• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dina1
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 19:29:38 följande:

Jag ringde så fort jag fick dessa bruna flytningar men de sa att de inte kunde göra något eftersom det va för tidigt för att ens se något.. jag skulle vänta tills minst vecka 7.. eller ta ett test efter en vecka.. Skulle de vara svagare eller negativt så va det säkert missfall.. men mina va lika starka och efter ytterligare en vecka så började jag blöda mer och då krävde jag att få komma in på en check och det va rätt tur .. med tanke på vad det va ..

Jag skulle vänta och se om blödningen kommer igång.. och skulle du få väldigt ont då ska du ringa gynakuten direkt .. ringer de nu så lär de nog bara säga likadant.. att vänta tills blödningen startar.. o skulle inte blödningen börja trots allt och testen är negativa efter några dagar så borde du oxå ringa och rådfråga dem iaf..

Ok. Tack så mycket att du tog dig tid att svara det betyder mycket.
  • Dina1
    prinsessan15 skrev 2016-08-10 19:45:45 följande:

Har du testat med CB digital igen? Eller vilka tester har du kört?

Nej jag har bara testat med testlagrets. De var svaga redan från början men har i princip blivit negativa nu. Har kvar de gamla och det syns att det sjunker ständigt. .mitt urin har varit mycket ljusare på testerna efter måndagen av någon anledning men man tycker ju inte det borde spela så stor roll då hcg ökar mycket i början..
  • Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-10 20:55:06 följande:

Blödningen kan börja 2-3 dagar efter att tester bli negativa. Så var det i mitt fall. Du behöver inte oroa dig för utomkveds då hcg stiger men långsamt och inte gå ner så snabbt vid det. Dessutom man har smärtor och blödningar. Det kan vara vanlig tidig MF . Eller inte- gör CB digital igen. Kan vara bara hormoner, utspädd urin, olika tester...m.m

Okej. Jag trodde hcg sjönk vid utomkveds. Så tack! nu känner jag mig mindre orolig. Har mycket hellre MF än utomkveds.
  • Crazy catlady
    Dina1 skrev 2016-08-10 21:13:24 följande:

Ok. Tack så mycket att du tog dig tid att svara det betyder mycket.

Håller tummarna för att allt är som det ska ! Kram
  • lisohl
    Crazy catlady skrev 2016-08-10 18:55:16 följande:

Äre normalt med vita krämiga flytning på äl+4 ?! Alltså som både ogravid eller gravid ...

Förra månaden hade jag inga flytningar alls mellan äl och bim. Nu är jag på äl+7-8 ungefär och har såna flytningar som du beskriver. Återstår att se vad det betyder för min del.
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 20:45:35 följande:

Jag har fått ont i svanken och det har jag aldrig annars åh hoppas för båda oss

Åh spännande!:D

Ja, håller verkligen alla tummar!! Börjar bli lite otålig nu, vill veta direkt (a).

Går det att skicka som PM här på familjeliv? :)
  • Guffy78
    Dina1 skrev 2016-08-10 21:16:12 följande:

Nej jag har bara testat med testlagrets. De var svaga redan från början men har i princip blivit negativa nu. Har kvar de gamla och det syns att det sjunker ständigt. .mitt urin har varit mycket ljusare på testerna efter måndagen av någon anledning men man tycker ju inte det borde spela så stor roll då hcg ökar mycket i början..

Men när du säger så det har ju gått bara 2 dagar och Du säger själv att urin är utspädd, dessutom ökar hormoner olika snabbt från folk till folk. Jag läste en tjejs inläggi USA 's forum att hon har fått svagt positivt på ÄL +9, ÄL+10 var det svagare, negativt på ÄL+11,12,13 och plussade plötsligt starkare på ÄL+14 . Det var konstigaste men det var så med henne. Hon var förvånad själv för hon ställde sig in på MF . Så vänta nån dag och gör CB digital igen innan du drar slutsatser. Det är just därför man ska tempa för då ser man vid såna situationer om det har gått vägen eller inte.
  • Petronelladahlberg

Testade negativt idag, dock på TOOOK för tidigt.

Är på ÄL+4 bara :'D

Några andra här med BIM runt 28-29 augusti?

Har sedan i lördags haft värk i korsryggen och ner över benen, någon som varit med om samma?

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 22:33:33 följande:

Åh spännande!:D

Ja, håller verkligen alla tummar!! Börjar bli lite otålig nu, vill veta direkt (a).

Går det att skicka som PM här på familjeliv? :)

Ja jag vet haha! Men, jag vet redan att det bara är 1% chans att jag får positivt för vi hade avbrutet bara
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 23:27:36 följande:

Ja jag vet haha! Men, jag vet redan att det bara är 1% chans att jag får positivt för vi hade avbrutet bara

Aha men kan bli ändå!:) Om du inte har något emot att jag frågar, är det planerat?:)

Jag tror jag och sambon gjorde lite överdrivet men när jag har ÄL blir jag extra sugen så blev nog varje dag haha, kanske är negativt egentligen:p Hur gammal är du förresten?:)