BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Vad roligt det är att det är så aktivt i forumet :) tycker det är så roligt att läsa hur ni andra har det i era graviditeter :)
Är det någon av er som har tagit/fått reda på könet? Det har vi, vi gjorde fostervattenprov i slutet av juli och fick då reda på kön när jag ringde vår barnmorska. Det var dock inte därför vi gjorde fostervattenprov, utan för att kolla kromosomerna och ifall babyn har en sjukdom som finns på min gubbes sida. Men tack o lov är våran baby frisk!
Vad det är för kön har vi valt att inte gå ut med förutom till familjen, lite spännande att man får hålla något för sig själv :)
Kramar
Vad roligt det är att det är så aktivt i forumet :) tycker det är så roligt att läsa hur ni andra har det i era graviditeter :)
Är det någon av er som har tagit/fått reda på könet? Det har vi, vi gjorde fostervattenprov i slutet av juli och fick då reda på kön när jag ringde vår barnmorska. Det var dock inte därför vi gjorde fostervattenprov, utan för att kolla kromosomerna och ifall babyn har en sjukdom som finns på min gubbes sida. Men tack o lov är våran baby frisk!
Vad det är för kön har vi valt att inte gå ut med förutom till familjen, lite spännande att man får hålla något för sig själv :)
Kramar
Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med.. känns så fantastiskt jag var alltid lite så där Nja men det är väl inget så konstigt att vara gravid och nr jag väl blev det så blev jag mesig tant som bara klappar på sin mage o blir rörd när bebisen hör av sig :):)
men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sitta mer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...
Har någon här gravidkudde? Nu lägger jag en vanlig under magen en den åker iväg på nätterna...
ja det tog länge tills min man fick känna... kanske 3-4 veckor efter jag började känna...nu vet jag att när jag ska lägga mig då är det dags...:) men det är första gången igår-idag han håller på hela dagar, antar att det börjar bli trångt där inne... men fattar inte hur han ska gå upp kanske 2,5 kg I vikt och få plats om det är trångt nu:))
Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.
Någon mer som börjat göra det?
Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..
Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.
Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..
Har behövt kissa länge vanligt för att vara gravid är i v 26!
Om du känner dig så pass trött är nog dina järndepåer låga.