• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • lneb
    mamalolo skrev 2016-08-10 18:27:41 följande:

Ni som har BIM kring 12-15/8, hur mår ni? Några känningar? Jag har kort lutealfas (10 dgr) och väntar eg min mens redan imorgon men testar ProgesterAll denna cykel och hoppas på lite längre lutealfas.

Å spännande, jag har också 10 dagars lutealfas och funderar på att om jag ska köpa den krämen nu till ÄL. Så följer dig med spänning!

Hoppas du får ett härligt efterlängtat plus!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 23:39:21 följande:

Aha men kan bli ändå!:) Om du inte har något emot att jag frågar, är det planerat?:)

Jag tror jag och sambon gjorde lite överdrivet men när jag har ÄL blir jag extra sugen så blev nog varje dag haha, kanske är negativt egentligen:p Hur gammal är du förresten?:)

Ja vi har en deal hehe vi använder inte skydd men han vill inte veta när jag har äl och inte. Han blir stressad när jag blir ledsen. Han jobbar nätter och just den här månaden vid äl så hann vi ha sex 1 gång och då ville han avsluta på ett sätt man inte blir gravid på

Åh jag avundas er som får sova mer era män varje natt jag är 32, själv då?
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 23:46:54 följande:

Ja vi har en deal hehe vi använder inte skydd men han vill inte veta när jag har äl och inte. Han blir stressad när jag blir ledsen. Han jobbar nätter och just den här månaden vid äl så hann vi ha sex 1 gång och då ville han avsluta på ett sätt man inte blir gravid på

Åh jag avundas er som får sova mer era män varje natt jag är 32, själv då?

Ah förstår, karln var så i början men då kan det vara skönt att prata ut med någon eftersom många tankar svävar omkring! Finns till om du bara känner för att få ut alla tankar!

Ah vad typiskt! Men förstår hur du känner, sambon är sjöbuse så han jobbar runt om i världen 5 veckor och hemma 5 veckor, så blir några veckor utan honom dessvärre... Men är bara tills 2017 som tur är, det är vår deal;)

Jag är 21 år:)
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 23:55:05 följande:

Ah förstår, karln var så i början men då kan det vara skönt att prata ut med någon eftersom många tankar svävar omkring! Finns till om du bara känner för att få ut alla tankar!

Ah vad typiskt! Men förstår hur du känner, sambon är sjöbuse så han jobbar runt om i världen 5 veckor och hemma 5 veckor, så blir några veckor utan honom dessvärre... Men är bara tills 2017 som tur är, det är vår deal;)

Jag är 21 år:)

Oj 5 veckor?? Jag måste sluta klaga haha och jag måste sova Zzzzz skriver mer i veckan!
  • Dina1
    Guffy78 skrev 2016-08-10 22:51:44 följande:

Men när du säger så det har ju gått bara 2 dagar och Du säger själv att urin är utspädd, dessutom ökar hormoner olika snabbt från folk till folk. Jag läste en tjejs inläggi USA 's forum att hon har fått svagt positivt på ÄL +9, ÄL+10 var det svagare, negativt på ÄL+11,12,13 och plussade plötsligt starkare på ÄL+14 . Det var konstigaste men det var så med henne. Hon var förvånad själv för hon ställde sig in på MF . Så vänta nån dag och gör CB digital igen innan du drar slutsatser. Det är just därför man ska tempa för då ser man vid såna situationer om det har gått vägen eller inte.

Är det verkligen så att det ökar olika? När jag läst står det att det fördubblas varannan/var tredje dag. Sen har man givetvis olika mängder. Men om jag fick positivt för 3 dagar sedan borde jag få positivt 3 dagar efter, och alltså svar på det om jag tar digitalt imorgon bitti? På vilket sätt menar du att man kan tempa för att få svar?
  • FrökenE1985

Sitter här mitt i natten och kan inte sova. Klockan har passerat 12 för länge sen så man kan väl säga att jag är på ÄL +6. Galen jäkla mensvärk (molvärk?), illamående (var tvungen att springa till toaletten), under dagen hade jag bara lite sura uppstötningar och ett lätt illamående. Brösten ömmar och är superkänsliga. Minsta gung på dom så gör det ont, för att inte tala om att dra ner tröjan över dom.

Mensvärk har jag bara precis innan mensen kommer eller typ samtidigt som den kommer. Aldrig så här tidigt. Har en lutealfas på 12 dagar. Och använde mig av både ÄL-stickor och temp. denna gång.

Vågar man hoppas på att ägget bäddar in sig och blir en bebis denna gång? Vill så gärna men samtidgt känns det så osannolikt att det skulle gå så fort (har haft mens 2 gånger sen jag slutade med cerazette)

• PM90

Lägger till mig i listan!

1/8, Smlan, 33 år, F4, B1

1/8 Rosenblad, 27år, F10, B1.

2/8 BabyJ 36 år F: 7 (MF F:5) B: 4

2/8 Havregry, 27 år, F2, B1

2/8 Längtar, 26 år, F1, B1

2/8 Mariama, 26 år, F1, B2

3/8 Baaam85, 31 år, F1, B1

5/8 LadySatisfied, 28 år F1, B1

6/8 Emmissara, 21år, F2år (F2->MA), B1

6/8, FyrAAAA, 34 år, F2, B4

7/8 Fruk, 26 år, F1, B1

7/8 Tra3dockan 26 år F4 B1

9/8 Stellanocte, 30 år, F3, B1

10/8 IceAge, 34 år, F1, B3

11/8 PM90, 26år, F1, B1

15/8 Mamalolo, 35 år, F4 (MF F1), B3

15/8 Ememem, 29 år, F1, B2

15/8 Fkvi, 22 år, F3, B1

15/8 Lillesmultronet, 28 år, F4, B3

16/8 lisohl, 28 år, F2, B2

18/8 Bäbiiiis, 31 år, F2 (F1 -> MA), B2

19/8 Yaya, 29 år, F2, B1

19/8 Tiffany, 24år, F12, B1 (MF F3)

20/8 November83, 32 år, F8 (MF F4 & F6), B1

22/8 Gluttan1981, 35 år, F3, B2

22/8 Madde87, 29 år, F2, B2

24/8 10oktober, 27 år, F3, B1

24/8 Klumpidunsa, F2, B1

25/8 Rosenblad, 27år, F11, B1

25/8 josefinenyberg, 27 år, F4, B2

28/8 Guffy78, F26 B2

Plussat :)

Mariama

• PM90

Hej allihopa! Ny här och vad spännande det är at läsa hur det går för er och vad ni har för olika erfarenheter!

Jag håller på att bli galen av "vill-vetandet". Jag har BIM idag 11/8 och testade precis men fick negativt, inga tecken på att jag bör få min mens dock. Det är bara att vänta och se. Jag tycker följande saker skiljer sig:

*mensvärk - stickande, molande till och från i över en vecka (brukar annars ha det 1 dag innan)

* genomskinliga o vita flytningar i över en vecka (brukar annars ha brunfärgade flytningar ca 2 dagar innan)

* när jag nös häromdagen trodde jag att hela "tjejmagen" skulle slitas ut. Likadant vid ett tillfälle när jag snabbt satte mig på huk häromdagen.

Lite andra difusa symptom också, men som lika gärna kunnat bero på annat.

Är det någon annan som plussat vid nåt tillfälle som känner igen sig? Eller nån annan som har andra tankar kring det? Så skönt att få bolla bara :)

Håll tummarna för mig!

• mamalolo
    lneb skrev 2016-08-10 23:45:00 följande:

Å spännande, jag har också 10 dagars lutealfas och funderar på att om jag ska köpa den krämen nu till ÄL. Så följer dig med spänning!

Hoppas du får ett härligt efterlängtat plus!

Tack snälla du! ProgesterAll:en gör det lite extra knepigt märker jag för jag känner en massa olika grejer (ömma bröst, hunger, illamående mm) men det är nog bara till följd av krämen. Den ger graviditetssymptom, helt enkelt. Vet dessutom inte när jag ska sluta smörja. Eg ska man sluta 1-2 dagar innan BIM om man inte plussat innan men jag vill ju förlänga min lutealfas så tänker att jag kör på i några dagar till om inte mensen dyker upp. Idag: ÄL+10 vaknade jag med hög temp, vilket vanligtvis är positivt men tror åter igen att det kan vara krämen. Så: Vet varken ut eller in. :D
  • Loncelot

ÄgglossningsMax på monitorn idag YEY dag19... Försök8 på barn nr4 så nu gäller det att sexa på tur vi har semester i 1,5vecka till