• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-20 10:29:20 följande:
    Haha nä värre hoppas jag att den inte blir..
    Var snart 14 år sedan dottern föddes och jag kan nästan komma ihåg hur jävligt det var!
    Jag ska iallafall överväga epidural..
    Wow, 14 år! Nästan förstföderska igen då!
    Om förlossningen kommer igång av sig själv denna gång skulle jag vilja testa förlossningspoolen, hur mysigt mitt i kallaste januari! Frågan är om man får kombinera den med lustgas eller om det föreligger drunkningsrisk?
    Ivana1988 skrev 2016-10-20 11:39:34 följande:
    skönt att läsa! är lite rädd just för den där slangjäveln haha känns so obehagligt ...

Någon mer som lyssnar på Vattnet går? Tycker det är fantastiskt att höra olika historier, är iaf inte lika rädd!
    Haha, ja, usch! Men har man nog ont så är det sak samma. Droppet i handen tyckte jag faktiskt var långt värre!
  • Sserena86

Hej! Hoppas att det inte gör något att jag hoppar in här.. är 30 och väntar mitt andra barn i Januari.. när jag väntade min första så hängde jag här hela tiden, nu när jag väntar nummer två har jag knappt varit inne på familjeliv alls, men känner ändå att det hade varit skönt att prata av mig lite emellanåt. Kul att se att det verkar vara några iallafall som är aktiva här fortfarande, för antar att det finns en Facebookgrupp också? Vilka är nu som hänger kvar här?

• angelikkaj
    Sserena86 skrev 2016-10-22 20:38:34 följande:

Hej! Hoppas att det inte gör något att jag hoppar in här.. är 30 och väntar mitt andra barn i Januari.. när jag väntade min första så hängde jag här hela tiden, nu när jag väntar nummer två har jag knappt varit inne på familjeliv alls, men känner ändå att det hade varit skönt att prata av mig lite emellanåt. Kul att se att det verkar vara några iallafall som är aktiva här fortfarande, för antar att det finns en Facebookgrupp också? Vilka är nu som hänger kvar här?

Grattis till nr2 å välkommen hit! Ja mycket har väl mer övergått till fb,vet att det är några som fixat grupper där men inget jag är med i iaf. Vi är ändå några aktiva här.

Hur gammal är din första?

Annars tycker jag själv det är kul att bolla lite här med andra i samma situation.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    mkess skrev 2016-10-22 17:31:39 följande:

Om förlossningen kommer igång av sig själv denna gång skulle jag vilja testa förlossningspoolen, hur mysigt mitt i kallaste januari! Frågan är om man får kombinera den med lustgas eller om det föreligger drunkningsrisk? Haha, ja, usch! Men har man nog ont så är det sak samma. Droppet i handen tyckte jag faktiskt var långt värre!

När förlossningen satte igång med min första dotter fick jag bada för att underlätta värkarna, fick efter ett tag använda lustgasen där i också. Men vågar inte säga hur det är nu. Vet att de ett tag förbjöd att använda bad, men verkar kommit tillbaka igen..
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-10-22 17:31:39 följande:
    Om förlossningen kommer igång av sig själv denna gång skulle jag vilja testa förlossningspoolen, hur mysigt mitt i kallaste januari! Frågan är om man får kombinera den med lustgas eller om det föreligger drunkningsrisk?
    Ivana1988 skrev 2016-10-20 11:39:34 följande:
    skönt att läsa! är lite rädd just för den där slangjäveln haha känns so obehagligt ...

Någon mer som lyssnar på Vattnet går? Tycker det är fantastiskt att höra olika historier, är iaf inte lika rädd!
    Haha, ja, usch! Men har man nog ont så är det sak samma. Droppet i handen tyckte jag faktiskt var långt värre!
    Hehe ja
    Men jag hoppas min barnmorska har rätt, att det kommer bli lättare än första gången eftersom jag redan har fött barn en gång..

När jag födde dottern 2003 så använde jag bad som smärtlindring..
    Det var skönt tills vattnet blev kallt..
    Använde inte lustgas i badet..
  • fernandasmamma
    Sserena86 skrev 2016-10-22 20:38:34 följande:

Hej och välkommen!
    Jag väntar också mitt andra barn
    Hur gammal är din första?

Jag är bara aktiv här på Familjeliv, hittar inte den gruppen som någon här startade, den är nog hemlig tror jag..
    Sen har vi inte gått ut med graviditeten på Facebook, så vill inte att någon man känner ska se att man är med i någon grupp..
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-12 08:03:03 följande:
    tack då ska jag kanske kola på detta!

tycker det är så roligt att få det på film,inget svårt direkt då ag känner att det inte bara är jag som packar hemma utan han möblerar om I min livmodern haha
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:30:17 följande:
    Vi har köpt vagn och bilbarnstol
    Sen ska vi till Gekås nu i Oktober och köpa kläder, babysitter och lite annat som man nog behöver.
    Och min mamma har erbjudit sig att sy ett babynest så ska välja tyg till det någon gång också
    va roligt! Vi ville till Gekas men hinner nog inte så vi tar det till våren. Säg sen vad ni hittar! Hörde man kan verkligen fynda där!jag drömde inatt att vattnet gick, jag fick panik Imorse! tanker hur ska man klara sig 14 veckor till!

Vi var på Gekås nu i helgen..
    Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat
    Det var skitmycket folk!

Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.
    Söndag grejer till hemmet och julklappar..

Det vi köpte till barnet:
    Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.
    Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.
    Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara
    Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.
    Så det och uteoverall köper vi någon annanstans
    Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..
    Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 11:01:02 följande:
    Vi var på Gekås nu i helgen..
    Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat
    Det var skitmycket folk!

Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.
    Söndag grejer till hemmet och julklappar..

Det vi köpte till barnet:
    Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.
    Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.
    Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara
    Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.
    Så det och uteoverall köper vi någon annanstans
    Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..
    Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.
    oj massa saker! vad roligt! Det är svårt med skötväskan! Inte riktigt billigt heller om man kollar på alla baby affärer!

VI tar det nog I mars när vi har återhämtat oss lite ...

som tur är så tycker min man att det är ganska roligt att åka dit så vi kör nog 2 dagar med... kommer säkert vara helt slut varje dag:))

vi ska åka och köpa barnvagn nu I helgen... känns så sjukt! det blir så---verkligt eller vad skulle man säga.. ibland tänker jag Jo men bebisen är I magen och fattar inte att den ska komma ut också och vara med oss:))
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-24 11:36:54 följande:
    oj massa saker! vad roligt! Det är svårt med skötväskan! Inte riktigt billigt heller om man kollar på alla baby affärer!

som tur är så tycker min man att det är ganska roligt att åka dit så vi kör nog 2 dagar med... kommer säkert vara helt slut varje dag:))

vi ska åka och köpa barnvagn nu I helgen... känns så sjukt! det blir så---verkligt eller vad skulle man säga.. ibland tänker jag Jo men bebisen är I magen och fattar inte att den ska komma ut också och vara med oss:))
    Nej, skötväskor verkar kosta en del.
    Dom hade en fin,men den kostade 800 kr, märke Babybjörn..
    Så den blev det inte..

Ja det var kul att gå runt och kolla på saker, min sambo tycker det blir mer verkligt när man har köpt saker och så..

Ja att köpa vagnen gör också det hela mer verkligt!

Jag får sådana tankar jag med ibland, overklighetskänslor, liksom att man ska ha bebisen hos sig på utsidan
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-10-24 11:36:54 följande:

Vad har ni tänkt köpa för vagn då?
    Ny eller begagnad?
    Vilket märke?

Vi köpte Teutonia..
    Begagnad..
    Eller ja vi köpte två stycken, en lite lättare med tre hjul som jag kan ha om jag ska ut och åka med bilen själv, och en med fyra hjul som är lite större när sambon är med också.
Svar på tråden BF Januari 2017