• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad
    Tiger grr skrev 2016-08-22 12:48:29 följande:

Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3

Va kul! Grattis! Vi har bara haft sex 2 gånger, på dagen innan äl och äl dagen så hoppas själv att det har räckt och tagit sig.:)
  • Anonym (Vega)
    Dubbeljuni skrev 2016-08-22 12:42:33 följande:

Plussade igår! :) På BIM+5, testade inte tidigare för kändes hela tiden som mensen skulle komma. BF 23e april. Känns helt overkligt!
    Även om det kändes som att mensen skulle komma så var det vissa grejer de senaste veckorna som känts skumma, tex somnade jag framför tvn när vi som vanligt kollade på Game of thrones på kvällen. Händer aldrig annars, somnar aldrig framför tvn liksom. Och brukar duscha i skållhett vatten, det gick helt plötsligt inte, höll på att bränna sönder mig. Skumt. Men nu förstår jag varför :)

Grattis!! Att du pallade att vänta så länge på att testa! Jag har inte ens passerat BIM ännu och hade tänkt testa först på torsdag av olika anledningar men kunde inte hålla mig. Plus att jag inte ville dricka vin i lördags ifall att....
    Jag har också varit extremt trött. Trots en bra natts sömn så somnade jag när jag var på bio med min tioåring i helgen
  • Anonym (Vega)

Alltså. Det här är så sjukt! Vi lyckades bara få till det en gång under ÄLdagarna (som för övrigt inte kom enligt appen). Hade noll förväntning så tog ett test nyss, BIM-5. Är så glad! Hoppas den vill stanna nu! :D<3

Grattis!!
  • Anonym (Vega)
    Rosenblad skrev 2016-08-22 12:53:06 följande:
    Va kul! Grattis! Vi har bara haft sex 2 gånger, på dagen innan äl och äl dagen så hoppas själv att det har räckt och tagit sig.:)
    Det kan det mycket väl göra, så var det för oss.
    Vi lyckades får till det dag 12 och dag 14 i cykeln och dag 15 hade jag ÄL enligt appen vilket verkligen jag verkligen kände av.
  • copycat

Ohh spännandeeee! Ska försöka hålla mig och testa först ons/Tors :D

Periksson90 skrev 2016-08-22 08:54:40 följande:

Jag tycker att jag ser något! :)

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Grattis grattis grattis :)

• Tokgurkan

Hoppar in här. Det här va 5e försöket, BIM är 25 aug(nu på torsdag). Haft molvärk precis som mensvärk i ca 1,5 vecka och magen känns spänd. Gjorde ett test idag BIM-3 men är osäker på om jag inbillar mig ett plus eller inte, ska köpa ett digitalt också. Gjorde det här testet mitt på dagen men det stod på att det helst ska göras på morgonen..

• Julm
    Tokgurkan skrev 2016-08-22 14:56:20 följande:

Hoppar in här. Det här va 5e försöket, BIM är 25 aug(nu på torsdag). Haft molvärk precis som mensvärk i ca 1,5 vecka och magen känns spänd. Gjorde ett test idag BIM-3 men är osäker på om jag inbillar mig ett plus eller inte, ska köpa ett digitalt också. Gjorde det här testet mitt på dagen men det stod på att det helst ska göras på morgonen..

Det ser ut som ett +!!! Grattis säger jag!!! Måste kännas fantastiskt. Även om 5 månader inte är jättelänge så kan jag förstå att det samtidigt känns som en evighet.
  • Anonym (Vega)

Tokgurkan, jag säger också att det är ett positivt test!
    Jag testade först med ett sånt test som ska ge tidigt resultat, det var på eftermiddagen i lördags, och jag fick ett svagt streck.
    http://www.yesnotest.se/sjalvtester/graviditetstest/
    Eftersom jag blev så paff bälgade jag i mig vatten och tog direkt ett Clearblue Digital som sa "Inte gravid".
    Men så igår morse med morgonurin fick jag "Gravid 1-2" på Clearblue Digital.
    Så Clearblue mäter inte lika låga hcg-nivåer som det andra testet jag gjorde innan.