• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Tokgurkan
    Julm skrev 2016-08-22 15:06:58 följande:

Det ser ut som ett +!!! Grattis säger jag!!! Måste kännas fantastiskt. Även om 5 månader inte är jättelänge så kan jag förstå att det samtidigt känns som en evighet.

Åh hoppas det är så! Ska testa digitalt imorgonbitti för att dubbelkolla. Jo precis, känns som varje månad är en evighet även om man vet att det inte är lång tid alls. Jag har inget tålamod heller så det blir lite jobbigare då haha..
  • Tokgurkan
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-22 15:14:39 följande:

Tokgurkan, jag säger också att det är ett positivt test!

Jag testade först med ett sånt test som ska ge tidigt resultat, det var på eftermiddagen i lördags, och jag fick ett svagt streck.

www.yesnotest.se/sjalvtester/graviditetstest/

Eftersom jag blev så paff bälgade jag i mig vatten och tog direkt ett Clearblue Digital som sa "Inte gravid".

Men så igår morse med morgonurin fick jag "Gravid 1-2" på Clearblue Digital.

Så Clearblue mäter inte lika låga hcg-nivåer som det andra testet jag gjorde innan.

Hoppas SÅ att du har rätt!! Var ditt tidiga test lika svagt som mitt? Blir att testa digitalt imorgonbitti, hoppas jag får positivt då : - )
  • Tiger grr
    Rosenblad skrev 2016-08-22 12:53:06 följande:
    Va kul! Grattis! Vi har bara haft sex 2 gånger, på dagen innan äl och äl dagen så hoppas själv att det har räckt och tagit sig.:)

Tack! :D jag skulle haft ÄL den 14:e men den måste kommit typ 10:e för det va då vi fick till det. haha 
    Håller tummarna för dig! när är BIM?

• Tiger grr
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-08-22 13:31:47 följande:

Grattis grattis grattis :)

Anonym (Vega) skrev 2016-08-22 13:15:07 följande:
    Grattis!!

Tackar tackar! SoligSolig
  • Anonym (Vega)
    Tokgurkan skrev 2016-08-22 15:46:36 följande:
    Hoppas SÅ att du har rätt!! Var ditt tidiga test lika svagt som mitt? Blir att testa digitalt imorgonbitti, hoppas jag får positivt då : - )
    Jag håller tummarna!
    Och ja, mitt första test var svagt men absolut inte inbillning. Det fanns ett streck där.
  • Deni81

Grattis alla!!!

Är på ÄL+7. Känner INGENTING. Absolut inget. Hade ömma bröstvårtor i några dagar efter ÄL, men det har gått över. Liiiite större bröst men de är så små så det är nog progesteronet som puffar upp dem lite inför mensen. Ser fram emot mens den 30/8. Långt kvar jo... Men jag tror man borde ha märkt nåt vid det här laget ska på personalfest i helgen så jag testar lördag morgon, BIM-3. Är det neg då så super jag till!

• Rosenblad

Fy alltså. Sitter och kollar på "First Pregnancy Announcements Surprise" på youtube och stor bölar. Länge väntat på den dag jag ska få berätta till min man och familj. Väntat 11 månader. Känns som det aldrig kommer hända. Vill kunna berätta denna veckan!!! BIM Torsdag. Hur ska ni när blir gravida berätta eller hur har ni berättat? Jag funderar på att köpa små strumpor och skriva en lapp typ "vi ses i Maj".. Omg vill!!!!!

• Teresiat

Onix, grattis! Var det morgonkiss? Funderar på att testa nu på kvällen BIM -4... Men frågan är om det är lönt :)

• Onix

Nej. Mitt på dagen, vart så himla nyfiken och kunde inte tro mina ögon. Har aldrig plussat tidigare än bim förut!

Teresiat skrev 2016-08-22 17:57:40 följande:

Onix, grattis! Var det morgonkiss? Funderar på att testa nu på kvällen BIM -4... Men frågan är om det är lönt :)