• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Bibliophile skrev 2016-09-23 10:23:40 följande:
    Vad roligt att få dela det med sin syster, min är väldigt mycket yngre än mig så det får nog bli mig hon frågar när det är hennes tur. Har en väninna som har äldre barn så henne går det såklart att bolla med :) 

Håller på att kolla upp föräldragrupper i Malmö, men det är en djungel att bena ut för att hitta rätt när en letar på nätet. Tänkte kolla med min barnmorska nästa gång jag är där, hon vet säkert någonting bra :) Går du i någon föräldragrupp?
    Ja det är jättekul, hon är fyra år äldre än mig och har tre barn..
    Hon har längtat länge på en till kusin till sina barn så nu är hon glad
    Nej jag är inte med i någon föräldragrupp, kanske ska kolla upp det med min barnmorska nästa gång..
  • tuuli
    Ivana1988 skrev 2016-09-22 22:18:20 följande:

Någon mer som har fått sammandragningar?? Min mage spänner sig och är som en sten! Trodde att det skulle komma senare inte i v 23!:O

Jo, jag tror det, men det känns ingenting, som att det gör ont eller så, men magen kan vara stenhård ibland runt livmodern. Jag fattade inte ens att det var sammandragningar för jag trodde att det skulle göra ont? Tror jag hade just under en undersökning av SF-måttet, för barnmorskan sa att det var ju värst vad du har magmuskler, nu får du försöka slappna av lite! Jag tror inte hon kunde mäta så bra pga det. Började väl vecka 18-20 kanske. Är i slutet av vecka 24 nu och det är så ibland fortfarande. 
  • Ivana1988
    tuuli skrev 2016-09-23 12:08:33 följande:
    Jo, jag tror det, men det känns ingenting, som att det gör ont eller så, men magen kan vara stenhård ibland runt livmodern. Jag fattade inte ens att det var sammandragningar för jag trodde att det skulle göra ont? Tror jag hade just under en undersökning av SF-måttet, för barnmorskan sa att det var ju värst vad du har magmuskler, nu får du försöka slappna av lite! Jag tror inte hon kunde mäta så bra pga det. Började väl vecka 18-20 kanske. Är i slutet av vecka 24 nu och det är så ibland fortfarande. 
    jag trodde först att bebisen tyckte uppåt på nåt sätt men när jag låg igår så kom det några st. efter varandra och magen typ pulserade lite och var stenhård.. men det kändes inte obehagligt så ja fttade att det är nog det... men man blir lite Jaha vadå ska du börja träna redan nu?!
  • miinxs

Jag har också haft sammandragningar, de började ganska tidigt för mig. Det känns mest när jag går. Och på tal om när jag går, jag ser ut som en anka som vickar fram och tillbaka när jag går, så tungt har det blivit. Jag känner mig varm ofta (ovanligt då jag hela mitt vuxna liv i stort sett frusit varje dag då det inte vart 25 grader varmt) men nu kokar det nästan.

Jag har gått upp ca 6 kilo sedan jag blev gravid och aptiten har ökat kan jag säga. Min frukost innan bestod av flingor och yoghurt, nu är det det, plus mackor. Det sägs ju att man äter för två, men för mig känns det ibland som jag äter för 19.

Känner inte av så mkt trötthet, men jag är dock orkeslös. Försöker städa och pyssla hemma för at inte dö av tristess.

Förresten, är det någon som har börjat inreda barnkammare/babyrummet än? Vi har inte det, men jag har dock köpt lite småsaker. Vi har kanin i hemmet och han har eget rum, tanken är att babyn ska ha rummet sen såklart och kaninen ska vara i köket, men vi har inte flyttat på honom än. Dilemma när vi ska köpa säng, skötbord osv och börja inreda, en fördel med att göra det nu är för att ju större jag blir, desto jobbigare blir det ju inreda och pyssla. Men inreder vi nu så kommer ju grejerna hinna damma. Så får se när vi gör det..

• Ivana1988
    miinxs skrev 2016-09-23 13:20:05 följande:

Jag har också haft sammandragningar, de började ganska tidigt för mig. Det känns mest när jag går. Och på tal om när jag går, jag ser ut som en anka som vickar fram och tillbaka när jag går, så tungt har det blivit. Jag känner mig varm ofta (ovanligt då jag hela mitt vuxna liv i stort sett frusit varje dag då det inte vart 25 grader varmt) men nu kokar det nästan.

Jag har gått upp ca 6 kilo sedan jag blev gravid och aptiten har ökat kan jag säga. Min frukost innan bestod av flingor och yoghurt, nu är det det, plus mackor. Det sägs ju att man äter för två, men för mig känns det ibland som jag äter för 19.

Känner inte av så mkt trötthet, men jag är dock orkeslös. Försöker städa och pyssla hemma för at inte dö av tristess.

Förresten, är det någon som har börjat inreda barnkammare/babyrummet än? Vi har inte det, men jag har dock köpt lite småsaker. Vi har kanin i hemmet och han har eget rum, tanken är att babyn ska ha rummet sen såklart och kaninen ska vara i köket, men vi har inte flyttat på honom än. Dilemma när vi ska köpa säng, skötbord osv och börja inreda, en fördel med att göra det nu är för att ju större jag blir, desto jobbigare blir det ju inreda och pyssla. Men inreder vi nu så kommer ju grejerna hinna damma. Så får se när vi gör det..

jag gå lite konstigt med haha... kan inte gå vanligt för då känns det tungt och sammanragningar kommer så måste typ böja mig lite och dra in magen så att den inte sticker ut så mycket...en snabb powerwalk kan jag glömma...

vi har inte köpt något men har lista - bygger hus och sk flytta in när jag är I v 31 så ska hinna allt innan jul vill helst inte gör det dom sista 4 veckorna...men skulle ju såklar vilja måla och inreda redan nu! Försöker hålla mig och int köpa för mycket kläder och det fnns så mycket och allt är så sött ma blir ju tokig!
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2016-09-23 13:20:05 följande:

Jag har inte större aptit än innan, hinner inte äta lunch och så ibland så blir en del mellanmål och äter något mer på kvällen efter jobbet..

Vi kommer ha bebisen i vårt sovrum då vi bor i en trea och dottern har det andra sovrummet
    Men vi ska renovera sovrummet snart, fixa väggarna och nya golvlister och måla taket..
    Så efter det kanske vi ställer in spjälsäng och sådant..
    Jag funderar mycket över hur sjutton både skötbord , helst en garderob och spjälsäng ska få plats därinne :-P
  • Ivana1988

Hör ni! :) Hur ska man tänka med ytterkläder? Bebisen kommer ju I januari men hur mycket är man ute de första månaderna?

• Emmask
    Ivana1988 skrev 2016-09-26 13:28:00 följande:

Hör ni! :) Hur ska man tänka med ytterkläder? Bebisen kommer ju I januari men hur mycket är man ute de första månaderna?

Jag var ute mycket och gick med min första. Promenerade bort alla gravidkilon, men framför allt var det så skönt att komma ut ur huset varje dag. Så jag köper en tjockare overall, en tunn fleeceoverall och en åkpåse.
  • Bobidoap

Jag bor i en annan stad än min familj och har bara två vänner som fått barn, ingen nära vän dock. Känner mig så himla ensam i graviditeten? Hur är det för er? Frågar era familjer och vänner mycket om hur det går och hur ni mår? Det kanske folk inte brukar göra? Tycker bara det känns så tråkigt.. 

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-09-26 13:28:00 följande:

Jag tänker köpa en tjockare overall och så har vi åkpåse i vagnen också.
    Jag tycker det är skönt att vara ute och promenera, tråkigt att sitta inne..
    Det kan ju vara riktigt kallt i Januari så en tjock overall är nog bra tänker jag..
Svar på tråden BF Januari 2017