• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Ab imo pectore

Berättade i fredags för barnen att det är en bebis på gång.

Den yngsta blev jätte glad men den äldsta blev SÅ jävla ledsen.....sprang från bordet och grät konstant i 4 timmar. Fick gå efter o hämta honom så fick prata om det. Han vill inte ha ett syskon till för han hatar sin lillasyster. Sen har det krupit fram andra frågor oså. Han är jätte rädd att bli bortglömd. Att han ska behöva hjälpa till Hela tiden med sopor mm. Han vill ha ett större rum för han tror bebisen ska få större rum. Han tror vi inte har råd med en bebis. Sen är han rädd att det ska hända mig något hemskt att detta är något jätte farligt. Han vill absolut inte att vi ska berätta tidigt för andra att jag är gravid för då kommer alla bara att prata om det och då kommer han bli ledsen. .... Ja det blev som jag kanske misstänkte att det kunde bli när vi skulle berätta, men jag hopade ju inte alls på denna reaktion. !!! Vi har sagt till honom att han måste prata med oss om vad han tänker på och känner, vi har pratat om allt han tagit upp. Han är ju inte glad över det, men gråter i alla fall inte. Han frågar vad bebisen ska heta och har själv Namn förslag. Mest dumma namn som Mini och Pysen och Lillen/Lillan, men han e inte elak när han säger det utan i en skämtsam ton. Han kallar bebisen för hen nu. Jag hoppas verkligen att det här går över och att han till slut accepterar sitt lilla syskon. Han säger att han vill att det ska vara en kille. Misstänker att det skulle gå lättare då för honom när bebisen väl är här. Det var verkligen ingen kul reaktion.

• SofieKristin
    Gungis1 skrev 2016-05-22 11:05:31 följande:
    Grattis!!!:) Beräknat BF?
    Tack!
    Den 20/1 enl min app, ska på inskrivning i morgon så då får vi se lite mer:D
  • Kmora
    SofieKristin skrev 2016-05-22 17:23:29 följande:
    Tack!
    Vad skönt att få inskrivning så snabbt! Jag har inskrivning på torsdag, men då har jag BF 2 jan.... Har väntat länge nu ;)
  • Kmora
    Ab imo pectore skrev 2016-05-22 16:16:54 följande:

Berättade i fredags för barnen att det är en bebis på gång.

Den yngsta blev jätte glad men den äldsta blev SÅ jävla ledsen.....sprang från bordet och grät konstant i 4 timmar. Fick gå efter o hämta honom så fick prata om det. Han vill inte ha ett syskon till för han hatar sin lillasyster. Sen har det krupit fram andra frågor oså. Han är jätte rädd att bli bortglömd. Att han ska behöva hjälpa till Hela tiden med sopor mm. Han vill ha ett större rum för han tror bebisen ska få större rum. Han tror vi inte har råd med en bebis. Sen är han rädd att det ska hända mig något hemskt att detta är något jätte farligt. Han vill absolut inte att vi ska berätta tidigt för andra att jag är gravid för då kommer alla bara att prata om det och då kommer han bli ledsen. .... Ja det blev som jag kanske misstänkte att det kunde bli när vi skulle berätta, men jag hopade ju inte alls på denna reaktion. !!! Vi har sagt till honom att han måste prata med oss om vad han tänker på och känner, vi har pratat om allt han tagit upp. Han är ju inte glad över det, men gråter i alla fall inte. Han frågar vad bebisen ska heta och har själv Namn förslag. Mest dumma namn som Mini och Pysen och Lillen/Lillan, men han e inte elak när han säger det utan i en skämtsam ton. Han kallar bebisen för hen nu. Jag hoppas verkligen att det här går över och att han till slut accepterar sitt lilla syskon. Han säger att han vill att det ska vara en kille. Misstänker att det skulle gå lättare då för honom när bebisen väl är här. Det var verkligen ingen kul reaktion.

Usch vilken otroligt jobbig situation! Tråkigt att relationen mellan dina två barn inte heller verkar vara på topp, eller var det mest något han sa i stunden? :(

Det enda man kan göra är väl att prata och prata samt att visa att han är precis lika viktig för er som hans syster och framtida syskon. Han verkar kanske inte känna så nu? Vissa barn behöver massa uppmärksamhet och tecken på att de är omtyckta för att känna sig så.
  • Gungis1
    SofieKristin skrev 2016-05-22 17:23:29 följande:

Tack!

Va kul! Detta är mitt andra barn, tänker därför att jag inte behöver ringa Kvinnohälsovården än... Men kanske ska ringa om ngn vecka? Vad tycker ni? Jag går alltså in i vecka 5 nu.
  • Nykär15

Nyplussad här på vårt 5:e försök till bäbis, BF 31/1-17 Gravid

Har ett missfall i bagaget i början på mars så är väldigt orolig såhär i början....kommer boka ett privat UL i v 8 för att se så allt är som det ska...en dag i taget. BIM i morgon är mål nr 1 att ta sig förbi...

Detta är mitt tredje barn, killens första. De tidigare är födda -08 och -11 Hjärta

Mycket efterlängtat Hjärta

• Ab imo pectore
    Kmora skrev 2016-05-23 07:37:25 följande:

Usch vilken otroligt jobbig situation! Tråkigt att relationen mellan dina två barn inte heller verkar vara på topp, eller var det mest något han sa i stunden? :(

Det enda man kan göra är väl att prata och prata samt att visa att han är precis lika viktig för er som hans syster och framtida syskon. Han verkar kanske inte känna så nu? Vissa barn behöver massa uppmärksamhet och tecken på att de är omtyckta för att känna sig så.

Ja det blev lite jobbigt. Får se hur det löser sig. Han har ju tid på sig att vänja sig. Vi har pratat mycket redan och sagt att han måste säga vad han tänker på oså. Så han inte stänger det inne.

Dom bor ju varannan vecka här och jag vet att lillsyrran får mer uppmärksamhet hos pappan. Så han vill ju ha mer av det här hos oss. Dock är vi noga med att vara så rättvisa som möjligt. Men han är ju rädd att bli bortglömd ????
  • vije

Hej! Jag hoppar in här! :)

Jag plussade förra veckan efter första kuren med Pergotime. Är så lycklig att det äntligen gick vägen!! BF den 19/1. Det är inte första barnet för oss så jag känner mej jätte gravid redan, de kan ju dock sitta i huvudet oxå ;)

• SofieKristin
    Kmora skrev 2016-05-23 07:34:19 följande:
    Vad skönt att få inskrivning så snabbt! Jag har inskrivning på torsdag, men då har jag BF 2 jan.... Har väntat länge nu ;)
    Ja det var skönt faktiskt! Känns lite mer " på riktigt nu" :D
    Ska tillbaka strax före semestern och ta lite prover, boka ultraljud mm.
    Känns jättekul! :D

Hoppas du också får ett bra besök!
  • Ebdi

Vill också vara med! BF 12/1

Är det någon annan här som funderar på NIPT-test?

Svar på tråden BF Januari 2017