• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • StinaLisa

Mens. Alltså hur bra är ägglossning test från billiga test? Ver ju inte ens om jag har ägglossning därför känns de lite sådär att hoppas på ett plus utifrån en app liksom ..........

• Sally8585

JAG BLIR FULLKOMLIGT GALEN! Jag börjar gråta snart :( Vart är mensen ? Jag är på BiM + 3 nu. Fan också! Aldrig varit med om detta, inte ens med mina andra 3 graviditeter. Med sista plussade jag 2 dagar efter BiM - super svagt. Kan det vara för tidigt än? Känns ju väldigt konstigt att det skulle kunna hända...

• Rosenblad
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-20 13:22:14 följande:

Jaha och där kom mensen. Kände på mig det men hoppades att den inte skulle komma.. :(. Får väl ställa in på det nionde försöket och att det ev tar sig då...

Va tråkigt.. Är själv på 11e försöket nu och det är helt fruktansvärt varje månad när mensen kommer men jag tror att vi som fått vänta längre, vi kommer bli extra glada när vi väl får plusset :) Vi som kämpat!
  • Rosenblad
    StinaLisa skrev 2016-08-20 18:22:59 följande:

Mens. Alltså hur bra är ägglossning test från billiga test? Ver ju inte ens om jag har ägglossning därför känns de lite sådär att hoppas på ett plus utifrån en app liksom ..........

Jag har använt äl tester från billiga testet och de är väldigt enkla att använda. Och jag följde en app men det visade sig att det inte stämde, hade äl tre dagar senare än vad appen visar. Och var jag läst så missvisar inte deras gravtestet som CB gör blandannat. Jag har fått spök streck på CB och då får man förhoppningar som är falska. Och de från billiga tester är ju också billiga så man kan ta flera gånger om dan om man så vill de :) Så gullar både deras äl och grav tester.
  • Guffy78
    Ememem skrev 2016-08-20 16:53:18 följande:

Tog ett digitalt :D

Å men Grattis! Skicka lite " babydust" till mig :) så det smittar av sig:)
  • FrökenE1985

Kroppen jävlades ännu en gång. Mensen kom idag så får hoppas på nästa månad.

Hoppar vidare till september tråden.

Lycka till ni som inte plussat än och strort grattis till er som fått era efterlängtade plus!

• Ememem
    StinaLisa skrev 2016-08-20 18:26:31 följande:

Billiga testet eller testlagret?? Är de svåra att förstå och missvisar de ofta?

Billiga tester, jag har använt både deras äl-stickor och graviditetsstickor, plussat på äl+9 båda gångerna nu.
  • Anonym (Vill så gärna)

Gratis till allow som plussat ????. Några dagar efter ägglossning har jag kännt en vibriterande känsla kring äggstocken på vänster sida. Det känndes ungefär som att flödet av att trycka in vätska från en spruta i det området. Lite vibrerande kom och gick 2 dagar ungefär. Någon som varit med om liknande? Har BIM 29/8.

• FyrAAAA
    Periksson90 skrev 2016-08-20 10:10:04 följande:
    Tack så mkt! Började i tisdags natt med brännande känsla i livmodern som gick över i molande värk till och från. Har vanligtvis en heldel symtom innan mens (trötthet, ömma bröst och illamående). De som är nytt utöver de vanliga är de med livmodern, huvudvärk och känslig för lukter. Flera gånger nu senaste dagarna får jag kväljningar/mår jätte illa av lukter tex subway och popcorn. Jobbar på sjukhus så är van vid en heldel mindre trevliga lukter... :P
    Massa grattis! Hur många dagar efter äl var det du hade den brännande känslan på tisdagen?