BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Okej, tack för svaret
Var det inte obehagligt med sprutan i ryggen då?
Det är nog det jag är mest orolig för
idag är det 99 dagar kvar till BF!! eller ja, enligt appen, fast jag tror att det blir senare men ändå man blir lite gladare att 1XX finns inte längre där:):)
Hur aktiva är era bebisar i magen? Hur ofta känner ni sparkar? Är det nu i v26+ man borde känna minns varje halv timme? Alla sager så olika ...
Hej!
Hoppar in här då vi är beräknade 9 jan :) men jag vet redan nu att jag kommer att göra ett planerat snitt upp till 2 veckor innan så får se om det blir december eller januaribebis. Helst önskar jag ett januaribarn, men framtiden får utvisa.
Detta är vår tredje graviditet och båda de två tidigare barnen är födda med akut kejsarsnitt (vaken med bedövning) resp katastrofsnitt (sövd) så jag får inte föda vaginalt vilket för mig har varit ganska jobbigt att veta. Jag har alltid sett den bilden, när man får upp barnet på bröstet direkt efter allt kämpande, framför mig och att veta att det inte kommer att bli så har tagit emot.
Med första barnet fick jag havandeskapsförgiftning och förlöstes akut i vecka 34+3. Med andra barnet gick jag över tiden med 6 dagar innan jag blev igångsatt för vaginal förlossning. Efter ca 16 timmars värkarbete orkade inte kroppen mer och det tidigare snittet på livmodern brast och det blev ett sk katastrofsnitt (14 min från beslut tills att han var ute)
Av denna andledning är jag tvungen att göra ett planerat snitt för riskerna att det skulle spricka igen är för stora vid ett normalt värkarbete.
Hej!! Nyfiken på om det finns fler i Umeå som
får sin bebis i januari/februari? ????