• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-22 09:53:06 följande:
    Grattis!!

Vilket försök? Symptom?
    Tack!!
    Jag skäms nästan för att säga det men.. första.
    Jag och min man måste vara väldigt kompatibla när det gäller det här med fertiliteten alltså för det var samma sak när vi ville ha vårt första barn.
    Men det är några år sedan, jag är äldre och jag känner mig väldigt ödmjuk inför att vad som helst kan hända. Så jag ska bara låta tiden gå nu till KUB är avklarat och jag har sett att det "finns" något där inne. Sen ska vi berätta för blivande syskonet har vi tänkt.

Det första jag märkte av förra veckan var att brösten kändes tyngre. Inte direkt ömma men tunga på nåt sätt. Och sen var jag tvungen att gå på toaletten till och med nattetid. Jag har inte mått illa alls, men det gjorde jag inte första graviditeten heller. En sak till kom jag på nu, jag har reagerat väldigt starkt på min egen parfym. Den doften brukar jag knappt känna ens eftersom jag är van vid den, använder alltid samma. Men nu känner jag den verkligen, så doftsinnet är väl lite skarpare kanske.
  • Anonym (Vega)
    Tiiffany skrev 2016-08-22 10:12:09 följande:

så kom mensen nu 3 dagar för sen. Hoppar till Septembergruppen samt IVF gruppen 

Så trist. Jag önskar dig lycka till nästa månad!
  • ensamärstark

Äl+ 12.. Negativ på sticka imorse. Börjar komma lite smått mensvärk..så här är det nog nästan garanterat kört.. Har dock inga spottings ännu det brukar jag få på denna dagen

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Grattis i massor!!

Anonym (Vega) skrev 2016-08-22 09:48:43 följande:

..och jag har också testat positivt!!!!

Bf 1 maj 2017, jag är så himla himla glad!

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Grattis grattis grattis grattis!!! Åhh vad kul. Kramisar

IdanJensen skrev 2016-08-22 07:20:26 följande:

Tror jag har plussat men vill inte väcka sambon i onödan

• Julm

Konstig molvärk idag äl + 11. Annars inget speciellt. Lite mer flytningar än vanligt kanske. Håller mina tummar!

• Dubbeljuni

Plussade igår! :) På BIM+5, testade inte tidigare för kändes hela tiden som mensen skulle komma. BF 23e april. Känns helt overkligt!
    Även om det kändes som att mensen skulle komma så var det vissa grejer de senaste veckorna som känts skumma, tex somnade jag framför tvn när vi som vanligt kollade på Game of thrones på kvällen. Händer aldrig annars, somnar aldrig framför tvn liksom. Och brukar duscha i skållhett vatten, det gick helt plötsligt inte, höll på att bränna sönder mig. Skumt. Men nu förstår jag varför :)

• Rosenblad

BIM -3, Äl +8 idag, helt sjukt hur cykeln kan skilja sig från varandra. Förra månaden fick jag min mens på dag 26, alltså imorgon och då hade jag sjukt ont i magen och brösten flera dagar innan. Nu har jag inte fått något i brösten än och endast idag har det varit lite mollande. Känns som om mens kommer, en värmande känsla mot underlivet men det är inget blod och det är för tidigt för det ändå. Aldrig haft 26 dagars cykel, utan mer 28-30 så återstår att se om de tagit sig eller vilken dag mensen kommer denna gången. Känslan skiljer sig också rejält, var helt säker på att jag va gravid förra månaden då jag aldrig haft så mycket symptom. Men det var antingen ett tidigt missfall eller så var jag lite sjuk eller nått. Konstigt att det är likadant alla månader men sen en månad är jätte annerlunda. Jag vill såå gärna att mensen håller sig undan denna vecka! Verkligen hatar känslan när man är på toa och tittar ner på pappret och det är blod. De sekunderna har de senaste 11 månaderna varit som om hjärtat stannat och sen fortsätter men bara med halva pump, som om något släcktes inom mig. Fy alltså snälla låt mig bli gravid och slippa va den som försökt i ett år. Jag orkar inte mer.

• Tiger grr

Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3