• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-11 08:30:40 följande:
    Jag drömmer också en hel del. Mycket sjuka drömmar som man ibland undrar vad det är för fel på mig. Det å kissade på natten. Det gör att på morgonen när kl ringer att man bara vill sova igen.
    Ja jag drömmer ofta att min sambo är otrogen..
    Helt knäppt för han skulle nog aldrig vara det, han är för ärlig och snäll för det.
    Jag är tacksam att jag börjar jobba kl 10 för då kan jag sova några timmar på morgonen iallafall
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-11 08:18:33 följande:
    Ja det är väl nog en klassisk kommentar...

Haha ja det gör min sambo med. Men jag säger till han att detta känns som på nytt för mig med å vi utgår därifrån så han får känna som det är på nytt för bägge. Men sen glömmer man ändå en del då min yngsta är 6.5år nu ju.

Sen tycker jag det är kul att han verkligen vill vara med på besök till bm. Så har ja inte haft det förut...
    För mig blir det 14 år sen när bebisen föds :-O
    Så ja en del kommer man ju ihåg men blir ju verkligen som att börja om på nytt haha
    Fast byta blöjor har jag gjort en del på mina syskonbarn så det kommer jag ihåg
    Jag tänker en del på det där med amning, med dottern gick det jättebra, ammade rätt länge, men det kanske inte funkar denna gången vem vet??
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-11 08:10:55 följande:
    Vad är det för bälte du har? Hjälper det när du använder det? Tänkte själv skaffa ett för det är så jobbig att gå! Jag har hått upp altt på magen och känner bara att jag måste gå som en 5åring som bajsat ner sig annars har jag sammandragningar om jag försöker få lite fart på mig haha...

vad kul! Vi var I fredags, tog en stund att hitta (BM hittade bara navelsträngen som later som bebis hjärtat för mig så bra att hon förklarade hur det ska låta)... bebisen är ju helt galen på kvällarna! Alltså det börjar göra lite ont när han sparkar neråt! eller ont, jo det är obekvämt, som om nån nyper en full blåsa ush!

Har ni skaffat vagn o så? Vi tänkte köpa I November lite mer saker som man behöver och ta kläder/hygiene som sist också! Det finns alltid... Sen ska vi hyra babyskydd från IF så det lär man göra I bra tid antar jag:)
    Vi har köpt vagn och bilbarnstol
    Sen ska vi till Gekås nu i Oktober och köpa kläder, babysitter och lite annat som man nog behöver.
    Och min mamma har erbjudit sig att sy ett babynest så ska välja tyg till det någon gång också
  • tuuli

Har nog tio bodies i storlek 2-4 månader nu, samt tre par byxor, fyra strumpbyxor, tre tunna tröjor, en overall och en hoodie, men knappt nånting i storlek nyfödd - två bodies kanske och en hjälmmössa av bomull. Det mesta köpt/fått begagnat. Saknar lite sockor och en kofta kanske, samt utomhussockor och hjälmmössa av ylle. Har köpt ett femtontal tygblöjor på nätet, plus inlägg och rispapper och en wetbag. Mina kompisar som kört tygisar sa att wetbag är onödigt, men tänker att det kan vara bra att ha på stan.

Mamma erbjöd sig äntligen att hjälpa till med bebisrelaterade grejer - ville köra till IKEA samt betala för nånting. Nu är det iofs inget dyrt kvar direkt, vi köper billigaste skötbordet Sniglar för det är smalast och får plats i badrummet. Men det är ju tanken som räknas. Vi tänkte även köpa en sovpåse och lite underlakan, som iofs inte alls kommer att passa till vår gamla spjälsäng som inte har standardmått. Svärmor pratade om ett babynest men jag vet inte om hon håller på med det eller om det var prat. Tror inte direkt vi behöver något. Väntar nog med babysitter tills senare, köper begagnat på Blocket eller frågar nån kompis om vi kan låna/köpa. 

Mamma håller på att sy en dreglis till barnet. Är lite full i skratt för dreglisar kostar typ två spänn begagnat så det är inget som är lönt att sy precis.  Men det gläder mig att hon ätnligen verkar tänka på bebisen, det tog sin tid. 

• angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:20:39 följande:

Ja jag drömmer ofta att min sambo är otrogen..

Helt knäppt för han skulle nog aldrig vara det, han är för ärlig och snäll för det.

Jag är tacksam att jag börjar jobba kl 10 för då kan jag sova några timmar på morgonen iallafall

fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:26:16 följande:

För mig blir det 14 år sen när bebisen föds :-O

Så ja en del kommer man ju ihåg men blir ju verkligen som att börja om på nytt haha

Fast byta blöjor har jag gjort en del på mina syskonbarn så det kommer jag ihåg

Jag tänker en del på det där med amning, med dottern gick det jättebra, ammade rätt länge, men det kanske inte funkar denna gången vem vet??

Oj 14år sedan,ja det måste kännas som på nytt då,men va kul!

Ja amningen ja, det har jag tänkt försöka med denna gången å hoppas det lyckas. Med de andra 2 har det dessvärre inte gjort det. Första blev sådan press med då det blev lite kalabalik å fick sluta med akut snitt. Så ja hamnade sen i förlossningsdepression så att få igång amningen där sket sig totalt.

Med andra gick det lite smått i början men hon tröttnade så hon fick ersättning. Så ja hoppas det kan funka denna gången.

Men bla sådana drömmar drömmer jag också. Att sambon är otrogen när han jobbar över. Å massa annat sjukt om personer som man knappt känner,men känns så verkligt i drömmarna.

Här blir också Ullared troligtvis denna månad för köp av kläder mm å en åkpåse.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-10-11 08:15:43 följande:

lite *kul* att se att det börjar bli jobbigt för alla så att man inte känner sig konstig...

har gått upp 6-7 kilo nu (dom flesta sitter runt magen) och går in I v26 imorgon..känns som jag spricker när som helst

min mamma är expert på att göra mig orolig så igår berättade hon om någon I familjen jag inte riktigt känner som fick föda I v29 med bebisen 1040kg... tänkte jaha.. okej? Man är ju fasiken orolig utan detta också! Eller jag iag.. första 20 veckorna undrar man om allt är okej och sedan är man rädd för att föda för tydigt - inte lätt det där!

Har en vän som födde sitt 3:e barn i v26. Idag är han 4år och inget man märker av. Men det vart ju riktigt tufft för dom å även kritiskt. Men sen är det ju mer ovanligt.
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-11 08:28:39 följande:
    Det är ett foglossningsbälte eller ett bäckenbälte finns i flera utföranden. På denna bilden så ät det ett smalt å ett brett. Jag har det bredare å ja jag tycker det hjälper. Fick det gratis på samrehab. Finns annars att köpa.

Ja vissa sparkar är inte sköna. Tror vi var samma bf va?

Japp vagn är färdig även babyskydd. Ska hämta det från affären i slutet av månaden. Vi var rätt tidiga med det då vi fick bra paketpris.
    tack då ska jag kanske kola på detta!

tycker det är så roligt att få det på film,inget svårt direkt då ag känner att det inte bara är jag som packar hemma utan han möblerar om I min livmodern haha
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:30:17 följande:
    Sen ska vi till Gekås nu i Oktober och köpa kläder, babysitter och lite annat som man nog behöver.
    Och min mamma har erbjudit sig att sy ett babynest så ska välja tyg till det någon gång också
    va roligt! Vi ville till Gekas men hinner nog inte så vi tar det till våren. Säg sen vad ni hittar! Hörde man kan verkligen fynda där!
    angelikkaj skrev 2016-10-12 06:51:32 följande:
    Har en vän som födde sitt 3:e barn i v26. Idag är han 4år och inget man märker av. Men det vart ju riktigt tufft för dom å även kritiskt. Men sen är det ju mer ovanligt.
    jag drömde inatt att vattnet gick, jag fick panik Imorse! tanker hur ska man klara sig 14 veckor till!

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-12 08:03:03 följande:
    tack då ska jag kanske kola på detta!

tycker det är så roligt att få det på film,inget svårt direkt då ag känner att det inte bara är jag som packar hemma utan han möblerar om I min livmodern haha
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:30:17 följande:
    va roligt! Vi ville till Gekas men hinner nog inte så vi tar det till våren. Säg sen vad ni hittar! Hörde man kan verkligen fynda där!jag drömde inatt att vattnet gick, jag fick panik Imorse! tanker hur ska man klara sig 14 veckor till!

Ja vi brukar åka till Gekås några gånger per år, dom har bra kläder både för vuxna o barn så köper både till mig, sambon och dottern där
    Plus massa mindre nödvändiga men fina saker ibland hehe typ ljuslyktor och sånt
    Vi har 1.30 ungefär o köra dit så blir ju att man kan åka rätt ofta

Jag har kikat lite på deras blogg och dom verkar ha mycket bra till bebisar där..
    Ja absolut, jag skriver här sen när vi varit där vad vi hittade för skoj

Åh fy vilken läskig dröm :-O
    Så jobbigt att ha en konstig dröm som känns så verklig och så måste man ligga och fundera en stund innan man fattar att det bara var en dröm och inte på riktigt..
  • angelikkaj

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

• TyckOmMig
    angelikkaj skrev 2016-10-12 12:15:35 följande:

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!
    Vi har minst 2 timmars körväg dit!

Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.
Svar på tråden BF Januari 2017