BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
På sommaren brukar det vara fullt på förlossningen på både Mölndal och Östra..
Men nu har dom nog inte så mycket att göra..
Så det går säkert att välja var man vill åka..
Jag har hört att Östra ska vara bättre än Mölndal..
Men jag födde dottern på Mölndal och var nöjd, jättegoa barnmorskor..
Men dom har ju tyvärr fått mindre resurser nu så säkert stor skillnad sen 2003..
Jag har turen att kunna somna om rätt fort går som en zombie till och från toaletten haha
Jag saknar att kunna ligga på vilken sida jag vill eller på rygg utan att få ont
Ja det är säkert noga uträknat att man ska bli trött på alla krämpor och grejer så att man längtar (!) till förlossningen :-P
Jag har inte varit inloggad här på jättelänge! Tänkte uppdatera lite :)
BM trodde i onsdags att bebisen ligger med huvudet neråt, hon har tidigare vänt sig mycket fram och tillbaks. Är i v36 (v35+5) och mitt första barn vände sig till rätta i v36-37 nån gång hehe. Har visst rätt så rörliga barn ;) i fredags började det kännas som att hon är på väg ner i bäckenet. Kanske håller på att fixera sig? Det var tre dagar sen, idag har jag haft åtminstone två värkar som varit väldigt lika de värkar som startade min första förlossning. Sammandragning och så gör det ont i ryggen/ländryggen. Hoppas verkligen inte att förlossningen är på gång! Jag har inte packat någon BB-väska och vi har inget babyskydd och mannen ska iväg på en sista tjänsteresa torsdag-fredag. Så nä, hon får allt stanna inne :P ska ju ha en januaribebis! (BF 3 jan)
Jag har inte varit inloggad här på jättelänge! Tänkte uppdatera lite :)
BM trodde i onsdags att bebisen ligger med huvudet neråt, hon har tidigare vänt sig mycket fram och tillbaks. Är i v36 (v35+5) och mitt första barn vände sig till rätta i v36-37 nån gång hehe. Har visst rätt så rörliga barn ;) i fredags började det kännas som att hon är på väg ner i bäckenet. Kanske håller på att fixera sig? Det var tre dagar sen, idag har jag haft åtminstone två värkar som varit väldigt lika de värkar som startade min första förlossning. Sammandragning och så gör det ont i ryggen/ländryggen. Hoppas verkligen inte att förlossningen är på gång! Jag har inte packat någon BB-väska och vi har inget babyskydd och mannen ska iväg på en sista tjänsteresa torsdag-fredag. Så nä, hon får allt stanna inne :P ska ju ha en januaribebis! (BF 3 jan)
Kul med en uppdatering
3:e Januari, det börjar ju närma sig
Men hoppas att hon vill stanna inne lite till..
Jag hade ont i höfterna och långt ner i ryggen idag, men det försvann efter ett tag, ingen aning vad det var, hade aldrig så när jag var gravid med dottern..
Samma datum som jag. Alla tjatar om att jag ska knipa över nyår, kommer nästan kännas som ett misslyckande om hen kommer tidigare. Försöker avfärda det och komma till sans.
Hej på er,
har också BF i januari, den 18e :)
Tänkte fråga lite om en sak jag upplever, bubblar mycket längst ner i magen, precis ovanför pubisbenet.. det är nästan så man kan känna bubblandet utanpå magen. Kan det vara bebisen som gör något tokigt? Någon som känt så?
Blir mycket konstiga tankar i huvudet då jag tidigare har gjort kejsarsnitt, inte kan det vara snittet som luckras och bråkar på något sett?
Kmora-trevligt med uppdatering från dig du & jag låg ju ganska lika i BF från början.
Nu blev det ju verkligen speciellt för mig med min vattenavgång sedan den 31/10 men ännu är mini kvar i magen och jag kämpar på men snart så är nog dagen kommen då liten vill ut!