• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81

Ni som får molvärk och ont i äggstockar, hur vet ni att det är det? Tarmen sitter ju också på samma ställen, gaser kan ju göra ont tex. Jag har ont ofta pga tarmarna så jag vet inte riktigt när det är dem eller om det är nåt annat...

• Cecilah
    Deni81 skrev 2016-08-21 16:46:10 följande:

Ni som får molvärk och ont i äggstockar, hur vet ni att det är det? Tarmen sitter ju också på samma ställen, gaser kan ju göra ont tex. Jag har ont ofta pga tarmarna så jag vet inte riktigt när det är dem eller om det är nåt annat...

Brukar du ha mensvärk? Jämför den smärtan med smärtan du har. För under mens har du ju ont i livmodern.

Jag har som mensvärk äl+10. Jag antar att det är molvärk eftersom jag har bim om 5 dagar.
  • Bettieboop
    Deni81 skrev 2016-08-21 16:46:10 följande:

Har funderat på precis samma sak! Jag har ibs och får ofta ont i äggstockarna/livmodern när magen håller på... Alltså nästan varje dag. Vet inte heller hur jag ska urskilja det då jag i princip aldrig har mensvärk utan bara är svullen och öm mellan benen innan dagen innan mens.
  • Deni81
    Bettieboop skrev 2016-08-21 17:16:18 följande:

Har funderat på precis samma sak! Jag har ibs och får ofta ont i äggstockarna/livmodern när magen håller på... Alltså nästan varje dag. Vet inte heller hur jag ska urskilja det då jag i princip aldrig har mensvärk utan bara är svullen och öm mellan benen innan dagen innan mens.

Har också ibs! Jag har också mensvärk, så den smärtan känner jag igen men den är ju så tydlig. Molvärk är väl mer en molande smärta, då är det jättesvårt att urskilja var det kommer ifrån... Alltså, vänster sida/höger sida (äggstock) kan lika gärna vara en gasbildning...
  • lneb

Här håller jag tummarna för en Maj bebis.

Vad tror ni om mina chanser?

Sex enbart på dagen för ÄL (om ÄL dagen stämmer, kör med temp) Detta i fredags.

Och brukar ha en lutealfas på 11 dagar...

Så för tidigt för att känna något... Så än kan man ju hoppas!

• copycat

ÄL+11 idag. Har dragit lite i bilden eftersom bilderna här på FL blir så kassa:/ Tycker mig ana nåt vilket jag även gjorde ÄL+9. Men det är ju låååångt ifrån tydligt. Ska ha mens idag (japp, kort lutealfas 11 dagar). Borde vänta till torsdag nu...ÄL+14.

Ser ni nåt?

• Klumpidunsa

Tyvärr kom mensen imorse, lika punktlig som vanligt. Lycka till alla, jag hoppar över i septembertråden:)

• Guffy78
    copycat skrev 2016-08-22 06:38:39 följande:

ÄL+11 idag. Har dragit lite i bilden eftersom bilderna här på FL blir så kassa:/ Tycker mig ana nåt vilket jag även gjorde ÄL+9. Men det är ju låååångt ifrån tydligt. Ska ha mens idag (japp, kort lutealfas 11 dagar). Borde vänta till torsdag nu...ÄL+14.

Ser ni nåt?

Ser nåt jag med.. Men har det ökat i styrka sedan ÄL+9?
  • copycat
    Guffy78 skrev 2016-08-22 08:25:22 följande:
    Ser nåt jag med.. Men har det ökat i styrka sedan ÄL+9?
    Nädu det vetefan:/ iofs, den bilden jag la upp ÄL+9 var ju efter utgången tid och idag var det inom tiden. Så det som syns syntes ju snabbare. Men vad det är vet jag inte:/ med dottern plussade jag ju svagt ÄL+14 så jag vet inte om jag kanske är en sån som inte plussar så himla tidigt. Men jag tycker ju att det är nåt där, och mensen ska komma idag men inget ännu. Tror jag struntar i att testa imorgon och försöker hålla mig till onsdag torsdag...