• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Periksson90
    FyrAAAA skrev 2016-08-20 20:36:16 följande:
    Massa grattis! Hur många dagar efter äl var det du hade den brännande känslan på tisdagen?
    Tack så mkt :) var på ÄL + 6-7 som det brände till. Antar att de var då ägget fäste i livmodern.
  • Cecilah

Hallå!!! Hjälp. Kände på min livmodertapp för jag hade så vattniga flytningar som bara rann igenom trosorna ner till tightsen att jag var tvungen känna på tappen.. märkte då att den var JÄTTELÅNGT ner och när jag tog ut handen så var det blodblandad flytning. Är nu på äl+9, fick även en jätte svag rosa flytning som övergick till brun äl+6.

Får panik vad kan detta vara :( tänk så är det missfall?

• milja87
    FyrAAAA skrev 2016-08-20 16:05:17 följande:

Någon mer som fortsätter ha äl-flytningar efter äl? Jag har fortfarande det trots fullt utslag för äl i måndags!

Ni som plussat, hur har era flytningar varit tiden mellan äl och bim?

Jag undrar detsamma. Är på äl+6 och de trådiga slemmiga flytningarna har fortsatt. Men idag övergick de till tjocka/vita och både som lotion och lite gryniga. Fattar ingenting. Jag har haft stenkoll på mina flytningar de sista 1,5 åren så jag blir lite nyfiken på vad som händer..
  • Periksson90
    milja87 skrev 2016-08-20 22:51:42 följande:
    Jag undrar detsamma. Är på äl+6 och de trådiga slemmiga flytningarna har fortsatt. Men idag övergick de till tjocka/vita och både som lotion och lite gryniga. Fattar ingenting. Jag har haft stenkoll på mina flytningar de sista 1,5 åren så jag blir lite nyfiken på vad som händer..
    Mina flytningar har sedan några dagar tillbaka vart som du beskriver mer tjocka/vita/lotion aktiga :) kan inte minnas att de vart så tidigare menscyklar.
  • Guffy78
    Cecilah skrev 2016-08-20 22:21:16 följande:

Hallå!!! Hjälp. Kände på min livmodertapp för jag hade så vattniga flytningar som bara rann igenom trosorna ner till tightsen att jag var tvungen känna på tappen.. märkte då att den var JÄTTELÅNGT ner och när jag tog ut handen så var det blodblandad flytning. Är nu på äl+9, fick även en jätte svag rosa flytning som övergick till brun äl+6.

Får panik vad kan detta vara :( tänk så är det missfall?

Du har ju inte plussat för att det ska vara missfall. Det är antingen spottings eller nidblödning . Ofarligt är det iaf så oroa dig inte. Här kan bara tiden utvisa.
  • ohhello

Suck. Orkade inte hålla på med ÄL-stickor så nu vet jag inte riktigt när jag hade ÄL. Tempar och fick först uträknat att ÄL var den 11/8. Nu idag blev den omräknad till den 17/8 & det kan mycket väl stämma eftersom flytningar och alla symptom kom runt då.

Nåväl, har sexat med mannen nästan varannan dag både morgon & kväll hittills denna cykel så jag hoppas det finns en liten chans för graviditet iallafall. BIM 31/8(?).

• Gluttan1981

Bim imorgon... Efter ÄL hade jag molvärk ett par dagar, vissa dagar så kraftigt att jag fick hämta andan, om ni förstår. Därefter inga symtom alls.

Var hos läkare i onsdags då jag tidigare i veckan upptäckte efter dusch att det kom bröstmjölk från ena bröstet, panik!! Jag har inte ammat på 3 år. Tusen frågor; Har jag cancer? Hormonproblematik?

Fick lämna ett gravtest som var negativt och fick veta att detta kan hända vem som helst i fertil ålder.

Eftersom jag har någorlunda regelbunden menscykel (28-31 dagar) så är det inte hormonerna.

I början av året har jag varit väldigt stressad, detta kunde också påverka.

Grattis alla som plussat denna månad!

Och kämpa på alla ni andra <3

• Madde87

Grattis till alla som plussat! :) själv hoppar jag över till september nu. Lycka till alla!