BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Har nog tio bodies i storlek 2-4 månader nu, samt tre par byxor, fyra strumpbyxor, tre tunna tröjor, en overall och en hoodie, men knappt nånting i storlek nyfödd - två bodies kanske och en hjälmmössa av bomull. Det mesta köpt/fått begagnat. Saknar lite sockor och en kofta kanske, samt utomhussockor och hjälmmössa av ylle. Har köpt ett femtontal tygblöjor på nätet, plus inlägg och rispapper och en wetbag. Mina kompisar som kört tygisar sa att wetbag är onödigt, men tänker att det kan vara bra att ha på stan.
Mamma erbjöd sig äntligen att hjälpa till med bebisrelaterade grejer - ville köra till IKEA samt betala för nånting. Nu är det iofs inget dyrt kvar direkt, vi köper billigaste skötbordet Sniglar för det är smalast och får plats i badrummet. Men det är ju tanken som räknas. Vi tänkte även köpa en sovpåse och lite underlakan, som iofs inte alls kommer att passa till vår gamla spjälsäng som inte har standardmått. Svärmor pratade om ett babynest men jag vet inte om hon håller på med det eller om det var prat. Tror inte direkt vi behöver något. Väntar nog med babysitter tills senare, köper begagnat på Blocket eller frågar nån kompis om vi kan låna/köpa.
Mamma håller på att sy en dreglis till barnet. Är lite full i skratt för dreglisar kostar typ två spänn begagnat så det är inget som är lönt att sy precis. Men det gläder mig att hon ätnligen verkar tänka på bebisen, det tog sin tid.
Ja jag drömmer ofta att min sambo är otrogen..
Helt knäppt för han skulle nog aldrig vara det, han är för ärlig och snäll för det.
Jag är tacksam att jag börjar jobba kl 10 för då kan jag sova några timmar på morgonen iallafall
För mig blir det 14 år sen när bebisen föds :-O
Så ja en del kommer man ju ihåg men blir ju verkligen som att börja om på nytt haha
Fast byta blöjor har jag gjort en del på mina syskonbarn så det kommer jag ihåg
Jag tänker en del på det där med amning, med dottern gick det jättebra, ammade rätt länge, men det kanske inte funkar denna gången vem vet??
lite *kul* att se att det börjar bli jobbigt för alla så att man inte känner sig konstig...
har gått upp 6-7 kilo nu (dom flesta sitter runt magen) och går in I v26 imorgon..känns som jag spricker när som helst
min mamma är expert på att göra mig orolig så igår berättade hon om någon I familjen jag inte riktigt känner som fick föda I v29 med bebisen 1040kg... tänkte jaha.. okej? Man är ju fasiken orolig utan detta också! Eller jag iag.. första 20 veckorna undrar man om allt är okej och sedan är man rädd för att föda för tydigt - inte lätt det där!
Ullared (Gekås) är bra skit
Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.
Men usch du ska inte föda nu
men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?
Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?
Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...
Ullared (Gekås) är bra skit
Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.
Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?
Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?
Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...