• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad

Vill såå gärna ha ett Maj barn. Varit dröm-månaden hela tiden men gjorde inte ens paus i Mars (Decemberbarn) så alla månader hade varit underbart men just Maj, det är verkligen dröm-månaden hos mig. Är själv född i Maj och det har alltid varit perfekt väder och känsla för kalas osv! Har BIM på Torsdag och inga symptom och inte heller ont i brösten, vilket jag är glad över då jag alltid har de innan mens. Nu ska de fan ha tagit sig!!!

• Julm
    Rosenblad skrev 2016-08-21 10:12:23 följande:

Vill såå gärna ha ett Maj barn. Varit dröm-månaden hela tiden men gjorde inte ens paus i Mars (Decemberbarn) så alla månader hade varit underbart men just Maj, det är verkligen dröm-månaden hos mig. Är själv född i Maj och det har alltid varit perfekt väder och känsla för kalas osv! Har BIM på Torsdag och inga symptom och inte heller ont i brösten, vilket jag är glad över då jag alltid har de innan mens. Nu ska de fan ha tagit sig!!!

Vi har bim samma dag. Är också så trött på att försöka. Nu måste deet ha tagit sig!
  • Julm

Idag är ingen bra dag för mig. Det känns hopplöst. Jag tänker att blir man inte gravid på första försöket så är det något som e knas. Har 4 i min bekantskapskrets som blivit gravida på första försöket nu sen 3 månader tillbaka. De är mellan 27-39 år. Därför tror jag att något är fel och jag är så ivrig att söka hjälp. Det tar så mycket på psyket att gå runt och tänka på detta 24/7. Blä. Imorgon är en ny dag.

• Tiiffany

Bim+2 ingen mens och inga symptom på mens eller graviditet. Vill inte ta test än utan väntar några dagar till. Gjorde vul för 1,5 vecka sedan och man såg att jag haft ägglossning, så den har inte hoppat denna månad iaf

• Anonym (Vill så gärna)
    Julm skrev 2016-08-21 12:21:05 följande:

Idag är ingen bra dag för mig. Det känns hopplöst. Jag tänker att blir man inte gravid på första försöket så är det något som e knas. Har 4 i min bekantskapskrets som blivit gravida på första försöket nu sen 3 månader tillbaka. De är mellan 27-39 år. Därför tror jag att något är fel och jag är så ivrig att söka hjälp. Det tar så mycket på psyket att gå runt och tänka på detta 24/7. Blä. Imorgon är en ny dag.

Ungefär då tänker jag med. Det är ju inte sant får vi påminna oss om. I snitt tar det 6 månader att bli gravid. Har dock tid hos gyn i början av september bara för att kolla att det är ok med mig. Har haft det helvetiskt mellan ägglossning och mens senaste 4 månaderna. Inget jag kände av när jag hade kopparspiralen konstigt nog. Så kroppen gör mig galen just nu.
  • Anonym (Vill så gärna)

Kan någon förklara varför jag har ont 1 vecka efter ägglossning. Haft så i 4 månader. Jätte ont vi vänster äggledare/äggstock. Exakt 1 vecka efter och även brösten blir hårda stora och gör ont. Detta efter att jag tagit ut kopparspiralen. Och pms från helvetet får jag också i samband med detta. Någon som känner igen sig? Har bokat tid hos gyn för att prata om detta.

• Crazy catlady
    GrönaDruvan skrev 2016-08-21 15:09:40 följande:

Hur räknar ni äl? Dagen ni får glad gubbe på test eller dagen efter?

För mig brukar oftast äl ske dagen efter ett positivt test så jag räknar från dagen efter =) Alltså ÄL+1 är 2 dagar efter positivt ältest =)
  • GrönaDruvan
    Crazy catlady skrev 2016-08-21 15:28:28 följande:
    För mig brukar oftast äl ske dagen efter ett positivt test så jag räknar från dagen efter =) Alltså ÄL+1 är 2 dagar efter positivt ältest =)
    Ok! Då är jag på äl +9 idag. Negativt test och känner inget som känns som graviditet heller. Tror inte det tagit sig, och tur är kanske det när det blev alldeles för mycket vin igår..Hujedamig :-/