• Anonym (Mot)

Halal-slakt

Är ni för eller emot det?

• Svar på tråden Halal-slakt
  • Anonym (Geni)
    Fröken Apelsin skrev 2016-06-29 03:37:02 följande:
    Den enda skillnaden är att djuret är vänt mot Mekka och att en bön läses över djuret. Vad är det som är så plågsamt med det?
    Plus att avlivningen sker genom att halspulsådrorna skärs av med kniv. 
  • MsFry

Jag är varken mer eller mindre för eller emot det än vad jag är för eller emot annan typ av slakt.

Varför undrar du?

• Alvina

Emot. Ska man nu slakta ett djur tycker jag man ska göra det så fort och smärtfritt som möjligt. Halalslakt innebär att djuret långsamt förblöder till döds. I Sverige får de åtminstone bedövning först vid halalslakt.

• Anonym (Anna)

Den enda skillnaden är att djuret är vänt mot Mekka och att en bön läses över djuret. Vad är det som är så plågsamt med det?

Tror du på allvar att det är ändå skillnaden? Du har tydligen aldrig sett hur en halalslakt går till.
  • Anonym (Emot)
    Anonym (Sasa) skrev 2016-06-29 00:15:05 följande:
    Hur är halalslakt i just Sverige värre än vanlig slakt menar du?
    Snackade vi om slakt i det stora hela? Vi snackade om halalslakt inget annat och jag är emot det.
  • Anonym (Emot)
    Är du dum eller? Man skär av halsen och låter djuret förblöda samtidigt som det känner smärtan då hjärnstammen och ryggmärgen lämnas intakt. Det är skillnaden. Läs på om halal.
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:20:46 följande:
    Är du dum eller? Man skär av halsen och låter djuret förblöda samtidigt som det känner smärtan då hjärnstammen och ryggmärgen lämnas intakt. Det är skillnaden. Läs på om halal.
    I Sverige måste bedovning användas dock. Men de som insisterar på "äkta" halalslaktat kött kan köpa importerat.
  • Anonym (Emot)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 07:30:27 följande:
    I Sverige måste bedovning användas dock. Men de som insisterar på "äkta" halalslaktat kött kan köpa importerat.
    Jag snackar inte om endast i Sverige. Jag snackar om halalslakt som det går till. Mao djuret lever medan det förblöder. Vissa djur springer runt i desperata försök att överleva. Dom försöker andas genom den avskura luftstrupen. Dom försöker skrika och man ser skräcken i deras ögon. Vidrigt så in i helvet.
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:38:29 följande:
    Jag snackar inte om endast i Sverige. Jag snackar om halalslakt som det går till. Mao djuret lever medan det förblöder. Vissa djur springer runt i desperata försök att överleva. Dom försöker andas genom den avskura luftstrupen. Dom försöker skrika och man ser skräcken i deras ögon. Vidrigt så in i helvet.
    Har du medverkat eller sett det?
Svar på tråden Halal-slakt