Halal-slakt
Är ni för eller emot det?
Är ni för eller emot det?
Man blodar av djur i all slakt i Sverige.
Jag gissar på att du har sett någon youtube klipp från något U-land och använder det som referens. All slakt är vidrig i länder utan djurskyddslagar. I Sverige går det inte till så. Tror du inte mig är det bara att läsa själv:
www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html
Eller så borde du göra det. Vet DU vad halal betyder? Halal betyder att djuret lider så in i helvete enbart för att få ut hur mycket RENT blod som helst. Vad är det som är så bra med det?
Men nu var ju frågan kort och gott vad man tycker om halal-slakt. Jag vet att djuret i Sverige bedövas först, men mitt svar var generellt, hur det går till i världen.
Generellt i världen är all slakt vidrig, det är inget unikt för Halalslakt. Att vara emot halal slakt är antigen kunnigt eller rasistiskt.
Halalslakt i Sverige är som all annan slakt i Sverige. Så om man skulle vara emot det så borde man vara emot all annan slakt också. Frågan borde varit om man är för eller emot slakt, det är liksom samma sak för djuret, i Sverige.
I andra länder är det en annan sak.
Helt klart emot. Här ska inte förekomma halalslakt. De som kommer från andra länder ska helt enkelt acceptera hur vi gör i Sverige, annars kan dom vara utan kött. Man ska ta seden dit man kommer.