag kan prata med om allt en går igenom
Svar på tråden BF Januari 2017