• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • bebisdags
    mamalolo skrev 2016-08-11 09:01:09 följande:
    Sorry, var otydlig. Menade mens. Tempen kan dippa lite vid ÄL för att höjas direkt efter. Sedan stiger den/ligger högre fram till mens.
    Okidoki, då är det bara att vänta och se!:)
  • mamalolo
    bebisdags skrev 2016-08-11 09:12:39 följande:

Okidoki, då är det bara att vänta och se!:)

Ja! Lycka till! Det finns bra tempgrupper om du vill vara med där. Dels en som heter "vi som tempar", dels en särskilt för Natural Cycles om det är det du använder?
  • SamsonS

Som jag ändå misstänkte så var det svaga strecket inbillning och det har inte blivit starkare....har bim imorgon, alternativt nästa fredag.
    Men nu har jag iaf ringt till fertilitetskliniken och skrivit in oss. Så nu väntar vi på en del papper att fylla i, därefter blodprover på mig och spermaprov på mannen. Känns skönt att äntligen vågat ta det steget. Har dragit mig för att ringa fler gånger och tänkt att det måste vi väl lyckas med ändå, men nu så och det känns otroligt skönt. Enda jag är rädd för är att vi inte ska få någon hjälp pga min vikt, men ska verkligen ta tag i det nu så kanske det hjälper ytterligare lite på traven..

• bebisdags
    mamalolo skrev 2016-08-11 09:24:39 följande:
    Ja! Lycka till! Det finns bra tempgrupper om du vill vara med där. Dels en som heter "vi som tempar", dels en särskilt för Natural Cycles om det är det du använder?
    Nä jag använder bara ÄL stickor och kalender vanligtvis:) Men ska kolla upp det, tack!:)
  • Smlan
    Fast smiley på ägglossningstestet idag :) Den här månaden kör vi på sex varannan dag istället för varje dag som vi har gjort tidigare. Idag är en sexdag men inte imorgon. Undrar om jag kommer kunna hålla mig.... Spermierna borde ju leva kvar där inne ändå. Tänk vad man ska analysera.
  • Marängen

God morgon! Har inte skrivit här på ett tag men är idag på äl+9 och jag tror jag har plussat nu på morgonen :) eller det har jag! Jag är typ i chock, min magkänsla hade rätt igen.. Fick missfall i juni så nu hoppas jag denna lilla vill stanna.
    Jag vet att bilderna här blir jätte dålig kvalité men det är ett rosa fint sträck.

• mamalolo
    lneb skrev 2016-08-11 08:06:24 följande:

Å spännande!

Jag tempar också, använder naturel cycles.

Å svårt om krämen ger sådana symptom... Men är väl bara att vänta, alltid denna väntan.

Ja man önskar ju förlänga lutealfasen med iaf tvådagar våre ju trevligt!

Hoppas hoppas det är ett plus som ger höjda tempen

Tack! Ja, jag hoppas. Fick ett svaaaaagt plus nu på morgonen men vågar ändå inte hoppas. Har såna menskänningar.
  • bebisdags
    mamalolo skrev 2016-08-11 09:57:56 följande:
    Tack! Ja, jag hoppas. Fick ett svaaaaagt plus nu på morgonen men vågar ändå inte hoppas. Har såna menskänningar.
    Åh vad spännande håller tummarna för dig!
    Menskänningar kan ju vara gravidsymptom också ;)
  • Guffy78
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-10 23:14:23 följande:

Testade negativt idag, dock på TOOOK för tidigt.

Är på ÄL+4 bara :'D

Några andra här med BIM runt 28-29 augusti?

Har sedan i lördags haft värk i korsryggen och ner över benen, någon som varit med om samma?

Om Du är på ÄL+4 då kan du inte ha Bim 28-29 aug. Lutealfasen brukar vara 12-16 dagar och är alltid konstant. Min är tex alltid exakt 2 veckor