• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 15:36:21 följande:
    Jag får rejäla sparkar som gör riktigt ont mot urinblåsan..
    Men jag tycker det är mysigt att känna massa sparkar och rörelser så jag gör inget speciellt..
    Men jag förstår att det är jobbigt för dig, vissa sparkar kan göra rejält ont.
    jo de brukar jag få .. det brukade vara kanska kraftigt men de sista dagarna vet inte jag var jag ska ta vägen! Har föräldrargrupp imorgon, hopppas det finns fler som vill klaga där haha
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 15:40:40 följande:
    Jo, lite så är väl min sambo också, vill gärna veta hur det ser ut och sådant och vad som kommer hända där och så eftersom det är hans första barn..
    Men han vill gärna gå på besök på det sjukhus som vi ska till, men jag har inte bestämt mig ännu vart jag vill åka så det är inte lätt..
    Finns två sjukhus här i Göteborg, och så finns det Varberg och Näl i Vänersborg..

Hur är det för dig med sömnen?
    Får du sova hela nätterna eller måste du springa upp på toa och vrida och vända dig på nätterna?
    Jag får gå upp på toa någon gång mitt i natten och någon gång på morgonen..
    Och så väcker någon av katterna mig ibland också då dom ska busa eller vill ha mat.
    här har vi inte så mycket att välja - jag ska föda I Karlskoga, ska vara väldigt bra så hoppas det finns plats och allt sånt... är det svårt I Göteborg att få plats när det väl gäller?

kissar minnst 2 ggr/natt...sen blir jag så pigg efter...längtar efter tills man får sova på magen och rygg utan att känna att man glömde en kettlebell på lungorna haha... men det är bra att man är trot på det då längtar man efter att föda haha

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-05 15:57:00 följande:
    jo de brukar jag få .. det brukade vara kanska kraftigt men de sista dagarna vet inte jag var jag ska ta vägen! Har föräldrargrupp imorgon, hopppas det finns fler som vill klaga där haha
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 15:40:40 följande:
    Jo, lite så är väl min sambo också, vill gärna veta hur det ser ut och sådant och vad som kommer hända där och så eftersom det är hans första barn..
    Men han vill gärna gå på besök på det sjukhus som vi ska till, men jag har inte bestämt mig ännu vart jag vill åka så det är inte lätt..
    Finns två sjukhus här i Göteborg, och så finns det Varberg och Näl i Vänersborg..

Hur är det för dig med sömnen?
    Får du sova hela nätterna eller måste du springa upp på toa och vrida och vända dig på nätterna?
    Jag får gå upp på toa någon gång mitt i natten och någon gång på morgonen..
    Och så väcker någon av katterna mig ibland också då dom ska busa eller vill ha mat.
    här har vi inte så mycket att välja - jag ska föda I Karlskoga, ska vara väldigt bra så hoppas det finns plats och allt sånt... är det svårt I Göteborg att få plats när det väl gäller?

kissar minnst 2 ggr/natt...sen blir jag så pigg efter...längtar efter tills man får sova på magen och rygg utan att känna att man glömde en kettlebell på lungorna haha... men det är bra att man är trot på det då längtar man efter att föda haha

På sommaren brukar det vara fullt på förlossningen på både Mölndal och Östra..
    Men nu har dom nog inte så mycket att göra..
    Så det går säkert att välja var man vill åka..
    Jag har hört att Östra ska vara bättre än Mölndal..
    Men jag födde dottern på Mölndal och var nöjd, jättegoa barnmorskor..
    Men dom har ju tyvärr fått mindre resurser nu så säkert stor skillnad sen 2003..

Jag har turen att kunna somna om rätt fort går som en zombie till och från toaletten haha
    Jag saknar att kunna ligga på vilken sida jag vill  eller på rygg utan att få ont
    Ja det är säkert noga uträknat att man ska bli trött på alla krämpor och grejer så att man längtar (!) till förlossningen :-P

• Kmora

Jag har inte varit inloggad här på jättelänge! Tänkte uppdatera lite :)

BM trodde i onsdags att bebisen ligger med huvudet neråt, hon har tidigare vänt sig mycket fram och tillbaks. Är i v36 (v35+5) och mitt första barn vände sig till rätta i v36-37 nån gång hehe. Har visst rätt så rörliga barn ;) i fredags började det kännas som att hon är på väg ner i bäckenet. Kanske håller på att fixera sig? Det var tre dagar sen, idag har jag haft åtminstone två värkar som varit väldigt lika de värkar som startade min första förlossning. Sammandragning och så gör det ont i ryggen/ländryggen. Hoppas verkligen inte att förlossningen är på gång! Jag har inte packat någon BB-väska och vi har inget babyskydd och mannen ska iväg på en sista tjänsteresa torsdag-fredag. Så nä, hon får allt stanna inne :P ska ju ha en januaribebis! (BF 3 jan)

• fernandasmamma
    Kmora skrev 2016-12-05 17:22:43 följande:

Jag har inte varit inloggad här på jättelänge! Tänkte uppdatera lite :)

BM trodde i onsdags att bebisen ligger med huvudet neråt, hon har tidigare vänt sig mycket fram och tillbaks. Är i v36 (v35+5) och mitt första barn vände sig till rätta i v36-37 nån gång hehe. Har visst rätt så rörliga barn ;) i fredags började det kännas som att hon är på väg ner i bäckenet. Kanske håller på att fixera sig? Det var tre dagar sen, idag har jag haft åtminstone två värkar som varit väldigt lika de värkar som startade min första förlossning. Sammandragning och så gör det ont i ryggen/ländryggen. Hoppas verkligen inte att förlossningen är på gång! Jag har inte packat någon BB-väska och vi har inget babyskydd och mannen ska iväg på en sista tjänsteresa torsdag-fredag. Så nä, hon får allt stanna inne :P ska ju ha en januaribebis! (BF 3 jan)

Kul med en uppdatering
    3:e Januari, det börjar ju närma sig
    Men hoppas att hon vill stanna inne lite till..

Jag hade ont i höfterna och långt ner i ryggen idag, men det försvann efter ett tag, ingen aning vad det var, hade aldrig så när jag var gravid med dottern..

• Kmora
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 17:26:22 följande:

Kul med en uppdatering

Jag hade ont i höfterna och långt ner i ryggen idag, men det försvann efter ett tag, ingen aning vad det var, hade aldrig så när jag var gravid med dottern..

Ja, grabben kom 7 dagar efter BF så jag har liksom varit helt inställd på att denna donna absolut inte ska komma för tidigt. Å andra sidan har min kropp varit helt paj sen i mitten av oktober, den tog helt slut och jag har sen dess varit sjukskriven 50%. Hade onda sammandragningar (ej i ryggen som nu) och fick illamående och kräkningar (som jag inte alls hade haft tidigare under denna graviditet) plus blodtrycksfall som nästan fick mig att svimma flera gånger.

Med 50% sjukskrivning och lergigan comp har det varit precis på gränsen att kroppen orkar med men det har åtminstone fungerat! :) så det kanske inte är helt konstigt om bebisen kommer ut tidigare, vi får se! Om bara några dagar anses väl bebisen typ vara fullgången och "endast" tjockar till sig?
  • Emmask
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 17:26:22 följande:
    Kul med en uppdatering

Samma datum som jag. Alla tjatar om att jag ska knipa över nyår, kommer nästan kännas som ett misslyckande om hen kommer tidigare. Försöker avfärda det och komma till sans.
  • Kmora
    Emmask skrev 2016-12-05 18:23:06 följande:

Samma datum som jag. Alla tjatar om att jag ska knipa över nyår, kommer nästan kännas som ett misslyckande om hen kommer tidigare. Försöker avfärda det och komma till sans.

Haha, här är det tvärtom, alla säger att det mycket väl kan bli 2016, medan jag säger "nej nej, det SKA bli 2017". Bara jag som sätter pressen :P
  • Oviss01
    Kmora skrev 2016-12-05 19:29:03 följande:
    Haha, här är det tvärtom, alla säger att det mycket väl kan bli 2016, medan jag säger "nej nej, det SKA bli 2017". Bara jag som sätter pressen :P
    Har också BF 3 januari

Men i torsdags när jag var på UL så såg de att ena tjejen (som också är mindre än sin syster) började tycka att det är lite jobbigt där inne. Så nu på torsdag är det UL igen, då bestäms om de ska sätta igång förlossningen nästa vecka, eller veckan därpå.. Så det blir barn före jul i alla fall hur som helst!

Känner igen det där med att all säger att man ska knipa till 1 jan, men det kändes omöjligt så fort de sa att det var två där inne, så det gav jag upp. Men nu står hoppet till att det inte blir julafton bara hehe. 
  • kakmamman

Hej på er,
    har också BF i januari, den 18e :)

Tänkte fråga lite om en sak jag upplever, bubblar mycket längst ner i magen, precis ovanför pubisbenet.. det är nästan så man kan känna bubblandet utanpå magen. Kan det vara bebisen som gör något tokigt? Någon som känt så?

Blir mycket konstiga tankar i huvudet då jag tidigare har gjort kejsarsnitt, inte kan det vara snittet som luckras och bråkar på något sett?

• TyckOmMig

Kmora-trevligt med uppdatering från dig du & jag låg ju ganska lika i BF från början.
    Nu blev det ju verkligen speciellt för mig med min vattenavgång sedan den 31/10 men ännu är mini kvar i magen och jag kämpar på men snart så är nog dagen kommen då liten vill ut!

Svar på tråden BF Januari 2017