• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Bobidoap skrev 2016-09-26 17:15:28 följande:

Jag bor i en annan stad än min familj och har bara två vänner som fått barn, ingen nära vän dock. Känner mig så himla ensam i graviditeten? Hur är det för er? Frågar era familjer och vänner mycket om hur det går och hur ni mår? Det kanske folk inte brukar göra? Tycker bara det känns så tråkigt.. 

Jag bor nära både mina föräldrar och min syster..
    Dom frågar ibland hur jag mår..
    Min syster fick barn för några månader sedan så henne kan jag ju fråga om det är något jag undrar..
    Men förutom henne så är det ingen jag känner som är gravid..
    Min bästa vän frågar inte hur jag mår och sånt men hon tycker det är kul tror jag.
  • Bobidoap
    fernandasmamma skrev 2016-09-26 17:48:06 följande:
    Jag bor nära både mina föräldrar och min syster..
    Dom frågar ibland hur jag mår..
    Min syster fick barn för några månader sedan så henne kan jag ju fråga om det är något jag undrar..
    Men förutom henne så är det ingen jag känner som är gravid..
    Min bästa vän frågar inte hur jag mår och sånt men hon tycker det är kul tror jag.
    Aha! Ja, det är ju så stort för en själv men det är klart, kanske inte nån annan som tänker på det särskilt mycket. Tycker bara att det känns lite ensamt, men det kanske är så det är bara :)
  • fernandasmamma
    Bobidoap skrev 2016-09-26 17:51:46 följande:
    Aha! Ja, det är ju så stort för en själv men det är klart, kanske inte nån annan som tänker på det särskilt mycket. Tycker bara att det känns lite ensamt, men det kanske är så det är bara :)
    Jag vet inte faktiskt..
    Men jo i ens egen hjärna är det väl jättestort att vara gravid, men omgivningen kanske inte tycker det..
    Fast visa omtanke och fråga det kan man ju göra ändå
    Är det ingen i din bekantskapskrets som frågar något alls?
  • Ivana1988
    Bobidoap skrev 2016-09-26 17:15:28 följande:

Jag bor i en annan stad än min familj och har bara två vänner som fått barn, ingen nära vän dock. Känner mig så himla ensam i graviditeten? Hur är det för er? Frågar era familjer och vänner mycket om hur det går och hur ni mår? Det kanske folk inte brukar göra? Tycker bara det känns så tråkigt.. 

ingen av mina vänner har barn så dom frågar inte särskilt mycket...våra närmaste vänner vill inte ens själva ha barn så för dom är det nog inte alls intressant haha man får helt enkelt hoppas på att man träffar några mammor senare på kurser/OF osv..

men jag känner mig mest gravid när jag är själv .. då är det jag och bebis .. annar känner jag bara att folk glömmer bort att jag faktist börjar bli större och orkar inte precis allt, vill inte gå på middag kl 9 eller springa på stan hela dagen eller fika varje dag...
    fernandasmamma skrev 2016-09-26 17:45:45 följande:
    Jag tänker köpa en tjockare overall och så har vi åkpåse i vagnen också.
    Jag tycker det är skönt att vara ute och promenera, tråkigt att sitta inne..
    Det kan ju vara riktigt kallt i Januari så en tjock overall är nog bra tänker jag..
    antar att man har bra med plats I åkpåsen? Vill inte att bebisen ska svettas haha jag har bara sådana overalls som är lite som björn/får men får skaffa något snart... tycker alla sådana kläder tar slut så fort I små storlekar...

• thecoc

Följer den här tråden också! Har bf 27/1, bor i Uppsala, 26 år, första barnet.

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-09-27 08:04:37 följande:
    ingen av mina vänner har barn så dom frågar inte särskilt mycket...våra närmaste vänner vill inte ens själva ha barn så för dom är det nog inte alls intressant haha man får helt enkelt hoppas på att man träffar några mammor senare på kurser/OF osv..

men jag känner mig mest gravid när jag är själv .. då är det jag och bebis .. annar känner jag bara att folk glömmer bort att jag faktist börjar bli större och orkar inte precis allt, vill inte gå på middag kl 9 eller springa på stan hela dagen eller fika varje dag...
    fernandasmamma skrev 2016-09-26 17:45:45 följande:
    Jag tänker köpa en tjockare overall och så har vi åkpåse i vagnen också.
    Jag tycker det är skönt att vara ute och promenera, tråkigt att sitta inne..
    Det kan ju vara riktigt kallt i Januari så en tjock overall är nog bra tänker jag..
    antar att man har bra med plats I åkpåsen? Vill inte att bebisen ska svettas haha jag har bara sådana overalls som är lite som björn/får men får skaffa något snart... tycker alla sådana kläder tar slut så fort I små storlekar...

Jag håller med dig, man tänker mest på att man är gravid när man är själv..
    På jobbet är det ingen som säger något alls..
    Bara min pappa som tjatar på mig att jag måste äta haha
    Jag är inte så mycket för att gå ut och göra saker just nu, blir mest promenad med bästa vännen och bio med killen eller middag någon gång på helgen hos hans föräldrar..
    Jobbigt att folk inte förstår att du inte orkar lika mycket, det blir ju rätt tungt att bära runt på en bebis..

Jo det är nog rätt bra plats i åkpåsen..
    Men en tunnare overall kanske är ett bra inköp?
    Jag har glömt av mycket haha för mig var det tretton år sedan sist jag var gravid..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-09-27 10:59:50 följande:
    Jag håller med dig, man tänker mest på att man är gravid när man är själv..
    På jobbet är det ingen som säger något alls..
    Bara min pappa som tjatar på mig att jag måste äta haha
    Jag är inte så mycket för att gå ut och göra saker just nu, blir mest promenad med bästa vännen och bio med killen eller middag någon gång på helgen hos hans föräldrar..
    Jobbigt att folk inte förstår att du inte orkar lika mycket, det blir ju rätt tungt att bära runt på en bebis..

Jo det är nog rätt bra plats i åkpåsen..
    Men en tunnare overall kanske är ett bra inköp?
    Jag har glömt av mycket haha för mig var det tretton år sedan sist jag var gravid..
    Jag är också lite så där att jag vill inte tjata om det även omjg tycker att det är helt fantastiskt de som just nu hander och vill inte vara bara den gravida kompis så man får a det lugnt:)

vi bygger hs och jobbar rätt mycket efter arbetet är slut så vi lever lite I bubblan nu.. har inte sett dom flesta på några veckor så när folk väl träffar oss då är et Oj du är stor!

Då får vi kolla! Såg så fina på HM men var osäker om jag verkligen skulle behöva det, håller tumarna dom har bra storlekar.. men vad köper man? 56?62? Är det batter att det finns plats över kanske? men han ska nog inte drunka I den:))
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-09-27 11:39:39 följande:
    Jag är också lite så där att jag vill inte tjata om det även omjg tycker att det är helt fantastiskt de som just nu hander och vill inte vara bara den gravida kompis så man får a det lugnt:)

vi bygger hs och jobbar rätt mycket efter arbetet är slut så vi lever lite I bubblan nu.. har inte sett dom flesta på några veckor så när folk väl träffar oss då är et Oj du är stor!

Då får vi kolla! Såg så fina på HM men var osäker om jag verkligen skulle behöva det, håller tumarna dom har bra storlekar.. men vad köper man? 56?62? Är det batter att det finns plats över kanske? men han ska nog inte drunka I den:))
    Så kul att bygga hus
    Vi bor i lägenhet som är lite saker kvar att fixa i, renovera sovrummet och hallen..
    Och nya badrumsmöbler..
    Känns som att tiden inte räcker till när man jobbar båda två...

Dom är ju rätt pyttiga i början nästan så allt ser för stort ut..
    Men storlek 50-56 kan du ju absolut köpa..
    Det gör ju inge tom kläderna skulle vara lite för stora, det växer dom i fort..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-09-27 12:45:00 följande:
    Så kul att bygga hus
    Vi bor i lägenhet som är lite saker kvar att fixa i, renovera sovrummet och hallen..
    Och nya badrumsmöbler..
    Känns som att tiden inte räcker till när man jobbar båda två...

Dom är ju rätt pyttiga i början nästan så allt ser för stort ut..
    Men storlek 50-56 kan du ju absolut köpa..
    Det gör ju inge tom kläderna skulle vara lite för stora, det växer dom i fort..
    tack! Då ska jag ut på jakt efter en! Med min tur blir det riktig varg vinter när man har så lite kläder själv som passar:)
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-26 13:28:00 följande:

Hör ni! :) Hur ska man tänka med ytterkläder? Bebisen kommer ju I januari men hur mycket är man ute de första månaderna?

Tänker själv en fleeceoverall å åkpåse å får väl komplettera mer därefter beroende på hur vädret är.

När jag fick min första dotter i Januari för snart då 11 år sedan var det runt -25 så då fick man konkapå kläder mm. Var ju svårt å veta också hur man skulle klä in henne. Men var ju tvungen att ut å gå för att bla komma till BVC då jag inte hade körkort på den tiden.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
Svar på tråden BF Januari 2017