• Anonym (Mot)

Halal-slakt

Är ni för eller emot det?

• Svar på tråden Halal-slakt
  • Anonym (Emot)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 07:48:56 följande:
    Har du medverkat eller sett det?
    Ja på film. Inte i verkligheten. Ett tips sök på youtube. Men det är så vidrigt att dom kräver inloggning och ålder för att få se.
  • Anonym (Emot)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 07:48:56 följande:
    Har du medverkat eller sett det?
    Även på bilder med halal kan man se hur ett djur står upp med avskuren hals. Så länge ryggmärgen och hjärnan är intakt(som det är vid halal) så känner djuret både smärta rädsla och förtvivlan medan det förblöder.
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:50:18 följande:
    Ja på film. Inte i verkligheten. Ett tips sök på youtube. Men det är så vidrigt att dom kräver inloggning och ålder för att få se.
    Det tänker jag verkligen inte göra. Jag tror dig.
  • Anonym (Emot)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 07:53:17 följande:
    Det tänker jag verkligen inte göra. Jag tror dig.
    Nej inget jag rekommenderar. Sen är slakt ofta vidrigt oavsett men när djuret inte ens får ett skott i huvudet innan gör det hela mycket värre. Men det betyder inte att jag tycker slakten i Sverige och i andra länder där dom inte slaktar halal är helt human heller. Djur fraktas långa sträckor bryter ben och skadas. Ibland tar inte bedövningen(skott i pannan) som det ska så djuret lider ändå fruktansvärt. Dräktiga djur slaktas och kalven/fölet/lammet mm mm mm kan skäras ut och då fortfarande leva innan det antingen får ligga och självdö eller slaktas och kastas som sopor.
  • Anton Chigurh
    Riktig halalslakt är vidrig och jag anser att slaktarfan som utför avlivning enligt nämnda kriterier borde utsättas för exakt samma sak.

Så kallad "svensk halalslakt" dvs att djuret bedövas FÖRE avlivning. Det har jag inte ett skit emot. Det innebär inget som helst onödigt lidande för kreaturet som slaktas. 

Så jag är emot. 

Och för.

Beroende på.

Typ då.

Kram för helvete.exploding hug emoticon......... //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Fy faan)

Helt klart emot. Här ska inte förekomma halalslakt. De som kommer från andra länder ska helt enkelt acceptera hur vi gör i Sverige, annars kan dom vara utan kött. Man ska ta seden dit man kommer.

• Anonym (Linn)
    Anonym (Emot) skrev 2016-06-29 07:52:00 följande:
    Även på bilder med halal kan man se hur ett djur står upp med avskuren hals. Så länge ryggmärgen och hjärnan är intakt(som det är vid halal) så känner djuret både smärta rädsla och förtvivlan medan det förblöder.
    Varför springer då bla höns runt utan huvud?
  • Anonym (Geni)
    Anonym (Fy faan) skrev 2016-06-29 08:20:11 följande:

Helt klart emot. Här ska inte förekomma halalslakt. De som kommer från andra länder ska helt enkelt acceptera hur vi gör i Sverige, annars kan dom vara utan kött. Man ska ta seden dit man kommer.

Jahapp, och där kom det första rasistiska inlägget... 

Du vet att det finns svenska muslimer också va? Och vet du också att judar slaktar på precis samma sätt? Såna har vi också i sverige sen länge...
  • Anonym (...)

Hoppas att ni som är direkt emot all form inte äter svensk kyckling...
    All svensk kyckling slaktas enligt en försvenskad variant.

• Anonym (Fy faan)
    Anonym (Geni) skrev 2016-06-29 08:27:32 följande:

Jahapp, och där kom det första rasistiska inlägget... 

Du vet att det finns svenska muslimer också va? Och vet du också att judar slaktar på precis samma sätt? Såna har vi också i sverige sen länge...

Gäller alla som förespråkar halal. Det är så vidrigt så man skulle göra likadant med dom
Svar på tråden Halal-slakt